Aragón - 2. závod SBK
vydáno 19. 6. 2011, text Jiří Nykodým, foto Aprilia
Do druhé superbikové jízdy na okruhu Motorland Aragón bleskově odstartoval Max Biaggi na tovární Aprilii, jenž se ujal v první zatáčce vedení. Na druhé místo se zařadil Marco Melandri, třetí jel Tom Sykes, čtvrté místo držel Joan Lascorz a první pětku uzavíral Leon Camier. Kuba Smrž se po startu propadl na osmnáctou pozici.
Hned v prvním kole havaroval Troy Corser na BMW. V nájezdu do druhého kola držel vedení Biaggi, s půlsekundovým odstupem jel druhý Melandri, třetí místo držel Sykes, čtvrtý Lascorz a pátý Checa. Ve třetím kole závodu zaznamenal postup vpřed Carlos Checa, jenž se posunul na čtvrté místo. Kuba Smrž se v této fázi závodu pohyboval stále na osmnácté pozici, o jedno kolo později předjel i Sykese a posunul se tak na třetí místo. Ve čtvrtém kole závodu vedl stále Biaggi před Melandrim, Checou, Fabriziem.a Sykesem. Bohužel o jedno kolo později havaroval český závodník Jakub Smrž a ani druhý závod nedokončil. O dvě kola později přišel další pád, upadl Tom Sykes na Kawasaki. Na čele mezitím kroužil stále Biaggi s minimálním odstupem na druhého Melandriho, třetí jel Checa, čtvrtý Fabrizio a pátý Lascorz. Osm kol před koncem se na čele stále držela vedoucí dvojice Biaggi - Melandri, třetí Checa ztrácel již pět sekund, na Checu zezadu začal tlačit čtvrtý Fabrizio a první pětku zavíral Lascorz. Pět okruhů před cílem chyboval druhý Marco Melandri, vyjel mimo trať a ztratil kontakt s vedoucím Biaggim. Tři kola před cílem tak vedl s bezpečným náskokem Max Biaggi, druhý jel Marco Melandri, třetí místo držel Checa, čtvrtá pozice patřila Fabriziovi a pátý jel Lascorz.
V druhé jízdě tak zvítězil Max Biaggi na Aprilii, druhé místo udržel Marco Melandri s Yamahou, na třetí pozici dojel Carlos Checa na Ducati. Následoval na čtvrtém místě Michel Fabrizio se Suzuki a první pětku uzavřel Joan Lascorz na Kawasaki.
Výsledky:
1. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40'04.407
2. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40'09.216
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 40'11.351
4. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 40'13.408
5. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40'15.969
6. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 40'18.695
7. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 40'19.545
8. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 40'22.067
9. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 40'28.591
10. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40'29.083
11. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 40'33.707
12. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40'37.570
13. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 40'42.487
14. Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 40'53.449
15. Lorenzo Lanzi (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 40'57.563
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...