Abaja o vítězném tažení ve Valencii

vydáno 7. 11. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Karel Abraham po vítězství ve Valencii už myslí na Ducati

V pořadí šestou sezonu v mistrovství světa Karel Abraham lépe zakončit nemohl. K vítězství, které ho poprvé vyneslo v konečném pořadí i do první světové desítky, přidal na okruhu Ricarda Torma ještě nejrychlejší kolo v závodě a také prvenství v dopoledním warm upu. Celkově byl Abaja letos v Moto2 dvakrát na stupních vítězů, v japonském Motegi skončil v říjnu třetí, a osmkrát dojel v první desítce.

Po závodě jsme se zeptali:

Kájo, po třetím místě v Motegi jsi ve Valencii konečně dosáhl na zlato. Dají se srovnat pocity v cíli obou závodů?

V obou případech jsem na stupních vítězů prožil nádherné pocity, ale ve Valencii jsem vyhrál a o to víc jsem cítil obrovskou radost. Bylo to opravdu úžasné. Navíc vyhrál jsem po velké bitvě. Byl to můj určitě nejlepší závod v mistrovství světa.


Rozhodl jsi opět v posledním kole. Útok Elíase tě nepřekvapil, ale naopak ses za ním vyvezl před Simona. On ale skončil mimo trať, ty jsi vyhrál. Jak jsi tenhle rozhodující moment vnímal?

Počítal jsem s tím, že v závěru se mezi námi s Elíasem odehraje ještě tvrdý souboj. Celý závod jsme se předjížděli a jeli opravdu na hraně. Většinou jsem byl třetí, ale chvíli jsem jel druhý, pak čtvrtý. Když se přede mne Elias v závěru dostal, řekl jsem si, že mu to vrátím a půjdu do toho hodně agresivně. V Motegi jsem takhle předjel de Angelise, ale tentokrát jsem se chtěl prosadit ještě víc. Byl jsem těsně za ním, když on zaútočil a dostal se před Simona. Já se za ním vyvezl. Toni byl ale příliš rychlý a trefil Iannoneho. Tahle kolize mi nahrála. Elías vyjel mimo trať a Iannoneho to přibrzdilo. Dostal jsem se do čela závodu a měl v posledních metrech největší obavy z toho, co udělá hodně ostrý Iannone. Nevěděl jsem, že mám menší náskok, a tak jsem čekal, že každou chvíli přijde útok. K tomu ale nedošlo a já se mohl radovat z prvního vítězství v Grand Prix.


Jak ti pomohlo k úspěchu prvenství v dopoledním warm upu?

Přiznám se, že tohle první místo jsem moc nevnímal. Věděl jsem, že mám dobře nastavený motocykl a přemýšlel hlavně o startu. Po sobotní kvalifikaci jsem byl ve třetí řadě. Mohlo to být lepší, ale zbrzdila nás porucha spojky a v závěru jsem zajížděl sice dobré časy, ale jel jsem sám. Závod jsem ale začal dobře. Udržel jsem se ve vedoucí skupině a to bylo rozhodující. Měl jsem to dnes dobře rozjeté a cítil jsem se ve velké pohodě. Tak jsem bojoval.


Ve Valencii jsi loni skončil šestý ve dvěstěpadesátkách. Tentokrát jsi přijel na okruh Ricarda Torma po výborné sérii čtyř závodů s umístěním v první desítce, z toho jsi byl třetí v Japonsku. Věřil jsi, že by to mohlo vyjít na stupně vítězů?

Na to jsem nemyslel. Ve Valencii patří k favoritům především domácí jezdci, kteří na této technické trati se pokaždé chtějí ukázat v co nejlepším světle a jedou jak o život. Druhé a třetí místo ve volném pátečním tréninku nebylo špatné, ale to stále ještě nic neznamenalo. Až když jsem zvládl start, začal jsem věřit, že mám šanci na dobrý výsledek.

S Moto2 ses rozloučil vítězně a poprvé jsi skončil v mistrovství světa v první desítce. Jsi spokojený, nebo jsi čekal od této sezony víc?

Mohlo to být lepší, ale když si vezmu, jaké problémy jsme měli s motocyklem RSV a museli přejít ke značce FTR, i to, že jsem několik závodů kvůli zranění vynechal, tak to nebylo špatné. Nejvíc mrzí začátek šampionátu, ale Moto2 absolvovala letos premiérovou sezonu a nikdo nevěděl, který motocykl bude opravdu dobrý. Byla to loterie a my měli v úvodu smůlu. Psychicky se to na výkonech muselo projevit. Když už jsem se dostal konečně do formy, přišlo zranění v Brně, které nás opět přibrzdilo. Tak alespoň že nám vyšel závěr šampionátu. Všem, členům týmu, sponzorům a fanouškům, musím proto poděkovat za podporu.

Máš co slavit, ale přece jen už v úterý tě čekají první oficiální testy v královské třídě MotoGP. Jaký bude jejich program?

Je pravda, že s oslavou to dnes nemohu přehnat. Zítra se musím na první oficiální testy připravit. Víc práce ale čeká mechaniky, kteří musejí upravit oba motocykly Ducati, které budu mít k dispozici. Jeden bude od Caseyho Stonera, druhý od Nickyho Haydena. S jeho Ducati asi bude hodně práce. Ale těším se na testování. Na programu budou jízdy v úterý a ve středu vždy od 10 do 17 hodin.

Gratulujeme k vítězství a držíme palce v MotoGP.


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife