Abraham představil svou novou motorku pro MotoGP

vydáno 25. 1. 2013, text hell

Kája Abraham odhalil motorku v pražském kostele Sacre Coeur společně s šéfmechanikem svého týmu Cardion AB motoracing Marcem Granou.
Od chvíle, kdy Karel stroj poprvé vyzkoušel na posezonním testování ve Valencii, se na motocyklu ještě mnohé změnilo. Další, už menší úpravy, ho ale ještě čekají před prvním letošním testováním v Sepangu.

I když se často uvádí, že jméno motocyklu je vlastně Aprilia, ve skutečnosti jde stále o model CRT stroje se jménem ART, což je tak trošku v angličtině slovní hříčka. Jednak znamená v překladu „umění“, a jednak je zkratkou názvu Aprilia Racing Technology. Motocykl používá kapalinou chlazený čtyřválec Aprilia, V65, se čtyřmi ventily na válec, s objemem 999 cm3, s výkonem více než 230 koní, hmotností 165 kg a maximální rychlostí větší než 330 km/h. ART do svého speciálu použil vlastní hliníkový rám, který nejvíce připomíná dvoudobou dvěstěpadesátku Aprilia, přední vidlice i zadní tlumení je značky Öhlins, v předních brzdách najdete čtyřpístkové třmeny Brembo a kotouče o průměru 320 mm, vzadu potom brzdí dvoupístkový brzdič stejné značky.
Ve druhé polovině loňské sezony se právě značka ART specifikace CRT začala nejvíce tlačit k továrním speciálům a její přibližování by mělo pokračovat i v tomto roce. Karel Abraham na ART přesedl ze satelitní tovární Ducati, hlavně proto, že spolupráce s továrnou Ducati v posledních měsících hodně zaostávala za očekáváním týmu i jezdce a za vloženými prostředky.
Tým Cardion AB motoracing po odchodu dvou mechaniků Ducati vypadá letos takto: šéfmechanikem zůstal Ital Marco Grana, novým telemetrikem s velkými zkušenostmi z MotoGP se stal Ital Renato Penacchio, mechaniky jsou Francouz Yannis Maigret a dále Martin Havlíček, Martin Nesvadba a Ital Pietro Bertl. O logistiku se stará Ital Lindo Sbaraglia, šéfem týmu je stále Karel Abaraham starší.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 5 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...