Povedený Jinín

vydáno 15. 8. 2013, text Ivo Helikar

Takhle má vypadat motokrosový světový závod pane Luongo, chtělo by zavolat promotéru MS a šéfu organizace Youthstream. Přitom na starosti měl juniorský světový šampionát stejný Youthstream, jako seriál MS, byl to ale tým připravující třídu MX3. Jenže závod samotný byl v režii jinínských pořadatelů, a ti odvedli pořádný kus práce. A když se k tomu připojily ještě skvělé výsledky našich jezdců, nemělo to chybu.

Přitom se proti pořadatelům letos spikly i živly, nejprve jarní povodeň a potom i silné bouřky. Vypadalo to skoro jako sisyfovská práce, všechno připravit pro tak významný podnik, když vám příroda nepřeje. V Jiníně MS motokrosu juniorů zorganizovali už podruhé, naposledy před osmi lety. Pro to letošní museli upravit trať, vypustit jednu zatáčku kvůli přestěhované pit-line, navézt hromady nové zeminy a hlavně zajistit depo pro spoustu jezdců. A tak bylo depo nejen v depu, ale i kolem něj. Přihlásilo se totiž 261 mladých jezdců ze 42 zemí a přijelo jich jen o trochu méně, přesně 237. Závodilo se ve třech třídách, 65, 85 a 125. Naposledy pršelo v pátek, v sobotu byla trať ještě mokrá a v neděli docela ideální a bez prachu. I když se hlavní závod konal až v neděli, sobota byla rozhodující. Kvalifikace připomínala zlaté doby MS, do každé třídy nastoupily k tréninku dva plné žebříky jezdců a o postupu do hlavního závodu se tak rozhodovalo už v sobotu. V neděli potom šlo o medaile. Vyšlo počasí, slunce si do Jinína našlo cestu, ale úmorné horko přitom nebylo. Kolem trati jste potkávali nejen mladičké závodníky, ale také hvězdy domácího motokrosu sedmdesátých let, Faltu, Churavého, Velkého, a osmdesátých let, P. Kováře, Špačka, Cháru, Soldáta, Krajčoviče a současné jezdce, Michka, Smolu, V. Kováře, L. Podmola, světovou legendu a čtyřnásobného mistra světa Harryho Evertse a další.


První bronz

Kvalifikace třídy 65 vybírala ze sedmasedmdesáti startujících čtyřicet nejlepších. Do tréninku nastoupilo šest Čechů. Nejlépe na tom byl Daniel Stehlík, druhý v kvalifikační skupině A. Do závodu postupovali tři domácí zástupci, vedle Stehlíka ještě Radim Kraus a Petr Polák. Ten sice už od letošního roku jezdí pětaosmdesátku, ale pro MS se vzhledem k věku mohl vrátit do třídy 65. V kvalifikaci své skupiny však obsadil až desáté místo, jako by si na slabší stroj ještě úplně nezvykl. V první nedělní jízdě začal nejlépe Radim Kraus, po pár kolech se ale pořadí proměnilo. Zvítězil Američan Aiden Tijero, Amíci vůbec předváděli v Jiníně výborné výkony, druhým místem udělal domácím divákům radost Petr Polák, třetí byl Švéd Anton Nagy. Ve druhé jízdě dojel první Nizozemec Raivo Dankers a za ním byl celkový vítěz Tijero, Nagy a Polák. Petr přišel o třetí pozici až v posledním kole a stálo ho to celkový stříbrný stupínek. Ten získal Švéd Nagy při stejném bodovém zisku jako bronzový Polák.


Druhý bronz

Zlé jazyky tvrdí, že pětaosmdesátky jsou v motokrosu poslední třídou, v níž se dnes závodí pro radost. Každopádně našim barvám tady udělal velkou radost další bronzovou medailí Jakub Terešák. Do dvou tréninkových skupin nastoupilo celkem 85 jezdců, z toho sedm našich. V kvalifikaci si Terešák vyjel druhé místo ve skupině, do hlavního závodu přímo postoupil ještě Martin Vondrášek. Obě skupiny ovládli jezdci USA. V první jízdě zvítězil Američan Sean Cantrell, před Britem Conradem Mewsem, Terešák byl třetí, Martin Vondrášek třiatřicátý. Musel se totiž vyrovnávat s oteklou rukou po bodnutí vosy. Ve druhé jízdě předvedl Terešák nádhernou stíhací jízdu. V prvním kole upadl a převalilo se přes něj celé startovní pole. Začínal tedy z úplného konce. V cíli byl čtvrtý, první skončil Australan Lawrence Hunter, druhý byl znovu Mewse a třetí Američan Chase Sexton. Vítěz první jízdy Cantrell druhou rozjížďku pro technické problémy nedokončil.


Stříbro na závěr

Pětasedmdesát jezdců třídy 125 se také muselo rozdělit do dvou tréninkových skupin, v níž o postup závodilo opět sedm domácích. Martin Krč postoupil ze třetího místa ve skupině, Jan Vondrášek z osmého a Filip Podmol z devátého. Honza Vondrášek se po mononukleóze letos do formy, jakou měl na začátku sezony, asi nevrátí, vydržet 20 minut je hodně velký nápor na fyzičku. Navíc po pádu první jízdu nedokončil. Martin Krč také upadl a byl z toho jen jeden bod za dvacáté místo, Filip Podmol byl z našich nejlepší na jedenácté příčce. Ve druhé jízdě si Krč dojel pro čtvrté místo, škoda té první rozjížďky, při 2x čtvrté pozici by to stačilo také na medaili a teoreticky dokonce na titul ve družstvech. Podmol byl znovu jedenáctý a Vondrášek osmnáctý. Celkovým vítězem se stal Lotyš Pauls Jonass (1/2) před druhým Nizozemcem Calvinem Vlaanderenem (9/1) a třetím Francouzem Nicolasem Dercourtem (2/9).

Když se na konci odpoledne sečetly celkové výsledky, mohla se Česká republika radovat potřetí. V MS juniorských družstev totiž skončila ve velké konkurenci za USA na stříbrné pozici.


MS MX JUNIORŮ

JINÍN


65: 1. Tijero (USA) 47, 2. Nagy (S) 40, 3. Polák 40, 4. Dankers (NL) 39, 5. Shimoda (J) 31, 6. Höfer (A) 25… 10. Stehlík (všichni KTM) 16

85: 1. Mewse (GB) 44, 2. Lawrence (AUS) 43, 3. Terešák (všichni KTM) 38, 4. Sexton (USA, Yamaha), 5. Meier (DK), 6. Prado Garcia (E, oba KTM)

125: 1. Jonass (LT) 47, 2. Vlaanderen (NL, oba KTM) 37, 3. Dercourt (F, Yamaha) 34, 4. Zaragoza (E, Suzuki) 32, 5. D. Bonini (I, KTM) 26, 6. Balkovic (USA, Yamaha) 26… 11. F. Podmol 20, 13. Krč 19, 24. J. Vondrášek (všichni KTM) 3

Družstva: 1. USA 11, 2. ČR 17, 3. Španělsko 25, 4. ‚Svédsko 27, 5. Itálie 28, 6. Austrálie 30… 12. Slovensko 27



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife