O atraktivní souboje nebude nouze

vydáno 28. 3. 2017, text Dominika Nováková, foto RZ

Celkem uplynulo 182 dní od posledního závodu Buksa/Ados motokros MM ČR v Lokti. Za tu dobu se odehrálo mnohé a před námi se již tento víkend otevírá sezóna plná zvučných jmen. Žádná ze čtyř mistrovských tříd nemá jistého favorita a nyní již víme, že o atraktivní souboje nebude nouze! Startuje Buksa/Ados motokros 2017 MM ČR!

Martin Michek (Buksa/Ados KTM Team) loni získal mistrovský titul díky osmi vítězstvím z celkového počtu 14 rozjížděk, což byla jeho nejdominantnější sezóna v posledních letech. Jak to ale bude letos? „Letos mě při zimní přípravě potkal zánět šlach, takže jsem chvíli nemohl jezdit. Tak jsem se alespoň věnoval tréninku mladých talentů. Naštěstí jsem to už rozjezdil a myslím, že jsem připraven,“ říká Martin Michek. Ten však obhajobu titulu nebude mít jednoduchou. Letos se místo loňských sedmi podniků pojede hned osm závodů. Do kalendáře se vrací tradiční tratě, jako jsou Stříbro nebo Dalečín. Systém závodů zůstává nezměněný a opět uvidíte čtyři nabité třídy: MX1, MX2, Ženy a Veteráni.

MX1: Bude to boj!

Michek, Smítka, Romančík, Sukup a Neugebauer - ti všichni loni dokázali vyhrát rozjížďku. Šampionát tedy není pouze jednostranný, ale můžeme se těšit i na nově příchozí, kterým je například slovenský reprezentant Tomáš Šimko. Šimko poslední roky ukazoval vzestupnou formu ve třídě MX2 a do konečného pořadí MX1 rozhodně promluví. Pojede za český tým GT2 Motorsport na motocyklu Suzuki. „Už dlouho jsem chtěl jezdit na 450 a letos se mi to konečně podařilo. Pořád si tedy zvykám na výkon, ale bude to dobré. Přes zimu jsem bojoval s vypadávajícím ramenem a po sezóně mě čeká operace, tak to snad dojezdím,“ prozrazuje Šimko. Kromě Šimka míří do MX1 i Polák Tomek Wysocki (JD191 KTM Racing Team).

Zpátky po zlomenině obratle se vrací Marek Sukup, který z kraje loňské sezóny dýchal Michkovi na záda. Nešťastný pád při tréninku ho ale vyřadil na zbytek sezóny. „Je znát, že jsem po úraze, ale na motorce mě to naštěstí nelimituje. Cítím se dobře a něco jsem najezdil i v Itálii a Maďarsku. Letos tedy zůstávám na motocyklu Kawasaki, ale změnil jsem tým a pojedu za HT Group Racing Team,“ říká Sukup. Sukup však nezávodil tři čtvrtě roku, a proto očekává, že lepší výsledky budou přicházet až s přibývajícími závody.

Změny se děly také u Jaromíra Romančíka. Ten měl neuvěřitelnou loňskou sezónu, kdy se kromě motokrosu věnoval i enduru a v této disciplíně dokázal získat bronz z Šestidenní, titul vicemistra Evropy a mistra republiky v cross country. V motokrosu získal titul vicemistra republiky. „U mě nastala hlavní změna v týmu, jedu v týmu JD191 KTM Racing Team. Musím říct, že spolupráce funguje perfektně. Byli jsme tři měsíce po Evropě trénovat - ve Francii, Španělsku a Maďarsku. Mám odjeto zhruba pět závodů a na motorce jsem toho najezdil hodně. Uvidíme v Lokti, zda jsem oproti konkurenci zrychlil,“ říká Romančík.

Petr Smítka se loni celou sezónu přetahoval s Michkem o prvenství, ale bohužel se v závěru neúčastnil dvou závodů, a to ho možná stálo i zisk titulu. Smítka zůstal v týmu Hulho Motocross Team a nyní má již odjeté dva závody z rakouského mistrovství. Na startu bohužel neuvidíme Filipa Neugebauera (Osička MX Team), který si v Německu zlomil klíční kost. Neugebauer se zúčastní pouze vybraných závodů MMČR a pokud půjde rekonvalescence bez problémů, uvidíme ho nejspíš v Pacově a ve Vranově.

Samozřejmě kromě zmíněných aspirantů na titul mohou překvapit jezdci, jako je Rudolf Weschta (Team MAX2), kterému se loni podařilo několikrát vystoupit na „bednu“, nebo stálice Petr Bartoš (Orion Racing Team), který nikomu nic nedá zadarmo a jakmile uvidí příležitost, ihned ji využije. A ve hře jsou rovněž Václav Kovář (HT Group Racing Team) nebo Martin Finěk (Hulho Motocross Team), který nenápadným výkonem dokáže překvapit. Velkým zpestřením třídy MX1 bude František Smola (BV Racing), startující na dvoudobém stroji ČZ300. Ano, čtete správně. Jedná se o projekt firmy M.C.F., která vlastní ochrannou známku ČZ pro motocykly. Základ spočívá v italském motocyklu TM MX300 doplněném o české komponenty a prodávaném pod označením ČZ EMX300. Smola se na něm bude zúčastňovat závodů MM ČR a evropského šampionátu EMX300.

MX2: Szvoboda na řadě?

Poslední dva roky měl nejvíce konzistentní výsledky Francouz Sulivan Jaulin jezdící v dresu Buksa/Ados KTM Team. Jeho soupeři měli vždy bodové výpadky, a tak bral dva tituly v řadě. Rychlostí je mu nejblíže Bence Szvoboda (Buksa/Ados KTM Team), který i letos absolvoval tvrdou zimní přípravu a bude jedním z jeho pronásledovatelů. V této třídě byl posledním Čechem, který získal v roce 2014 titul, Marek Sukup. Jak jsou na tom letos naši?

Největší ambice měl loni Martin Krč (SZA Stav Racing Team). Krč je velmi rychlý, ale formu musí ještě doladit. „Aktuálně nejsem v nejlepší formě, ale budu se snažit připravit se na 100 %. Pojedu opět na KTM za SZA Stav Racing Team kompletní MMČR a vybrané závody ME, či MS,“ říká Krč.

Dalším rychlíkem je Milan Špičák (KRTZ). Tomu když sedne trať i motorka, dokáže velmi zamíchat kartami. „Zimní přípravu jsem strávil na Husqvarně 350 a musím říct, že mi opravdu sedla. Pro MM ČR však zůstanu na 250 ve třídě MX2. Jsem velmi rád za osm závodů, jelikož už je i trochu prostoru na dotažení nějakého zaváhání, jako jsem měl loni v Petrovicích,“ prozrazuje Špičák. Jonáš Nedvěd (Orion Racing Team) se po loňském zranění bude chtít ukázat v lepším světle, a to hned v Lokti, kde trať velmi dobře zná. Těšit se můžeme i na výkon Richarda Šikyni (JD191 KTM Racing Team) a překvapit by mohl také Dušan Drdaj, nově za Yamaha Čepelák Racing Team.

Ženy: Eso v rukávu

Třída žen nám loni nabídla krásné souboje. Konkurence se začíná zhušťovat a holky přistupují k závodění velmi profesionálně. Letos však budou muset všechny vytáhnout své největší trumfy, jelikož s nimi bude závodit několikanásobná mistryně světa Němka Steffi Laier za tým Buksa/Ados KTM Team. Její účast jenom potvrzuje velmi vysokou úroveň českého ženského motokrosu. Proti ní bude stát obhájkyně titulu Bára Laňková (Action Racing Team), pronásledovaná Kristýnou Vítkovou (Yamaha Čepelák Racing Team), která neustále zrychluje a letos závodí v rámci přípravy i na juniorském šampionátu. Další jezdkyní, která má stejnou rychlost s Laňkovou, je Jana Antošová (Orion Racing Team) a k závodění se vrací Lucie Simonová, čtyřnásobná mistryně republiky v dresu Inter Cars MoToman Teamu. Papírově nás tedy čeká nejlépe obsazená sezóna v historii českého ženského motokrosu.

Veteráni: Kadleček je zpět!

Někdo možná nad veterány mávnul rukou a řekl, že Martin Žerava (Team MAX2) opět bude vévodit. Letos to však bude mnohem dramatičtější. Nejenže stále budeme žasnout nad formou Žeravy, který občas pojede i MX1, ale letos budeme obdivovat jeho souboje s Michalem Kadlečkem (KRTZ), který se z endura a cross country vrací zpět k motokrosu. „Motokros mě vždycky bavil a mám k němu blíž. Dostal jsem dobrou nabídku od týmu KRTZ, takže pojedu celou sezónu MMČR. Sice nemám moc času na svoji přípravu, ale když padne žebřík, tak závodíme,“ říká Michal Kadleček. Do konečného pořadí bude chtít promluvit i Ivan Černý (Orion Racing Team), Michal Buchta (Inter Cars MoToman Team) nebo třeba Jiří Pach.

Týmy 2017:

Buksa/Ados KTM Team

Změny v týmu nastaly nejen u Martina Michka, který se ještě minulý rok stihl oženit, ale hlavně ve třídě Žen, kam přišla nová akvizice v podobě několikanásobné mistryně světa Němky Steffi Laier. Ve třídě MX2 uvidíme opět Sulivana Jaulina a Benceho Szvobodu. Oba dva jsou velmi dobře připraveni a pokud jim bude sloužit zdraví, vyhnou se veškerým technickým problémům, budou to nejžhavější kandidáti na titul v MX2. Szvoboda už má za sebou přípravný závod v Německu, kde dokončil se zakrváceným prstem od rány kamenem na třetím místě. A o víkendu se mu podařilo vyhrát první závod pro něj domácího maďarského mistrovství.

Orion Racing Team

Letos je to přesně 20 let, co se tým Orion Racing začal zúčastňovat závodů, a od té doby bez přestávky neustále pokračuje ve svých aktivitách. „Chtěli bychom si tuto sezónu užít a velmi děkujeme všem fanouškům za podporu ve všech těch letech,“ říká manažer Petr Kovář. Ve třídě MX1 bude reprezentovat nestárnoucí Petr Bartoš. „Petr pojede jak u nás MM ČR, tak opět evropský šampionát EMX Open a slovenský šampionát,“ doplňuje Kovář. V MX2 pojede Jonáš Nedvěd, který chce zúročit své zkušenosti a v Lokti se uvidí, jak na tom bude v porovnání s konkurencí. Ve veteránech zůstal Ivan Černý. Novou posilu má tým ve třídě žen – Janu Antošovou. „Obě holky se nám loni dlouhodobě zranily, tak jsme dali prostor Janě Antošové,“ prozrazuje Kovář.

Team MAX2

Hlavním tahounem je letos bezesporu Rudolf Weschta. Ten přešel z týmu BV Racing a jeho forma vypadá dobře, na německém a rakouském mistrovství proháněl elitu. V MX1 ho doplní David Kosmák a Miloslav Rožec. V MX2 bude startovat mladý Jiří Matějec a v ženách Nikola Hošková. Novou posilou je Martin Žerava, který pojede jak veterány, tak občas i MX1. Martin byl po loňské sezóně na operaci křížových vazů v koleni. Ta proběhla bez komplikací a do Lokte je již připravený.

BV Racing

Jak jsme již naznačovali, František Smola se vrací zpátky na dvoutakt, konkrétně na motocykl ČZ300. Pojede třídu MX1 po boku týmových kolegů Michala Bárty na Suzuki a Michala Votroubka na Yamaze. V MX2 pojede David Soldát.

HT Group Racing Team

Letos v týmu nezůstal kámen na kameni. Na svém místě zůstala pouze Tereza Hromková v Ženách, jinak došlo ke kompletnímu přeskupení. Z MX1 šel do MX2 Patrik Liška a do týmu zpět přišel Václav Kovář v MX1. Nově dostal angažmá Marek Sukup. Kovář se Sukupem společně prošli zimní přípravou v Itálii a Maďarsku.

Hulho Motocross Racing Team

U Západočechů zůstal tým téměř nezměněn, kromě odchodu Vaška Kováře. V MX1 nadále zůstává Petr Smítka, Martin Finěk a Ladislav Červenka. Finěk letos absolvoval zimní přípravu v zámoří, když jel na několik měsíců na Floridu za účelem tréninku. „Sezóna bude dlouhá, takže jsme v klidu, protože na prvních závodech je vždy přetlak. Jak na tom jsme, se ukáže až v průběhu sezóny,“ říká Láďa Červenka, manažer týmu.

Inter Cars MoToman Team

MoToman pro letošek získal nového hlavního partnera a podařilo se mu přitáhnout zpátky k závodění i jednu z našich nejlepších motokrosařek Lucii Simonovou. V MX1 bude reprezentovat Márk Szöke a jeho cílem je pohybovat se mezi TOP5. V MX2 pojede Denis Poláš a ve veteránech Michal Buchta. „Sezóna bude dlouhá, a proto mi jde o dobrou náladu v týmu. Na nikoho netlačím a chtěli bychom si závody pořádně užít,“ říká manažer týmu Pepa Toman.

JD 191 KTM Racing Team

Do MX1 tým posílá silnou dvojici Jaromír Romančík a Tomek Wysocki. V MX2 pojede Honza Vondrášek s Richardem Šikyňou, který si bohužel ve Španělsku zlomil ruku a na motorku se posadil až před 14 dny. V MX2 pojede na 85 ccm i Radek Větrovský. „Připravovali jsme se hlavně v zahraničí na velkých tratích. Loket je tratí, kterou mám osobně rád a je to trať mistrovství světa. Z českých tratí je to jedna z nejlepších společně s Kaplicí,“ tvrdí Jiří Jankovský, manažer týmu.

KRTZ

Pod hlavičkou KRTZ bude dál jezdit Milan Špičák na Husqvarně ve třídě MX2. Nově je v motokrosu zpátky Michal Kadleček, jezdící třídu Veterán, od kterého se očekávají souboje s Martinem Žeravou.

Yamaha Čepelák Racing Team

Velkou posilou týmu je Dušan Drdaj, který v MX2 prokazuje vzrůstající výkonnost. Svoji formu letos potvrdil vítězstvím na MM ČR junior i poté, co si před 14 dny v Rakousku narazil rameno. Ve třídě MX2 ho doplní Tomáš Boček. Do MX1 konvertoval Marek Pospíšil a v ženách do týmu přišla Kristýna Vítková. „S týmem jsme se hodně věnovali jezdecké přípravě, kde máme odjeto za zimu nějakých 30-40 mth, což je dobrý základ. Jsem spokojený s tím, jak tým funguje a uvidíme, jaké výsledky sezóna přinese,“ říká Jiří Čepelák.

Motosport Chýnov

„Především ve třídě žen budeme mít velké zastoupení – hned čtvrtina nominovaných závodnic je právě od nás. Hodně vysoko by letos měla výsledkově poskočit především Rakušanka Elena Kapsamer, která přestoupila z pětaosmdesátky na 125 ccm a má ambice i na závody ME a MS. Dále budou startovat Daniela Krejčová, Julia Schrenk a Sarah Schnelzer. Celý seriál za náš tým pojede i velice pohledná mladá Rumunka Stefania Bancila. Do třídy Veterán se po loňské pauze vrací výborný Ladislav Mikas, dále Zdeněk Svoboda a zkušený Jan Roziňák. V rámci lepší mezinárodní účasti nasadíme do bojů kvalitní rakouské trio Daniel Doppler, Mario Martinz a Georg Hammerl. Ve třídě MX1 bude startovat David Kraus,“ komentuje manažer Evžen Zadražil.

Vstupné na závod je 150 Kč. Odpolední jízdy odstartují v 13:00.

Časový harmonogram zde.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů