Nahradí Moto3 MS stopětadvacítek?

vydáno 2. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Možná už v roce 2012... Nad poslední dvoudobou kubaturou se začínají stahovat mračna, jedná se o jejím nahrazení čtyřdobými dvěstěpadesátkami, a to již od roku 2012.

Nejdříve byly dvoudobé motocykly zrušeny v královské kubatuře a nahrazeny čtyřdobými litry a posléze osmistovkami, letos se jede poprvé bez dvoudobých dvěstěpadesátek, které nahradily osmistovky a jak se zdá, pomalu ale jistě se blíží konec poslední dvoudobé kubatury, tedy stopětadvacítek. Podle aktuálních informací by měla být technická revoluce v mistrovství světa silničních motocyklů dokonána již v roce 2012, kdy by dvoudobé stopětadvacítky nahradila nová kubatura Moto3.
 
Jak by měla nová třída Moto3 vypadat? Už nyní je téměř jasné, že se bude jednat opět o prototypy, tedy rám vlastní výroby a v něm čtyřdobý jednoválec o objemu 250 cm3. To, zda budou motory jednotné jako v Moto2, nebo bude povolena konkurence, zatím není jasné. Nicméně továrna Honda (dodavatel jednotných motorů do Moto2) již zahájila vývoj tohoto jednoválce a projevila velký zájem o dodávání motorů i do nejnižší kubatury.
 
Podle dostupných informací  má již Honda motor vyroben a namontován do rámu současných Aprilií RS125 GP a s tímto motocyklem proběhly první testy. I přes brzkou fázi vývoje byl tento motocykl o 1,5 sekundy rychlejší než současné Aprilie v MS.
 
Dobře informovaný zdroj k této informaci dodává: „Máme zde několik týmů ze stopětadvacítek, které chtějí do silnější kubatury Moto2. Zároveň máme v Moto2 několik týmů, které bojují se svým rozpočtem, aby se v Moto2 udržely. Třída Moto3 nám pomůže udělat zdravý přechod mezi oběma třídami.“
 
Podobné motocykly už závodí v japonském šampionátu, kde se prezentuje například i Moriwaki s vlastním rámem a upraveným motorem z Hondy CRF250.


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife