Ohlasy po GP Malajsie
vydáno 11. 10. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha
Komentáře tří nejlepších jezdců závodu MotoGP na okruhu Sepang.
Valentino Rossi (vítěz): „Pro mne je to úžasný okamžik, mám obrovskou radost ze zisku 46 vítězství s Yamahou v sedlé mé M1. Byl to jeden z mých vůbec nejhorších startů a nějakou dobu jsem si opravdu dělal starosti. Po několik dalších zatáčkách jsem si ale uvědomil, že by to mohlo jít, protože motorka dnes jela opravdu skvěle. Udělali jsme malou změnu ve warm-upu a Jerremyho nápad skutečně fungoval! Zajel jsem dobrý závod a myslím si, že to byl jeden z nejlepších v kariéře. Hodně jsem chtěl získat šestačtyřicáté vítězství, protože všichni ví, že toto číslo mám opravdu rád.Vítězství z jedenácté pozice v první zatáčce je opravdu vynikající pocit. Na závěr bych rád poblahopřál Jorgemu a Yamaze, byl po celou sezonu velmi rychlý a zaslouží si titul mistra světa.“
Andrea Dovizioso (druhý): „S dnešním druhým místem jsem spokojen, byl to skvělý závod. V posledních dvou závodech jsem na rozdílných okruzích bojoval o vítězství, což je pro nás skutečně pozitivní informace. V posledním kole jsem se snažil udržet Valentina, ale v posledním sektoru jsem nebyl na brzdách tak silný. Každopádně je tento výsledek pro mne i celý tým velmi dobrý. Loni jsme zde na vítěze ztratili čtyřicet sekund, takže dnešní dvě desetiny pro nás znamenají velmi slušné zlepšení. Od poloviny sezony až do současnosti jsme zaznamenali díky tvrdé práci celého týmu velké zlepšení.“
Jorge Lorenzo (třetí): „Dnes je to pro mne splnění velkého snu a stále tomu nemohu uvěřit. Potřebuji být tak pět minut o samotě, uvolnit se a v klidu si uvědomit, co jsem vlastně dokázal. Je to něco, co jsem vždy chtěl a o čem jsem snil celý život, takže je to nyní pro mě opravdu neuvěřitelný moment. Je obtížné najít slova, abych poděkoval všem, musím poděkovat Yamaze, celému týmu a všem, kteří mi k tomuto úspěchu dopomohli. Start do samotného závodu mi vyšel velmi dobře, ale potom mě předjel Andrea s Valentinem a já nejel tak, jak bych chtěl, takže jsem raději netlačil na pilu. Bylo mi jasné, že tentokrát není vítězství v závodě to nejdůležitější. Musel jsem přepnout na režim autopilota a získat body, které jsem potřeboval. Teď už si můžeme užít poslední tři závody sezony.“
Stav šampionátu po Grand Prix Malajsie:
1. Jorge LORENZO (Yamaha-SPA) 297
2. Dani PEDROSA (Honda-SPA) 228
3. Casey STONER (Ducati-AUS) 180
4. Andrea DOVIZIOSO (Honda-ITA) 159
5. Valentino ROSSI (Yamaha-ITA) 156
6. Ben SPIES (Yamaha-USA) 139
7. Nicky HAYDEN (Ducati-USA) 129
8. Randy DE PUNIET (Honda-FRA) 88
9. Marco SIMONCELLI (Honda-ITA) 84
10. Colin EDWARDS (Yamaha-USA) 81
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...