Jakeš osmý, Despres ztratil kontakt
vydáno 8. 1. 2014, text hell, foto M. Maragni, KTM Images
Druhá část maratonské etapy pokračovala mezi San Juanem a Chilecitem. Na start speciálky se zatím dostavilo jen 121 jezdců a i z toho jich několik začínalo s velkým zpožděním. První část maratonské etapy tedy pořádně prosela startovní pole. Bohužel včetně našeho Honzy Veselého.
Přidáváme informace Bonver týmu: „Honza se nachází v maratónském bivaku a vyčkává, až pořadatelské vrtulníky přesunou nejprve všechny závodníky, kteří bohužel z různých důvodů nocovali v horách, a následně pak veškeré závodní stroje uvízlé v kaňonu i jiných místech včerejší etapy. Poté jej čeká přesun do následujícího bivaku, kde absolvuje týmovou poradu k dalšímu postupu. Protest byl k rukám pořadatelů předán, nicméně nepředpokládá ani on, ani více než 20 závodníků postižených včerejším chaosem na trati, že by mu bylo vyhověno.“
2. den maratónské etapy
Maratónské dvoudenní etapy jsou letos naplánovány dvě. V noci se motocyklisté v uzavřeném bivaku mohli se svými týmy dorozumívat pouze přes SMS zprávy. Bylo jisté, že hlavní roli bude hrát v následujícím dni strategie, nejprve se jezdci museli vypořádat s navigací a ke konci už také šlo o to, jak budou po dvou dnech vypadat jejich pneumatiky. Na cestě je čekaly přejezdy řek, sjezdy, kaňony i otevřené pláně, s výškou přesahující v nejvyšším bodě 3200 metrů nad mořem.
Na WP1 byl nejrychlejší Španěl Pedrero Garcia (Sherco) před Comou. Na WP2 byl zase nejrychlejší Chilan Francisco Lopez. Sedmý Despres na třetího Comu ztrácel něco přes minutu. Výborně si vedl čtrnáctým místem Ivan Jakeš, naopak Štefan Svitko byl až 36. A na první místo ztrácel už 12 a půl minuty, na Jakeše necelých osm minut. Davida Pabišku měl jen tři sekundy za sebou. Na dalších kontrolních bodech se ve vedení vystřídali Pedrero Garcia a Contardo Lopez. Jakeš byl u konce první poloviny čtrnáctý (+09,17 na prvního), Svitko devatenáctý (+15,48) a Pabiška osmadvacátý (+28,17). Za nejvyšším bodem etapy na WP7 se Ivan Jakeš objevil na sedmé pozici, šestý byl v té chvíli Cyril Despres a pátý Marc Coma. Rozdíl mezi Comou a Despresem dělal necelé dvě minuty. Desátý Barreda ztrácel na prvního Pedrera Garciu téměř 18 minut, čtrnáctý byl v té chvíli Svitko, ovšem už se ztrátou 27,36 minuty. Třiadvacátý Pabiška ztrácel 50,33 minuty. Sjezd k cíli etapy se stal osudným pro Cyrila Despreseho, který nachytal velkou ztrátu, 39 minut na Marca Comu. Ten skončil v etapě na třetím místě a dokázal stáhnout průběžný náskok Joana Barredy o deset minut. Barreda totiž tentokrát dojel šestý a hned za ním na osmém místě byl Slovák Ivan Jakeš. Vyrovnal tak včerejší úspěch svého krajana Štefana Svitka. Pedrero Garcia a Contardo Lopez se o nejlepší čas doslova o sekundy přetahovali až do cíle etapy, úspěšnější byl nakonec Španěl, ale jen o 29 sekund.
Štefan Svitko v průběžném hodnocení klesnul o jednu příčku na jedenácté místo, výborným výkonem se totiž posunul Israel Esquerre (4. v etapě) z jedenáctého místa na osmé. A polepšil si z 19. příčky Ivan Jakeš, nyní je průběžně čtrnáctý. David Pabiška skončil čtyřiadvacátý.
Dakar 2014
Motocykly, 4. etapa: 1. Pedrero Garcia (E, Sherco) 05:29,13, 2. Contardo Lopez (RCH, KTM) +00,29, 3. Coma (E, KTM) +03,10, 4. Israel Esquerre (RCH, Speedbrain) +06,30, 5. Pain (F, Yamaha) +07,01, 6. Barreda Bort ((E, Honda) +13,56… 8. Jakeš (SK, KTM) +19.30… 12. Svitko (SK, KTM) +30,32, 25. Pabiška (KTM) +01:04,59
Průběžně: 1. Barreda Bort 15:39,53, 2. Coma +3,10, 3. Contardo Lopez +05,12, 4. Duclos (F, Sherco) +25,55, 5. Pain +29,38, 6. Despres (F, Yamaha) +41,17… 11. Svitko +56,45, 14. Jakeš +01:32,43, 26. Pabiška +03:02,34
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...
-
Motorbike 11/2023
Čas letí jak Alvarova Ducati a tak tu máme další, letos již
předposlední vydání Motorbike. Na jeho stránkách najdete nejen naše testy jedno
i dvoustopých strojů, ale i informace z motosportu, techniky atd...prostě jsme
do něj vybrali všechno, co je v současnosti ve světě motorek aktuální a
zajímavé. A my věříme, že se vám tenhle náš výběr bude líbit!
Testy
Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S
Až moc č...
-
Motorbike 10/2023
Na jaře jsme byli smutní, že ta
pořádná motorkářská sezóna ne a ne začít, ovšem podzim nám to, tedy alespoň
zatím, bohatě vynahrazuje. Na to, že už je říjen, je počasí doslova excelentní
a určitě letos ještě pár set kilometrů najedeme. Někteří z nás možná i pár
tisíc. Dny se ovšem již rapidně zkrátily
a abyste se po večerech nenudili, je tu nové vydání Motorbike, plné testů,
sportu, reportáží...
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...