Neoficiální testy WSBK: lazaret!

vydáno 15. 2. 2013, text Honzis, foto Suzuki

V Austrálii na okruhu Phillip Island, kde se příští víkend uskuteční první letošní závod WSBK, skončily dnes dvoudenní neoficiální soukromé testy, jichž se zúčastnila většina týmů. Těžko říci, jestli to bylo jezdeckou nedočkavostí po zimní pauze, nebo novým povrchem, že místní nemocnice o těchto testech věděly také velice dobře.

Včera po objetí pouhých 10 kol tvrdě havaroval černý kůň letošní sezóny Tom Sykes na Kawasaki a už se na trať nevrátil, mluví se dokonce o zlomenině ruky, Kawasaki říká pouze "zranění" a že Tom bude ready na oficiální testy, které začínají v pondělí. Jeho týmový kolega Loris Baz dal kol 30, a potom svou Ninju mocně "rozmontoval" a sám si narazil záda, takže dnes pauzíroval. Nováček u Suzuki Jules Cluzel také musel druhý den vynechat, včera ve vysoké rychlosti opustil své GSX-R a putoval na malou operaci lokte. To Ayrton Badovini, letos tovární jezdec Ducati na nové Panigale v týmu Alstare, se dočkal dokonce "až" dnešního dopoledne, jeho snažení však ukončil highsider a podezření na zlomená žebra, které se však naštěstí na rentgenu nepotvrdilo. Největším smolařem testů se stal Carlos Checa (též Alstare Ducati), který byl v nemocnici dříve, než vůbec sedl na motorku, a to kvůli vážným zažívacím obtížím, tisková zpráva mluví o bolestech žaludku, zvracení a zablokovaném střevě.
Co jinak tohle první porovnání sil naznačilo? Že to bude letos hodně zajímavé. Nejrychlejší byl překvapivě Leon Camier, na konci minulé sezóny by si nikdo netipnul, že slabá Suzuki by mohla být na takhle rychlé trati konkurenceschopná. Jenže v Yoshimuře prý motor vyladili tak, že je naprosto neporovnatelný s tím loňským, a Leon tam střihnul čas 1.31,2, když včera stačil své GSX-R totálně zdemolovat, když ho poslal přes kačírek až za hradbu z pneumatik. Druhý skončil Sylvain Guintoli na tovární Aprilii (1.32,3), to zase takové překvapení není, Aprilky jsou rychlé a Guintoli loni ukázal, že dokáže jet s čímkoli a hned hodně rychle. Jonathan Rea na Hondě byl s časem 1.31,4 třetí, v Ten Kate zřejmě Fároše konečně naučili pořádně šlapat, a "až" čtvrté místo obsadil Marco Melandri na továrním BMW (1.31,6). Zajímavé, čekalo se, že to bude hlavně duel Sykes/Kawa versus Melandri/BMW, a nakonec to je úplně jinak. Top 5 dovršuje Michel Fabrizio na soukromé Aprilii, za ním je pořadí Giugliano (Aprilia), Haslam (Honda), Laverty (Aprilia), Davies (BMW), Badovini (Ducati) a Neukirchner (Ducati). O vysoké jezdecké i technické vyrovnanosti svědčí, že právě až poslední Neukirchner, po delší odmlce navrátilec do WSBK a navíc na doposud v superbikách neozkoušené Panigale, se nevešel do pouhé jedné vteřiny od Camiera.
Zranění mají přes víkend čas, aby se dali dohromady, v pondělí totiž začínají testy oficiální a o víkendu už se jede naostro!





Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife