Pikes Peak 2016: pouze pro motorky s rovnými řídítky

vydáno 28. 12. 2015, text Jan Rameš, foto Ducati

Rok 2016 bude 100. ročníkem konání slavného "závodu do oblak" na coloradském vrchu Pikes Peak. Organizátoři místo grandiózních oslav ovšem přichystali spoustu omezení.

Ony ty oslavy určitě budou, ovšem pokud jste si mysleli, že byste si do svého závodnického deníčku mohli dát "účast na 100. ročníku Pikes Peak", tak to nebude tak jednoduché. Pro nadcházející jubileum totiž organizátoři omezili počet závodníků na rovnou stovku - z toho 33 motorek a 67 aut. Jelikož se závodí v jediný den, tentokráte 26. června 2016, je tradiční problém s časovým harmonogramem, on ten den prostě není nafukovací. Soutěživce přitom neodrazují ani poměrně vysoké náklady, 1500 USD je startovné, každý den trénování stojí dalších 750 dolarů. Trénovat se přitom může jenom o dvou sobotách a nedělích od půl šesté do půl deváté ráno, jen na půlce trati a jen 15 závodníků podle toho, jak se stihnou registrovat!

Přijde vám 33 motorek zoufale málo? Tak to buďte v klidu, je to o 33 víc, než bylo původně plánováno. Organizátoři totiž pro nadcházející ročník přemýšleli o definitivním vyloučení motocyklů z Pikes Peak International Hill Climbu! Všemožně skloňovaným důvodem je bezpečnost. Poté, co byl v roce 2011 celý okruh kompletně vyasfaltován a zmizely offroadové pasáže, šly časy závodníků rapidně dolů. Abyste byli v obraze: poslední ročník, kdy na trati ještě byl nějaký ten štěrk, byl právě 2011. Tehdy vítěz Carlin Dunne na upravené Ducati Multistrada zajel čas 11:11,329. Ovšem již o rok později na asfaltu zajel 9:52,819, což je opravdu nebetyčný rozdíl.

Bohužel s rychlostí přibylo nehod, mezi nimiž byly i dvě fatální - loni Bobby Goodin na Triumphu Daytona 675R těsně po projetí cíle, letos Carl Sorensen na Ducati 848 v tréninku. Za předchozích více než 90 let přitom na Pikes Peaku zemřeli pouze čtyři motocyklisté.

Vedení závodu přistoupilo k poněkud netradiční úpravě pravidel. Jelikož oba mrtví jeli na supersportech, kterých po vyasfaltování tratě rapidně přibylo (dřív by jejich nasazení hraničilo s nesvéprávností jezdce), bylo rozhodnuto, že technickou přejímkou projdou pouze motocykly s jednodílnými řídítky, které s nimi navíc byly homologovány. Zapomeňte tedy, že byste si dali motokrosová rídidla třeba na Panigale, jak vidíte na jedné z fotek. Jestli toto rozhodnutí bude k něčemu, ukáže čas. Ač supersportů přibylo, rekord okruhu stále drží Carlin Dunne na Multistradě...



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...