Laguna Seca - závod

vydáno 26. 7. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Další vítězství vybojoval na americké trati v Laguně Seca lídr šampionátu - Španěl Jorge Lorenzo.

Do závodu královské kubatury MotoGP na americkém okruhu Laguna Seca nejlépe odstartoval Dani Pedrosa, jenž se v první zatáčce ujal vedení. Na druhé místo se zařadil Casey Stoner, třetí jel Ben Spies, na čtvrté místo se propadl Jorge Lorenzo a první pětici uzavíral Andrea Dovizioso.
 
V druhém kole se začala zbytku startovního pole vzdalovat vedoucí trojice Pedrosa, Stoner, Lorenzo. Na čtvrté místo se propadl Ben Spies, kterému na záda dýchal pátý Andrea Dovizioso. Ve stejném kole přišel i první pád, kdy havaroval Alvaro Bautista na Suzuki, z nehody odešel nezraněn. Další havárie na sebe nenechala dlouho čekat, v kačírku závod skončil pro Hectora Barberu. Po pěti odjetých kolech vedl stále Pedrosa s minimálním náskokem na druhého Loreza, třetí místo patřilo Stonerovi. Za Caseym byla již čtyřsekundová propast, kterou uzavíral čtvrtý Dovizioso bojující s pátým Rossim. V desátém kole přehnal své snažení Dani Pedrosa, který přebrzdil svoji Hondu v nájezdu do zatáčky a havaroval z vedoucí pozice. Vedení tak převzal Jorge Lorenzo, za ním jel s menším odstupem Stoner. O dalších šest sekund dále se pohyboval Dovizioso s Rossim a Haydenem. S blížící se polovinou závodu se pořadí na čele ustálilo, vedl stále Jorge Lorenzo s náskokem dvou sekund na Casey Stonera, třetí Andrea Dovizioso byl o dalších šest sekund dále. Následoval čtvrtý Valentino Rossi a první pětici uzavíral Nicky Hayden. Třináct okruhů před cílem přišel další pád - havaroval Marco Simoncelli. V posledních pěti kolech kroužil na prvním místě neohroženě Jorge Lorenzo, druhé místo držel Casey Stoner, o třetí místo tvrdě bojoval Andrea Dovizioso s Rossim, na pátém místě se stále držel Nicky Hayden. Tři okruhy před cílem havaroval z devátého místa Aleix Espargaró.
 
Pro další suverénní vítězství si tak dojel Jorge Lorenzo, druhé místo do cíle dovezl Casey Stoner a třetí příčku vybojoval Valentino Rossi. Se čtvrtou pozicí se musel spokojit Andrea Dovizioso a první pětku doplnil Nicky Hayden.
 
Výsledky:
1. Jorge LORENZO (SPA-Fiat Yamaha Team) 43'54.873
2. Casey STONER (AUS-Ducati Team) +3.517
3. Valentino ROSSI (ITA-Fiat Yamaha Team) +13.420
4. Andrea DOVIZIOSO (ITA-Repsol Honda Team) +14.188
5. Nicky HAYDEN (USA-Ducati Team) +14.601
6. Ben SPIES (USA-Monster Yamaha Tech 3) +19.037
7. Colin EDWARDS (USA-Monster Yamaha Tech 3) +40.721
8. Marco MELANDRI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +47.219
9. Mika KALLIO (FIN-Pramac Racing Team) +52.813
10. Loris CAPIROSSI (ITA-Rizla Suzuki MotoGP) +52.814
11. Roger Lee HAYDEN (USA-LCR Honda MotoGP) +1'14.089
12. Alex DE ANGELIS (RSM-Interwetten Honda MotoGP) +1'14.666


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife