Jakeš osmý, Despres ztratil kontakt

vydáno 8. 1. 2014, text hell, foto M. Maragni, KTM Images

Druhá část maratonské etapy pokračovala mezi San Juanem a Chilecitem. Na start speciálky se zatím dostavilo jen 121 jezdců a i z toho jich několik začínalo s velkým zpožděním. První část maratonské etapy tedy pořádně prosela startovní pole. Bohužel včetně našeho Honzy Veselého.

Přidáváme informace Bonver týmu: „Honza se nachází v maratónském bivaku a vyčkává, až pořadatelské vrtulníky přesunou nejprve všechny závodníky, kteří bohužel z různých důvodů nocovali v horách, a následně pak veškeré závodní stroje uvízlé v kaňonu i jiných místech včerejší etapy. Poté jej čeká přesun do následujícího bivaku, kde absolvuje týmovou poradu k dalšímu postupu. Protest byl k rukám pořadatelů předán, nicméně nepředpokládá ani on, ani více než 20 závodníků postižených včerejším chaosem na trati, že by mu bylo vyhověno.“

2. den maratónské etapy
Maratónské dvoudenní etapy jsou letos naplánovány dvě. V noci se motocyklisté v uzavřeném bivaku mohli se svými týmy dorozumívat pouze přes SMS zprávy. Bylo jisté, že hlavní roli bude hrát v následujícím dni strategie, nejprve se jezdci museli vypořádat s navigací a ke konci už také šlo o to, jak budou po dvou dnech vypadat jejich pneumatiky. Na cestě je čekaly přejezdy řek, sjezdy, kaňony i otevřené pláně, s výškou přesahující v nejvyšším bodě 3200 metrů nad mořem.
Na WP1 byl nejrychlejší Španěl Pedrero Garcia (Sherco) před Comou. Na WP2 byl zase nejrychlejší Chilan Francisco Lopez. Sedmý Despres na třetího Comu ztrácel něco přes minutu. Výborně si vedl čtrnáctým místem Ivan Jakeš, naopak Štefan Svitko byl až 36. A na první místo ztrácel už 12 a půl minuty, na Jakeše necelých osm minut. Davida Pabišku měl jen tři sekundy za sebou. Na dalších kontrolních bodech se ve vedení vystřídali Pedrero Garcia a Contardo Lopez. Jakeš byl u konce první poloviny čtrnáctý (+09,17 na prvního), Svitko devatenáctý (+15,48) a Pabiška osmadvacátý (+28,17). Za nejvyšším bodem etapy na WP7 se Ivan Jakeš objevil na sedmé pozici, šestý byl v té chvíli Cyril Despres a pátý Marc Coma. Rozdíl mezi Comou a Despresem dělal necelé dvě minuty. Desátý Barreda ztrácel na prvního Pedrera Garciu téměř 18 minut, čtrnáctý byl v té chvíli Svitko, ovšem už se ztrátou 27,36 minuty. Třiadvacátý Pabiška ztrácel 50,33 minuty. Sjezd k cíli etapy se stal osudným pro Cyrila Despreseho, který nachytal velkou ztrátu, 39 minut na Marca Comu. Ten skončil v etapě na třetím místě a dokázal stáhnout průběžný náskok Joana Barredy o deset minut. Barreda totiž tentokrát dojel šestý a hned za ním na osmém místě byl Slovák Ivan Jakeš. Vyrovnal tak včerejší úspěch svého krajana Štefana Svitka. Pedrero Garcia a Contardo Lopez se o nejlepší čas doslova o sekundy přetahovali až do cíle etapy, úspěšnější byl nakonec Španěl, ale jen o 29 sekund.
Štefan Svitko v průběžném hodnocení klesnul o jednu příčku na jedenácté místo, výborným výkonem se totiž posunul Israel Esquerre (4. v etapě) z jedenáctého místa na osmé. A polepšil si z 19. příčky Ivan Jakeš, nyní je průběžně čtrnáctý. David Pabiška skončil čtyřiadvacátý.

Dakar 2014
Motocykly, 4. etapa:
1. Pedrero Garcia (E, Sherco) 05:29,13, 2. Contardo Lopez (RCH, KTM) +00,29, 3. Coma (E, KTM) +03,10, 4. Israel Esquerre (RCH, Speedbrain) +06,30, 5. Pain (F, Yamaha) +07,01, 6. Barreda Bort ((E, Honda) +13,56… 8. Jakeš (SK, KTM) +19.30… 12. Svitko (SK, KTM) +30,32, 25. Pabiška (KTM) +01:04,59

Průběžně: 1. Barreda Bort 15:39,53, 2. Coma +3,10, 3. Contardo Lopez +05,12, 4. Duclos (F, Sherco) +25,55, 5. Pain +29,38, 6. Despres (F, Yamaha) +41,17… 11. Svitko +56,45, 14. Jakeš +01:32,43, 26. Pabiška +03:02,34


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife