Ohlédnutí za víkendem superbiků v Brně

vydáno 10. 7. 2011, text TZ, foto RZ

Fenomenální italský závodník Max Biaggi pojedenácté v kariéře shlížel na Masarykův okruh z nejvyššího stupínku. Vyhrál druhý závod nedělního dne. V prvním závodě jej předjel krajan Marco Melandri, který jej ohrožoval i v druhé jízdě. Třetí místo v obou závodech s přehledem vyjel průběžný lídr šampionátu Carlos Checa.

Trojlístek jezdců, kteří jsou na prvních třech příčkách průběžného pořadí šampionátu a zároveň obsadili tři první místa v sobotní kvalifikaci, neměl konkurenci a v obou závodech se držel pohromadě. Zatímco v prvním závodu do boje mezi Melandrim a Biaggim jednou zasáhl i Checa, v druhém rozjezdu už jen kontroloval třetí příčku a všechny boje se odehrály mezi Biaggim a Melandrim.

Pro Maxe Biaggiho znamenalo vítězství v nedělním závodě už jedenáctý triumf na Masarykově okruhu v kariéře. Zároveň se se čtyřmi vítězstvími stal historicky nejúspěšnějším jezdcem série Superbike na Masarykově okruhu. Dosud se Biaggi o tento titul dělil s Troyem Corserem.

„Jedenácté vítězství, co na to říct. Je to skvělý pocit. V první jízdě jsem se necítil dost silný, ale v druhé jízdě jsem si byl jistější. Sice jsem se nechal Marcem předjet, ale věděl jsem, že v pomalejších pasážích mám na to vrátit se zpět,“ konstatoval Max Biaggi.

„Druhé místo je fajn, ale samozřejmě bych byl rád, kdybych si v Brně vyjel „double“. Už to ale nešlo. Max přede mnou chodil silně na brzdy a já musel brzdit za ním, takže jsem měl na konci závodu úplně zničenou přední pneumatiku,“ zhodnotil druhý závod Marco Melandri.

Nepovedená česká účast
Zklamáním skončil závodní víkend na Masarykově okruhu pro české jezdce. Jakub Smrž navzdory skvěle zajeté kvalifikaci a pátému místu na startu v obou závodech pomalu ztrácel. Poprvé dojel do cíle na jedenáctém místě, v druhém závodu se propadl až na třináctou pozici. Ve dvanáctém kole pak český závodník upadl a závod nedokončil.

Smolně skončil závod třídy Supersport i pro českého závodníka Ondřeje Ježka. Po pádu Robbina Harmse zůstala na dráze olejová skvrna, kvůli které ředitel závodu rozhodl o vyvěšení červených vlajek, a tedy předčasném ukončení závodu. Ježek však těsně před dojetím do cíle právě na olejové skvrně upadl. V tu chvíli se pohyboval na desátém místě. Pro kuřimského rodáka to znamená další smolný závod. Naposledy musel v Aragonu odstoupit kvůli technické závadě, po níž mu začal na zadní kolo vytékat olej. Ježkova smolná série se tak po Brně prodloužila už na pět závodů.

Předčasně ukončený závod nakonec vyhrál Brit Gino Rea v barvách českého týmu Step Racing.

V závodu třídy Superstock 1000 měl pád český jezdec Michal Šembera. Podle informací z vedení týmu má zlomenou klíční kost. „Pacienta jsme ošetřili, zrentgenovali jej a byl odvezen na další ošetření do nemocnice,“ uvedl vedoucí záchranné služby na Masarykově okruhu Ivo Dedek. „Zranění není extrémně vážné, jde o jeden z nejčastějších úrazů na závodní dráze,“ podotkl lékař.

Návštěvnost: 65 tisíc diváků
Masarykův okruh v neděli navštívilo 42 tisíc diváků, což je o čtyři tisíce lidí více než v loňském roce. Celkem se za tři dny přišlo na závod série Superbike podívat 65 tisíc diváků, meziročně se jejich počet zvýšil o tisíc. „V pátek přišlo osm tisíc diváků a v sobotu patnáct tisíc,“ upřesnila výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. Ve srovnání s loňskem stoupnul počet lidí, kteří přijeli na motocyklech.

Na Masarykově okruhu nyní začínají v plné síle přípravy na vrchol sezony – Cardion AB Grand Prix České republiky, která se koná přesně za pět týdnů 12.–14. srpna 2011. „Věříme, že historicky první představení českého závodníka v nejprestižnější třídě MotoGP bude takovým lákadlem, že bychom mohli překonat čtyři roky starý divácký rekord,“ věří Ivana Ulmanová.



Diskuze k článku

Radek 11. 7. 2011
Tak, Superbiky máme za sebou, teď ještě "džípíčko" a je konec sezóny... chjo, to to utíká. Jinak superbiky stáli letos za to, škoda že Kuba nedopadnul líp, třeba příště :-)

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife