Karla Abrahama čeká v Kataru premiéra ve třídě Moto2

vydáno 6. 4. 2010, text TZ AB Cardion Motoracing, foto karelabraham.cz

Jezdec brněnského týmu AB Cardion je na cestě do Kataru, kde o víkendu odstartuje sezona MS silničních motocyklů.

Před odletem do Kataru jsme se Karla Abrahama zeptali:
 
Na posledních předsezónních IRTA testech v Jerezu jsi zajel třetí nejlepší čas. Přineslo to více klidu před premiérou v nové třídě, kde se na start postaví čtyřicet jezdců?
Rozhodně ne. Časy při testech byly strašně vyrovnané. V Jerezu se prvních šestnáct jezdců seřadilo v jedné sekundě a ani zbytek neměl velký odstup. Navíc jsem v Jerezu právě poslední den, kdy jsme konečně dobře nastavili motocykl, neujel moc kol. Nejprve měl pád Elías a pak začalo pršet, takže od půl třetí jsem už nebyl na trati. Dva dny jsme také pracovali na nastavení stroje, v Kataru na to bude jen pár hodin. A pak stále ztrácím hodně na top speedu. S lehkým srdcem do Kataru rozhodně neodjíždím.
 
Jak moc tě překvapilo, že s nastavením motocyklu RSV bylo v Jerezu tolik práce, když jste tam předtím už testovali a vypadalo to dobře?
Překvapilo mě to hodně, protože při prvních dvou IRTA testech jsme velké problémy neměli. Přitom jsem jel na stejné motorce. Vůbec jsem to nechápal. Je to ale zcela nový motocykl a nejsme s ním tak sžití. Bude to chtít čas. A vývoj není ani zdaleka dokončen. RSV má stále co vylepšit. V Kataru například budou nové nádrže. Upravit se musí aerodynamika. Já měl v Jerezu top speed 233 km/h, ale ti nejlepší o třináct kilometrů víc. Z pohledu kilometrové rovinky v Kataru je to strašně velký rozdíl. Bohužel času na přípravu nové třídy bylo málo. Starosti ale mají všichni.
 
Jak se ti jede s novým motocyklem? Je to velký rozdíl proti dvěstěpadesátce?
Když je nový čtyřtakt dobře nastavený, je to velice příjemné svezení. Je to sice robustnější stroj než dvěstěpadesátka, ale zase není tak agresivní. Za plynem ostře nejde a působí trochu líně. Na výjezdu ze zatáčky ale zase pod plným plynem jede ve smyku. To dvěstěpadesátka buď držela, nebo začala skákat, ale nikdy nejela smykem. Čtyřtakt je prostě lepší na ovládání.
 
Co zajímavého prozradíš o novém stroji RSV se čtyřdobým motorem Honda 600?
Pokud jde o podvozek RSV, zajímavý je určitě trubkový rám, který se, kromě Ducati, tak často nevidí. Do minimální hmotnosti 135 kg nám ještě něco chybí, proto neustále odlehčujeme. Pokud jde o elektroniku, je to prakticky stejné jako u normální motorky, chybí ale například kontrola trakce.
 
Jaká je zatím spolupráce s italskou továrnou RSV?
Já myslím, že spolupráce funguje dobře. RSV má tři tovární jezdce, společně se mnou i dvojici z týmu Aspar Španěla Simona a Francouze Di Meglia. Podmínky jsou pro všechny nyní stejné. V Jerezu jsme se například sešli všichni u nás v boxech a radili se o nových palivových nádržích.   
 
Počtvrté budeš začínat mistrovství světa v Kataru. Ve dvěstěpadesátkách jsi v roce 2008 dojel sedmý, ale dvakrát jsi tady také závod nedokončil. Jak vidíš šance letos?
Vůbec to neumím odhadnout. Časy z testů bych tak vážně nebral. Závod bude o něčem jiném. S dvěstěpadesátkou bych si věřil na dobrý výsledek víc. Za ty tři roky jsem se to, myslím, naučil dobře. V závěru loňského šampionátu jsem dvakrát dojel šestý. Škoda, že ta premiéra Moto2 nepřišla o rok později. Věřím, že bych na tom byl lépe než nyní, ale nad tím nemá cenu přemýšlet. Všichni začínáme a uvidíme, jak se bude dařit. V Kataru se sice pojede opět večer, ale trať se mi tady vždycky líbila, a to, že loni jsem měl kolizi s Talmacsim, to se prostě stává. Řada jezdců tolik zkušeností s Katarem nemá, to by snad mohla být naše výhoda. Jinak o nějakých ambicích budeme moci hovořit tak v polovině sezony, dřív ne.
 
Děkujeme za rozhovor a držíme palce.
 
Karel Abraham – st. č. 17
narozen 2. 1. 1990 v Brně
první GP 125: Jerez v roce 2005
první GP 250: Katar v roce 2007
umístění v MS:
2009 – 250: 14. místo (74 b.)
2008 – 250: 16. místo (40 b.)
2007 – 250: 16. místo (31 b.)
2006 – 125: 24. místo (8 b.)
2005 – 125: bez bodů
V obou kubaturách startoval na strojích Aprilia.
Nejlepší umístění v MS – 2x 6. místo v roce 2009 (Austrálie a Valencie).


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife