Jakeš osmý, Despres ztratil kontakt
vydáno 8. 1. 2014, text hell, foto M. Maragni, KTM Images
Druhá část maratonské etapy pokračovala mezi San Juanem a Chilecitem. Na start speciálky se zatím dostavilo jen 121 jezdců a i z toho jich několik začínalo s velkým zpožděním. První část maratonské etapy tedy pořádně prosela startovní pole. Bohužel včetně našeho Honzy Veselého.
Přidáváme informace Bonver týmu: „Honza se nachází v maratónském bivaku a vyčkává, až pořadatelské vrtulníky přesunou nejprve všechny závodníky, kteří bohužel z různých důvodů nocovali v horách, a následně pak veškeré závodní stroje uvízlé v kaňonu i jiných místech včerejší etapy. Poté jej čeká přesun do následujícího bivaku, kde absolvuje týmovou poradu k dalšímu postupu. Protest byl k rukám pořadatelů předán, nicméně nepředpokládá ani on, ani více než 20 závodníků postižených včerejším chaosem na trati, že by mu bylo vyhověno.“
2. den maratónské etapy
Maratónské dvoudenní etapy jsou letos naplánovány dvě. V noci se motocyklisté v uzavřeném bivaku mohli se svými týmy dorozumívat pouze přes SMS zprávy. Bylo jisté, že hlavní roli bude hrát v následujícím dni strategie, nejprve se jezdci museli vypořádat s navigací a ke konci už také šlo o to, jak budou po dvou dnech vypadat jejich pneumatiky. Na cestě je čekaly přejezdy řek, sjezdy, kaňony i otevřené pláně, s výškou přesahující v nejvyšším bodě 3200 metrů nad mořem.
Na WP1 byl nejrychlejší Španěl Pedrero Garcia (Sherco) před Comou. Na WP2 byl zase nejrychlejší Chilan Francisco Lopez. Sedmý Despres na třetího Comu ztrácel něco přes minutu. Výborně si vedl čtrnáctým místem Ivan Jakeš, naopak Štefan Svitko byl až 36. A na první místo ztrácel už 12 a půl minuty, na Jakeše necelých osm minut. Davida Pabišku měl jen tři sekundy za sebou. Na dalších kontrolních bodech se ve vedení vystřídali Pedrero Garcia a Contardo Lopez. Jakeš byl u konce první poloviny čtrnáctý (+09,17 na prvního), Svitko devatenáctý (+15,48) a Pabiška osmadvacátý (+28,17). Za nejvyšším bodem etapy na WP7 se Ivan Jakeš objevil na sedmé pozici, šestý byl v té chvíli Cyril Despres a pátý Marc Coma. Rozdíl mezi Comou a Despresem dělal necelé dvě minuty. Desátý Barreda ztrácel na prvního Pedrera Garciu téměř 18 minut, čtrnáctý byl v té chvíli Svitko, ovšem už se ztrátou 27,36 minuty. Třiadvacátý Pabiška ztrácel 50,33 minuty. Sjezd k cíli etapy se stal osudným pro Cyrila Despreseho, který nachytal velkou ztrátu, 39 minut na Marca Comu. Ten skončil v etapě na třetím místě a dokázal stáhnout průběžný náskok Joana Barredy o deset minut. Barreda totiž tentokrát dojel šestý a hned za ním na osmém místě byl Slovák Ivan Jakeš. Vyrovnal tak včerejší úspěch svého krajana Štefana Svitka. Pedrero Garcia a Contardo Lopez se o nejlepší čas doslova o sekundy přetahovali až do cíle etapy, úspěšnější byl nakonec Španěl, ale jen o 29 sekund.
Štefan Svitko v průběžném hodnocení klesnul o jednu příčku na jedenácté místo, výborným výkonem se totiž posunul Israel Esquerre (4. v etapě) z jedenáctého místa na osmé. A polepšil si z 19. příčky Ivan Jakeš, nyní je průběžně čtrnáctý. David Pabiška skončil čtyřiadvacátý.
Dakar 2014
Motocykly, 4. etapa: 1. Pedrero Garcia (E, Sherco) 05:29,13, 2. Contardo Lopez (RCH, KTM) +00,29, 3. Coma (E, KTM) +03,10, 4. Israel Esquerre (RCH, Speedbrain) +06,30, 5. Pain (F, Yamaha) +07,01, 6. Barreda Bort ((E, Honda) +13,56… 8. Jakeš (SK, KTM) +19.30… 12. Svitko (SK, KTM) +30,32, 25. Pabiška (KTM) +01:04,59
Průběžně: 1. Barreda Bort 15:39,53, 2. Coma +3,10, 3. Contardo Lopez +05,12, 4. Duclos (F, Sherco) +25,55, 5. Pain +29,38, 6. Despres (F, Yamaha) +41,17… 11. Svitko +56,45, 14. Jakeš +01:32,43, 26. Pabiška +03:02,34
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2022
Prázdniny jsou tady a s nimi i letní vydání Motorbike. A
nijak jsme na něm nešetřili, na téměř 150 stranách najdete samozřejmě testy
(především letošních novinek, od skútru přes cestovní endura až po supersport),
reportáže z domova i za světa, sport a spoustu dalšího. Jako vždy jsme udělali
vše pro to, aby vás Motorbike bavil – a věříme, že vás bavit bude. Přejeme
hezké léto!
Testy
Ducati DesertX
...
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...