Neoficiální testy WSBK: lazaret!
vydáno 15. 2. 2013, text Honzis, foto Suzuki
V Austrálii na okruhu Phillip Island, kde se příští víkend uskuteční první letošní závod WSBK, skončily dnes dvoudenní neoficiální soukromé testy, jichž se zúčastnila většina týmů. Těžko říci, jestli to bylo jezdeckou nedočkavostí po zimní pauze, nebo novým povrchem, že místní nemocnice o těchto testech věděly také velice dobře.
Včera po objetí pouhých 10 kol tvrdě havaroval černý kůň letošní sezóny Tom Sykes na Kawasaki a už se na trať nevrátil, mluví se dokonce o zlomenině ruky, Kawasaki říká pouze "zranění" a že Tom bude ready na oficiální testy, které začínají v pondělí. Jeho týmový kolega Loris Baz dal kol 30, a potom svou Ninju mocně "rozmontoval" a sám si narazil záda, takže dnes pauzíroval. Nováček u Suzuki Jules Cluzel také musel druhý den vynechat, včera ve vysoké rychlosti opustil své GSX-R a putoval na malou operaci lokte. To Ayrton Badovini, letos tovární jezdec Ducati na nové Panigale v týmu Alstare, se dočkal dokonce "až" dnešního dopoledne, jeho snažení však ukončil highsider a podezření na zlomená žebra, které se však naštěstí na rentgenu nepotvrdilo. Největším smolařem testů se stal Carlos Checa (též Alstare Ducati), který byl v nemocnici dříve, než vůbec sedl na motorku, a to kvůli vážným zažívacím obtížím, tisková zpráva mluví o bolestech žaludku, zvracení a zablokovaném střevě.
Co jinak tohle první porovnání sil naznačilo? Že to bude letos hodně zajímavé. Nejrychlejší byl překvapivě Leon Camier, na konci minulé sezóny by si nikdo netipnul, že slabá Suzuki by mohla být na takhle rychlé trati konkurenceschopná. Jenže v Yoshimuře prý motor vyladili tak, že je naprosto neporovnatelný s tím loňským, a Leon tam střihnul čas 1.31,2, když včera stačil své GSX-R totálně zdemolovat, když ho poslal přes kačírek až za hradbu z pneumatik. Druhý skončil Sylvain Guintoli na tovární Aprilii (1.32,3), to zase takové překvapení není, Aprilky jsou rychlé a Guintoli loni ukázal, že dokáže jet s čímkoli a hned hodně rychle. Jonathan Rea na Hondě byl s časem 1.31,4 třetí, v Ten Kate zřejmě Fároše konečně naučili pořádně šlapat, a "až" čtvrté místo obsadil Marco Melandri na továrním BMW (1.31,6). Zajímavé, čekalo se, že to bude hlavně duel Sykes/Kawa versus Melandri/BMW, a nakonec to je úplně jinak. Top 5 dovršuje Michel Fabrizio na soukromé Aprilii, za ním je pořadí Giugliano (Aprilia), Haslam (Honda), Laverty (Aprilia), Davies (BMW), Badovini (Ducati) a Neukirchner (Ducati). O vysoké jezdecké i technické vyrovnanosti svědčí, že právě až poslední Neukirchner, po delší odmlce navrátilec do WSBK a navíc na doposud v superbikách neozkoušené Panigale, se nevešel do pouhé jedné vteřiny od Camiera.
Zranění mají přes víkend čas, aby se dali dohromady, v pondělí totiž začínají testy oficiální a o víkendu už se jede naostro!
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...