Karel Abraham po GP Malajsie

vydáno 11. 10. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Karel Abraham vybojoval na GP Malajsie šesté místo.

Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB pokračuje v zámořské sérii mistrovství světa silničních motocyklů ve velmi dobrých výkonech. Po třetím místě v Japonsku vybojoval na nedělní GP Malajsie ve třídě Moto2 šesté místo a v celkové klasifikaci se už dělí o třinácté místo.

Nepříjemné vedro a dusno provázelo čtrnáctý závod šampionátu třídy Moto2 na okruhu v Sepangu. Do cíle dojížděli jezdci fyzicky úplně vyčerpaní. O to cennější je šesté místo dvacetiletého Karla Abrahama, který v první desítce bojoval prakticky celý závod. Abaja, který byl opět ve druhé řadě startovního roštu, sice neměl nájezd do první zatáčky nejlepší a propadl se do druhé desítky, ale pak zabojoval a postupoval dopředu. Do posledního kola najížděl na 5. pozici, ale až v závěrečném finiši se rozhodovalo o konečném umístění. Především Španěl Debon a také Němec Bradl byli hodně nepříjemní. S Debonem si několikrát v průběhu posledního kola místo vyměnili, ale nakonec byl ostřílení veterán přece jen úspěšnější a odsunul Karla na šestou příčku. Bradl se také snažil přes našeho jezdce prosadit, ale Abaja se nedal a projel cílem šestý. Byl hodně unavený, ale odpočinek plánuje až v Austrálii, kam ještě večer s týmem odlétal a kde ho čeká příští neděli souboj na Phillip Islandu.

Po skončení závodu Karel Abraham řekl: „Byl to z mé strany dobrý závod, i když jsem přece jen myslel na lepší umístění. Start jsem měl dobrý, ale v nájezdu do první zatáčky jsem brzdil příliš brzy a soupeři šli přese mne. Najednou jsem byl někdě kolem čtrnáctého místa. Pak jsem se srovnal, dostal se do tempa a začal postupovat dopředu. Vpředu se ale už vytvořila vedoucí skupinka. Myslím si, že byla šance ji dostihnout, ale Bradl, Aegerter a další začali najednou bláznit a předjíždět se úplně nesmyslně. Přitom stačilo chvíli počkat a vedoucí jezdce jsme dostihli. Navíc problémy měli Simón a Lüthi. Chybělo fakt málo. Pak jsme si to mohli rozdat o lepší výsledek. Nestalo se, špička se nám vzdálila a v závěru už to bylo jen o páté místo. Do posledního kola jsem najížděl jako pátý, ale přišel útok Debóna, se kterým jsme si to několikrát vyměnili, v poslední zatáčce to zkusil i Bradl. Před něho jsem se ještě dostal, ale na Debóna už jsem neměl. Byl to těžký závod. Navíc počasí bylo strašné. Hrozné vedro a dusno, takže jsem dojížděl do cíle zcela vyčerpaný, ale někteří soupeři na tom byli ještě hůř. Motocykl fungoval dnes dobře, nastavení se podařilo, ale zřejmě počasí se podepsalo na tom, že zadek stroje klouzal. Měl jsem to ale pod kontrolou."


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife