Kuba Smrž o závodech ve Valencii

vydáno 13. 4. 2010, text TZ, foto RZ

Kuba Smrž se letos konečně dvakrát trefil, a do „desítky“. Navíc pak ještě na závodišti, jež nepatří zrovna mezi jeho oblíbené – španělská Valencie.

Jak se zdá, náprava věcí předešlých přišla tedy stále ještě včas, myšleno s ohledem na letošní výsledky a taky s ohledem na to, kolik že nám závodů a hlavně na jakých tratích v letošním seriálu MS superbiků ještě zbývá. Valencie, jak již bylo předesláno, nepatří mezi zrovna oblíbené tratě českého superbikera, a tak lze dvě desáté příčky, navíc právě s ohledem na předešlé tři nuly v bodové tabulce, brát jako pozitivní krok vpřed. Doufejme, tedy že cesta za nápravou a za vyššími cíli začala právě na Pyrenejském poloostrově.
 
Jakub Smrž: „Konečně jsem dojel oba závody, což jsem potřeboval nejen kvůli sobě, ale i kvůli týmu. Ve Valencii jsme začali se spoustou změn, v první řadě s jinou spojkou, a od pátku jsme pracovali na přípravě pro samotný závod. Celý víkend jsme jezdili s plnou nádrží a například za oba páteční tréninky jsme použili jen dvě sady pneumatik. I tak jsem se celý víkend pohyboval na předních pozicích, i když Valencie není zrovna moje oblíbená trať. Tentokrát se nepovedlo superpole, kdy jsem měl v SP2 rozjeté velmi dobré kolo, které by mi lehce stačilo na postup mezi finálovou osmičku. Bohužel jsem však v poslední sekci potkal Byrna, a tím hodně ztratil. Takže jsem musel pro novou gumu a hned v prvním měřeném kole jsem pak ke vší smůle padnul. Avšak i ve warm upu jsem zajížděl rychlé a stabilní časy, což bylo pro závod dobré znamení. V první jízdě jsem měl dobrý start, ale pak jsem se zasekl za Sykesem a dlouho se přes něj nemohl dostat. Nepovedlo se nám ideálně nastavit kontrolu trakce a vzhledem k vysoké teplotě asfaltu a klouzající zadní gumě mi kontrola trakce na výjezdech ubírala skoro 40 % výkonu, takže jsem tím hodně ztrácel na výjezdech. V cíli z toho bylo celkem slušné 10. místo, navíc do druhé jízdy jsme změnili právě nastavení kontroly trakce. Druhý start byl také celkem dobrý a hlavně první dvě zatáčky se mi povedly a od začátku jsem se pohyboval ve skupině zhruba okolo 10. místa. Pak byl bohužel závod zastaven kvůli pádu na cílové rovině, přičemž to dokonce odnesla i má cedule na ukazování časů. Restart se jel na 20 kol a časy se sčítaly. Opět jsem měl dobrý start a úvodní kolo a celý závod jsem jel ve skupině, která bojovala o 6. místo. V součtu časů jsem byl na 10. místě, přede mnou i za mnou byl velký rozestup, takže nemělo cenu nic riskovat. S víkendem jsem spokojen, hlavně s ohledem na to, že jsem dojel obě jízdy v top 10, ale také z důvodu, že se nám podařilo učinit velký krok dopředu, co se týče startů a úvodních kol. Nyní jedeme v Assenu, kde jsem loni stál na stupních vítězů a i letos udělám vše pro to, abych to zopakoval.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife