Testování MotoGP, Sepang 2

vydáno 1. 3. 2013, text Ivo Helikar, foto Honda

Máme za sebou druhý test třídy MotoGP v Sepangu. Nejrychlejším jezdcem v porovnání všech časů zůstal tentokrát Španěl Jorge Lorenzo s Yamahou. Svůj nejlepší čas zajel ve druhém dni. V prvním a třetím dni byl nejrychlejší jeho krajan Dani Pedrosa s Hondou, který se svým časem ze třetího dne zařadil na druhé místo celkově za Lorenzem.

V noci ze druhého na třetí den v Sepangu hustě pršelo a ráno se jezdci nedostali na trať před desátou hodinou. Opět se ve výborném světle představil Marc Márquez (Honda), který v posledním testovacím dni zajel druhý nejlepší čas a na Pedrosu ztratil jen 0,081 sekundy. Celkově získal třetí nejlepší čas.

Karel Abraham zlepšoval každým dnem své časy, v prvním dni skončil dvaadvacátý a na nejrychlejšího Pedrosu ztratil 4,258 sekundy. První testovací den však poznamenal jeho pád: „Zpočátku vše probíhalo podle plánu, jezdilo se mi dobře a první kola ukazovala na dobrý výsledek. V jednom velice slibně rozjetém kole jsem pak bohužel upadl. Nic se mi nestalo, ale kolo jsem nedokončil a oprava motocyklu zabrala nějaký čas. Když jsem se vrátil na trať, spadla první velká přeháňka, pak dráha osychala a pak znovu začalo pršet. Byly to hrozné podmínky a na nějaký lepší výsledek už nebyla šance. Prozatím stále používáme starší motor, vypadá to, že ten lepší budeme testovat až poslední den.“

Ve druhém dni si Karel o jednu příčku polepšil a na Lorenza mu scházelo 4,068 sekundy. Ve třetím testovacím dni získal devatenáctý čas a na Pedrosu ztratil 3,504 sekundy. V celkovém součtu časů mu tak patřila dvacátá pozice se ztrátou 3,784 sekundy na nejrychlejšího Jorge Lorenza. Na nejrychlejšího jezdce s motocyklem ART a zároveň nejrychlejšího jezdce s motocyklem specifikace CRT, třináctého Randy de Punieta mu chybělo 1,203 sekundy.

Lukáš Pešek stejně jako jeho týmový kolega Danilo Petrucci mohli vyzkoušet jen loňský motocykl Ioda-Suter. „Konečně mám pro sebe svoji motorku. Chvíli trvalo, než jsme ji seřídili a odpoledne pak začalo pršet. Navíc byl malý grip. Také nemám ostrý motor, takže ztrácím na rovinkách. Jde však o další sbírání zkušeností. Jen doufám, že to bude bez deště.“

Jak se ukázalo, Lukášovo přání nebylo tak úplně vyslyšeno. Pešek byl v prvním dni na sedmadvacátém místě, na Petrucciho ztratil přes 2 sekundy, na Pedrosu 6,411 sekundy. V druhém dní zopakoval 27. pozici, na Petrucciho mu chyběly necelé dvě sekundy, na Lorenza 5,924 sekundy. Třetí den poprvé zajel rychleji než Petrucci, skončili za sebou na 23. a 24. místě s minimálním rozestupem 0,012 sekundy. Na prvního Pedrosu ztratil 4,112 sekundy.

Výsledky jednotlivých dní zde



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 9 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...