Testování MotoGP, Sepang 2

vydáno 1. 3. 2013, text Ivo Helikar, foto Honda

Máme za sebou druhý test třídy MotoGP v Sepangu. Nejrychlejším jezdcem v porovnání všech časů zůstal tentokrát Španěl Jorge Lorenzo s Yamahou. Svůj nejlepší čas zajel ve druhém dni. V prvním a třetím dni byl nejrychlejší jeho krajan Dani Pedrosa s Hondou, který se svým časem ze třetího dne zařadil na druhé místo celkově za Lorenzem.

V noci ze druhého na třetí den v Sepangu hustě pršelo a ráno se jezdci nedostali na trať před desátou hodinou. Opět se ve výborném světle představil Marc Márquez (Honda), který v posledním testovacím dni zajel druhý nejlepší čas a na Pedrosu ztratil jen 0,081 sekundy. Celkově získal třetí nejlepší čas.

Karel Abraham zlepšoval každým dnem své časy, v prvním dni skončil dvaadvacátý a na nejrychlejšího Pedrosu ztratil 4,258 sekundy. První testovací den však poznamenal jeho pád: „Zpočátku vše probíhalo podle plánu, jezdilo se mi dobře a první kola ukazovala na dobrý výsledek. V jednom velice slibně rozjetém kole jsem pak bohužel upadl. Nic se mi nestalo, ale kolo jsem nedokončil a oprava motocyklu zabrala nějaký čas. Když jsem se vrátil na trať, spadla první velká přeháňka, pak dráha osychala a pak znovu začalo pršet. Byly to hrozné podmínky a na nějaký lepší výsledek už nebyla šance. Prozatím stále používáme starší motor, vypadá to, že ten lepší budeme testovat až poslední den.“

Ve druhém dni si Karel o jednu příčku polepšil a na Lorenza mu scházelo 4,068 sekundy. Ve třetím testovacím dni získal devatenáctý čas a na Pedrosu ztratil 3,504 sekundy. V celkovém součtu časů mu tak patřila dvacátá pozice se ztrátou 3,784 sekundy na nejrychlejšího Jorge Lorenza. Na nejrychlejšího jezdce s motocyklem ART a zároveň nejrychlejšího jezdce s motocyklem specifikace CRT, třináctého Randy de Punieta mu chybělo 1,203 sekundy.

Lukáš Pešek stejně jako jeho týmový kolega Danilo Petrucci mohli vyzkoušet jen loňský motocykl Ioda-Suter. „Konečně mám pro sebe svoji motorku. Chvíli trvalo, než jsme ji seřídili a odpoledne pak začalo pršet. Navíc byl malý grip. Také nemám ostrý motor, takže ztrácím na rovinkách. Jde však o další sbírání zkušeností. Jen doufám, že to bude bez deště.“

Jak se ukázalo, Lukášovo přání nebylo tak úplně vyslyšeno. Pešek byl v prvním dni na sedmadvacátém místě, na Petrucciho ztratil přes 2 sekundy, na Pedrosu 6,411 sekundy. V druhém dní zopakoval 27. pozici, na Petrucciho mu chyběly necelé dvě sekundy, na Lorenza 5,924 sekundy. Třetí den poprvé zajel rychleji než Petrucci, skončili za sebou na 23. a 24. místě s minimálním rozestupem 0,012 sekundy. Na prvního Pedrosu ztratil 4,112 sekundy.

Výsledky jednotlivých dní zde



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife