Přešťastný Kubajz

vydáno 16. 8. 2010, text TZ, foto RZ

Tentokrát byla volba pneumatik i přes velké riziko správná a Jakub Kornfeil nejen díky tomu, ale i díky svému excelentnímu výkonu, dojel v Brně při své první domácí Grand Prix na fantastickém 5.místě.

S klidem se dá říct, že nejen uhájil čest českých barev při Grand Prix ČR v Brně a českou vlajku zapíchnutou v hrbu své kombinézy držel pořádně vysoko a při pořádné nůše štěstí z toho mohla být třeba i bedna. To bychom však od nováčka v MS asi chtěli moc. Jeho výkon před domácím publikem a na domácí trati prostě nelze označit jiným výrazem než excelentní.

Jakub Kornfeil: „Jsem absolutně happy. Takový výsledek jsem totiž ani já a ani tým v Brně nečekali. Z průběhu závodu, respektive z jeho úvodní fáze jsem byl hodně moc překvapený, protože jít ze 14. místa tak moc dopředu není jednoduché a navíc za takových podmínek, kdy jsme ještě zvolili mokré pneumatiky. V první zatáčce byl kontakt s Němcem Schrőtterem, který mi drcl do zadního kola a málem jsem šel na hubu. Druhá krizovka přišla o zatáčku dál, když přede mnou spadl Danny Webb a já se jen tak tak dokázal vyhnout. Byl to napínavý úvod, po němž se však situace trošku zklidnila a já pomalu postupoval vpřed, kdy jsem některé ze soupeřů předjížděl venkem, což vycházelo super. Pak jsem se však zasekl na Španělu Salomovi a nedařilo se mi ho předjet. Po dalších 2-3 kolech v jeho závěsu však útok vyšel a já se posunul za záda Němce Folgera. I toho se mi nedařilo předjet, možná i z důvodu, že trať už byla úplně suchá a my jsme jeli na mokrých pneu, které v této fázi závodu už skoro vůbec nedržely a já se nějak podvědomě trošku bál dát více plynu, abych to zbytečně nezahodil. V posledním kole jsem to zkoušel na dvou místech poslat, ale bohužel jsem byl trošku delší a Folger mi to vrátil. Nedá se nic dělat, i tak je to super výsledek pro celý tým, který od Sachsenringu velmi tvrdě tři týdny pracoval na přípravě pro tento závod. Moc se jim to povedlo a já jim za to strašně moc děkuju, protože bez nich by to nešlo. Nemyslete si však, že to říkám v určité euforii, ale druhý trénink se moc nepovedl, protože jsem byl až osmnáctý a bylo na nich vidět určité zklamání, a já nechápal proč, protože ne vždy se vše povede. Na kvalifikaci však byla motorka nachystaná parádně, bohužel v závěru zazlobila spojka. Oproti tomu je pak 5. místo v cíli opravdu fantastický výsledek. Moc si vážím podpory rodiny, sponzorů, kamarádů a známých, ale také fanoušků okolo celé trati. Bylo to luxusní, včetně těch dýmovnic před Abaja fans! “


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife