Lukáš Pešek neustále zrychluje

vydáno 11. 4. 2010, text TZ, foto pesek52.cz

Zrychlení oproti včerejšku o téměř tři sekundy, ztráta na vítěze kvalifikace Eliase pouze 1,6 vteřiny, ale jen 25. místo, to je kvalifikační vysvědčení Lukáše Peška pro úvodní závod ve třídě Moto2.

I tímto se tak potvrzují předsezónní prognózy o velké vyrovnanosti startovního pole (např. vítěz posledních IRTA testů Corti skončil v kvalifikaci na 28. pozici).

Obrovský kus práce udělal Lukáš spolu se svým týmem v rámci tréninkového programu VC Kataru. Zatímco včera se měnily především převody, dnes byl na řadě podvozek. V podstatě každý krok znamenal posun vpřed, a když se k tomu přidal stále se lepšící pilot, znamenalo to výrazné zlepšování dosažených časů. Zbývalo zhruba 20 minut do konce kvalifikace a Lukáš právě zajel čas, který jej řadil na průběžné 10. místo. Pak náš pilot zamířil do boxů k výměně pneumatik a koncentrovat se na závěr kvalifikačního tréninku.

„Na konec kvalifikace jsme měli připravenou měkkou gumu, ale ta po dvou třech kolech začala klouzat, a už jsem tak nedokázal svůj čas vylepšit,“ popisuje Lukáš Pešek (25. místo / 2,03,531 / + 1,627). „Zrychlení o tři vteřiny za jeden den však hodnotím velmi pozitivně a dosažený čas je také dobrý. Bohužel v posledních dvou kolech mě přeskákala spousta pilotů, byť někteří jen o setiny či desetiny a 25. startovní pozice není do závodu výhodná. Na druhou stranu, jak jsem závodníky potkával na trati, někteří jeli dost neklidně a já jsem jel celkem čistou stopu, takže v dlouhém závodu bych mohl jít dopředu a pokud se dostanu na body, budu spokojený. Cítíme ještě trochu rezervy v nastavení podvozku a samozřejmě jsou rezervy v mé jízdě a i proto věřím, že zítra můžeme zrychlit. Dobrá zpráva je, že zatímco včera jsem tempo nejrychlejších závodníků nedokázal akceptovat, dnes už jsem se s nimi držel. Závod bude určitě vyrovnaný, a pokud bych dobře odstartoval a posunul se dopředu, myslím, že bych se tam mohl udržet.“

Miloš Čihák – osobní kouč: „Mám radost z vývoje, který zde Lukáš za dva dny udělal, a pokud progres hodnotím i včetně předsezónních testů, můžeme být spokojeni. Začíná velmi dobře fungovat Lukášova spolupráce s podvozkovým specialistou a dovolím si tvrdit, že jsme zde neudělali při hledání nastavení žádnou chybu, naopak jdeme stále správným směrem a zítra bychom se měli ještě zlepšit. Lukášova nová „čtyřdobá“ stopa je také kolo od kola lepší a výrazně se přibližuje nejrychlejším závodníkům. Škoda jen, že jsme úplně nezvládli konec kvalifikace, na který jsme si vyšetřili měkkou pneumatiku, ale zpětně se ukázalo, že tvrdá byla vhodnější. Závod je ale dlouhý a určitě zamíchá pořadím. Věřím, že se Lukášovi podaří postoupit vpřed a pokud by z toho bylo bodované umístění, budeme s naší prácí v první GP maximálně spokojeni.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife