Hanika zvítězil v Red Bull Rookies Cupu na Sachsenringu

vydáno 15. 7. 2013, text Ivo Helikar, foto Red Bull

Druhé pokračování Red Bull Rookies Cupu na německém Sachsenringu, celkově osmý závod sezony, přineslo Karlu Hanikovi zadostiučinění. Zatímco v sobotu skončil po srážce s Italem Manzim v posledním kole na zemi, v neděli pak zvítězil s velkým náskokem.

Start první jízdy se Karlovi Hanikovi příliš nepovedl a klesnul až na šestou pozici. Nevydržel ale na ní příliš dlouho a začal postupovat dopředu. Zanedlouho se objevil na vedoucí příčce. Během dalšího pokračování sice znovu klesnul na třetí i čtvrté místo, ale dokázal se vrátit na čelo, kde jako v předchozích závodech strávil ze všech jezdců nejvíce času. Do posledního kola najížděl z prvního místa, ale když už to vypadalo, že znovu zvítězí, potkala ho na výjezdu ze zatáčky menší chyba, ale i přesto to vypadalo, že první pozici udrží. Pod něj se však v následující zatáčce dostal Ital Stefano Manzi a oba jezdci se zboku kapotami srazili. Hanika to odnesl pádem a dál už nepokračoval. Naštěstí se však rychle zvednul a vypadalo to, že po havárii odešel nezraněn. V bitvě o první místo byl nakonec nejúspěšnější Jorge Martin, který tak stáhnul Hanikův náskok na čele seriálu na rozdíl 17 bodů.
Druhé pokračování Red Bull Rookies Cupu na německém Sachsenringu, celkově osmý závod sezony, přineslo Karlu Hanikovi zadostiučinění. Nebylo to ale pro brněnského jezdce tak jednoduché, jak by se podle posledního kola mohlo zdát. Start se mu znovu příliš nepovedl a začínal dokonce z konce první desítky. Během několika kol se znovu začal propracovávat dopředu. Když se zbavil trojice jezdců před sebou, Manziho, Paglianiho a Mira, vypadalo to s ním velice dobře, až na to, že mu mezi tím vedoucí jezdec a vítěz sobotního závodu Jorge Martin už dost ujel. V následujících kolech vypadala situace chvíli nadějněji, to když se druhý Hanika k vedoucímu Martinovi malinko přibližoval a chvíli zase špatně, to když Martin trhal rekordy okruhu a vzdaloval se. Vše se neustále odehrávalo v rozpětí mezi 1,1 až 1,8 sekundy. Tři kola před koncem však za to Hanika pořádně vzal a rychle se ke svému soupeři přiblížil. Dvě kola před cílem už měl Martina těsně před sebou, za touto dvojicí už byla velká propast. V jedné zatáčce nezvládl Martin svůj stroj a upadl. V posledním kole si už Karel Hanika s více než desetisekundovým náskokem před trojící jezdců za sebou mohl vychutnávat další vítězství. Martin do cíle nedojel, a to znamenalo, že se vše vrátilo do stavu, jaký byl před dvojzávodem na Sachsenringu. Mezi průběžně vedoucím Hanikou a druhým Martinem je nyní znovu rozdíl 42 bodů. Každý z nich v Německu jednou nedojel a jednou zvítězil. Skupina za Hanikou bojovala o stříbro až do konce, v cíli byl rychlejší Pagniali před Manzim a Mirem.

Red Bull Rookies Cup
Sachsenring (D)
1. závod: 1. Martin (E), 2. Manzi (I), 3. Deroue (NL), 4. Pagliani (I), 5. Pérez (E), 6. Razgatlioglu (TR)
2. závod: 1. Hanika, 2. Pagliani (I), 3. Manzi (I), 4. Mir (E), 5. Mihara (J), 6. Simpson (AUS)
Průběžně: 1. Hanika 160, 2. Martin 118, 3. Manzi 87, 4. Bastianini (I) 83, 5. Pagliani 70, 6. Razgatlioglu (TR) 68


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife