V Brně byl potvrzen vstup Abrahama do MotoGP

vydáno 15. 8. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Na oficiální tiskové konferenci v Brně byl potvrzen start Karla Abrahama v MotoGP 2011.

Karel Abraham se v příští sezoně stane vůbec prvním českým jezdcem, který vstoupí do královské třídy MotoGP. Jak ale potvrdil jeho otec a současně majitel závodního týmu Cardion AB cesta do prestižní kubatury nebyla vůbec jednoduchá, šlo o složitý proces.

„Do Grand Prix jsme samozřejmě vstupovali před lety s tím, že chceme jednou zamířit do královské třídy MotoGP. To je snem každého týmu a jezdce. Není to ale o tom, že si někdo koupí motocykl a vstoupí do MotoGP. Na tuto šanci čeká spousta jezdců a týmů a my jsme proto rádi, že se nám tato možnost skutečně otevřela. Už samotný test v Mugellu musela předem schválit společnost DORNA Sports. Na okruhu bylo dvaadvacet inženýrů Ducati, kteří sledovali nejen časy jezdce, ale také jeho chování vůči stroji. Nevím, jestli to bylo tím, že motocykl Kájovi sedl, nebo měl štěstí, ale už první den zajel jen o čtyři tisíciny horší závodní čas na kolo než současná jednička Ducati Australan Stoner. Ducati po testování oficiálně potvrdilo, že Karel je stoprocentně připraven na třídu MotoGP. A protože neměla k jezdci připomínky ani IRTA, kde jsou zástupci jezdců, mohli jsme podepsat smlouvu o naší účasti v královské kubatuře. Je uzavřena na jeden rok, ale s další opcí. Co všechno nás čeká v přípravě na novou sezonu, zatím opravdu nevím. Ještě jsme o tom nepřemýšleli. Začneme až po Grand Prix v Brně“. 

Karel Abraham potvrdil, že tým by měl zůstat v nové sezoně nezměněn, pouze se rozšíří o tři členy z Ducati – šéf inženýra, inženýra na elektroniku a manažera logistiky. Školením u Ducati projdou i stávající mechanici týmu Cardion AB. Poprvé si Karel Abraham vyzkouší tovární stroj po posledním závodě mistrovství světa ve Valencii. Sídlem týmu zůstane brněnský Automotodrom. Současně Karel Abraham připomněl, že sice v Brně pořádáme jednu z nejlepších Grand Prix v seriálu mistrovství světa, ale jen za minimální podpory ze strany státu, kterému přitom tento podnik přináší nemalé peníze, stejně jako všem v Brně a jeho okolí.

„Na Grand Prix nevyděláváme. Vydělávají naopak všichni kolem nás. My tento sportovní podnik držíme vší silou. Chceme ho udržet i dál, ale další závody mistrovství světa, které hostil letos brněnský Automotodrom, pokud se situace nezmění, v příštích letech vynecháme,“ dodal Karel Abraham.

Carmelo Ezpeleta potvrdil, že je rád, že do MotoGP vstoupí český jezdec. Navíc pilot, který prošel světovým šampionátem postupně od stopětadvacítek přes dvěstěpadesátky a Moto2 a potvrdil své kvality i při oficiálním testu. Podle Ezpelety je to jediná cesta, jak si otevřít cestu do elitní kubatury a také tam časem uspět. Současně prezident společnosti DORNA Sports ocenil Karla Abrahama nejen jako majitele týmu Cardion AB, ale také jako zástupce společnosti Cardion AB, která je titulárním sponzorem jedné z nejúspěšnějších Grand Prix v seriálu mistrovství světa.
Na spolupráci s týmem Cardion AB se těší i projektový manažer týmu Ducati v MotoGP Alessandro Cicognani, kterému se výkon Karla Abrahama v Mugellu moc líbil a věří, že českému jezdci se s Ducati bude dařit i v závodech MotoGP.

„S Karlem Abrahamem jsme v Mugellu byli spokojeni, a tak jsem rád, že se nakonec podepsala smlouva o jeho startu na Ducati v příštím ročníku mistrovství světa ve třídě MotoGP. Jinak na příští rok chystáme šest továrních motocyklů. Je to skutečně maximum, co můžeme nabídnout, protože ke každému stroji dáváme týmu i tři naše odborníky a jejich příprava není vůbec snadná,“ řekl Cicognani.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife