Honzis
vydáno 25. 2. 2010
---------------------
foto: Honzis
Lukášova nová motorka a jeho plány na sezonu
Ve čtvrtek 25. února proběhlo v pražském nákupním centru Eden oficiální představení motorky, s níž pojede Lukáš Pešek letos mistrovství světa ve třídě Moto2. Lukáš se rozpovídal, jaká byla příprava a co od nové sezony očekává.

Lukáš Pešek představil novou motorku

Čtyřiadvacetiletý pilot pojede za italský tým Matteoni CP Racing na japonském stroji Moriwaki MD600. Tento motocykl má za sebou již úspěšné starty v národním šampionátu země vycházejícího slunce a startovat na něm bude i Thomas Lüthi, Fonsi Nieto nebo Toni Elías. Motorka je to krásná, možnostmi nastavení podvozku i svou velikostí podobná spíše speciálům MotoGP, ale díky jen minimální elektronice (žádná kontrola trakce, antiwheelie nebo launch control) by tady mělo záviset opravdu jen na rukách jezdce. A jeho schopnosti umět si říci, jak nastavit podvozek, protože motory budou mít všichni stejné.

Toto minimálně zpočátku favorizuje jezdce se zkušenostmi z královské MotoGP (Elías, De Angelis…), ale i v téhle konkurenci si Lukáš věří. „Chci samozřejmě nejvýš, ale zpočátku bych se rád pohyboval v první desítce. Poslední dva roky jsem proti bez tovární motorky neměl šanci, teď s příchodem jednotných motorů věřím, že se to změní. Jsem docela vysoký a celou zimu jsem trénoval hlavně silově, takže si myslím, že bych s přechodem na větší a o 40 kg těžší motorku nemusel mít problémy.“ Lukáš si za řídítka sedne až v pondělí na prvních IRTA testech ve Valencii, kam konečně dorazí i motory od Hondy – zatím všichni trénují se standardními agregáty z CBR600RR. „První den bude krutý, to vím, prakticky jsem tři měsíce neseděl na silniční závodní motorce, ale jinak se samozřejmě moc těším, absťák se u mě projevuje také…“ Ve Valencii se také ukáže, jak moc bude třeba čtyřtaktu přizpůsobit jezdecký styl.

Zimní přípravu náš pilot nepodcenil, strávil měsíc v Austrálii: „Doma byla hrozná zima, tam jsem jezdil hodně motokros, na kole, sluníčko mě nabíjelo energií…“ Lukáš kromě týmu změnil i lidi kolem sebe: jeho osobním trenérem se stal Miloš Čihák, trojnásobný mistr republiky v superbikách, jezdecký rozvoj má na starosti vyhlášený instruktor Andy Ibbott (viz exkluzivní reportáž loni v ČMN z California Superbike School v Mostě) a osobním mechanikem je Dan Peták, jediný Čech, který kdy montoval v MotoGP. (Mimochodem Dan se těší na závody snad ještě víc než Lukáš, prý už mu chyběl ten šrumec.) „Teď mám plný servis, jaký by profesionální jezdec měl mít,“ pochvaloval si Pešek, „s těmito lidmi bych se měl dopředu posunout rychleji, než kdybych měl na všechno přicházet sám, což by v nové třídě, kde všichni začínají od nuly, mohlo být rozhodující.“

Ještě pár základních informací k motorce: šasi je Moriwaki, tlumiče Öhlins, brzdy Brembo a elektronika 2D, která bude stejně jako motory, které se po každém závodě vracejí Hondě, zaplombovaná.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...