Loris Capirossi končí se závoděním

vydáno 1. 9. 2011, text Jiří Nykodým, foto Pramac Ducati

Trojnásobný mistr světa a zároveň veterán závodů Grand Prix Ital Loris Capirossi oznámil v první školní den definitivní konec závodní kariéry a po skončení letošní sezony tak uzavře až neuvěřitelných 22 let dlouhé působení v závodech Grand Prix.

Osmatřicetiletý Capirossi v Misanu oznámil očekávaný konec kariéry a to vše po 330 odjetých závodech Grand Prix.

Loris začal závodit už v roce 1990 u týmu Gresini Honda v kubatuře stopětadvacítek a hned vyhrál mistrovský titul. O rok později se mu podařilo titul obhájit. Poté přestoupil do dvěstěpadesátek a už v roce 1995 se v týmu Marlboro Yamaha poprvé podíval do královské kubatury pětistovek. Později se vrátil zpět do dvěstěpadesátek, kde v roce 1998 vybojoval svůj třetí mistrovský titul.

Odtud vedla cesta znovu do nejvyšší kubatury, kde Capirossi oslavil celkem 29 vítězných závodů, do boje o titul se ale nikdy nezapojil, ani v úspěšných letech od roku 2003 do 2007, kdy působil u továrního týmu Ducati. Poté závodil tři roky v barvách továrního týmu Suzuki a svoji kariéru ukončí letos u satelitního týmu Pramac Ducati.

„Letos jsme tvrdě pracovali, ale bohužel naše výsledky nedosahují očekávání. Proto jsem se také rozhodl změnit plán. Původně jsem chtěl absolvovat ještě sezonu 2012, abych mohl znovu závodit na litru. Nakonec jsem se ale rozhodl skončit již letos, protože na nekonkurenceschopném motocyklu týmu Claiming Rule v příští sezoně závodit nechci. Mám před sebou poslední závod v Itálii, ale i potom odvedu maximum, abych zajel co nejlepší výsledky. Čeká nás ještě pár okruhů, které mi sedí....,“ řekl Loris Capirossi.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife