Hanika zvítězil v Red Bull Rookies Cupu na Sachsenringu

vydáno 15. 7. 2013, text Ivo Helikar, foto Red Bull

Druhé pokračování Red Bull Rookies Cupu na německém Sachsenringu, celkově osmý závod sezony, přineslo Karlu Hanikovi zadostiučinění. Zatímco v sobotu skončil po srážce s Italem Manzim v posledním kole na zemi, v neděli pak zvítězil s velkým náskokem.

Start první jízdy se Karlovi Hanikovi příliš nepovedl a klesnul až na šestou pozici. Nevydržel ale na ní příliš dlouho a začal postupovat dopředu. Zanedlouho se objevil na vedoucí příčce. Během dalšího pokračování sice znovu klesnul na třetí i čtvrté místo, ale dokázal se vrátit na čelo, kde jako v předchozích závodech strávil ze všech jezdců nejvíce času. Do posledního kola najížděl z prvního místa, ale když už to vypadalo, že znovu zvítězí, potkala ho na výjezdu ze zatáčky menší chyba, ale i přesto to vypadalo, že první pozici udrží. Pod něj se však v následující zatáčce dostal Ital Stefano Manzi a oba jezdci se zboku kapotami srazili. Hanika to odnesl pádem a dál už nepokračoval. Naštěstí se však rychle zvednul a vypadalo to, že po havárii odešel nezraněn. V bitvě o první místo byl nakonec nejúspěšnější Jorge Martin, který tak stáhnul Hanikův náskok na čele seriálu na rozdíl 17 bodů.
Druhé pokračování Red Bull Rookies Cupu na německém Sachsenringu, celkově osmý závod sezony, přineslo Karlu Hanikovi zadostiučinění. Nebylo to ale pro brněnského jezdce tak jednoduché, jak by se podle posledního kola mohlo zdát. Start se mu znovu příliš nepovedl a začínal dokonce z konce první desítky. Během několika kol se znovu začal propracovávat dopředu. Když se zbavil trojice jezdců před sebou, Manziho, Paglianiho a Mira, vypadalo to s ním velice dobře, až na to, že mu mezi tím vedoucí jezdec a vítěz sobotního závodu Jorge Martin už dost ujel. V následujících kolech vypadala situace chvíli nadějněji, to když se druhý Hanika k vedoucímu Martinovi malinko přibližoval a chvíli zase špatně, to když Martin trhal rekordy okruhu a vzdaloval se. Vše se neustále odehrávalo v rozpětí mezi 1,1 až 1,8 sekundy. Tři kola před koncem však za to Hanika pořádně vzal a rychle se ke svému soupeři přiblížil. Dvě kola před cílem už měl Martina těsně před sebou, za touto dvojicí už byla velká propast. V jedné zatáčce nezvládl Martin svůj stroj a upadl. V posledním kole si už Karel Hanika s více než desetisekundovým náskokem před trojící jezdců za sebou mohl vychutnávat další vítězství. Martin do cíle nedojel, a to znamenalo, že se vše vrátilo do stavu, jaký byl před dvojzávodem na Sachsenringu. Mezi průběžně vedoucím Hanikou a druhým Martinem je nyní znovu rozdíl 42 bodů. Každý z nich v Německu jednou nedojel a jednou zvítězil. Skupina za Hanikou bojovala o stříbro až do konce, v cíli byl rychlejší Pagniali před Manzim a Mirem.

Red Bull Rookies Cup
Sachsenring (D)
1. závod: 1. Martin (E), 2. Manzi (I), 3. Deroue (NL), 4. Pagliani (I), 5. Pérez (E), 6. Razgatlioglu (TR)
2. závod: 1. Hanika, 2. Pagliani (I), 3. Manzi (I), 4. Mir (E), 5. Mihara (J), 6. Simpson (AUS)
Průběžně: 1. Hanika 160, 2. Martin 118, 3. Manzi 87, 4. Bastianini (I) 83, 5. Pagliani 70, 6. Razgatlioglu (TR) 68


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024
Motorbike 10/2024 3. 10. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Bikes.cz
11. prosince
Norma Euro 5b platí už od 1. ledna 2024, ale její hlavní dopad začíná až od roku 2025.
Všechny příspěvky ...