Abaja o GP Austrálie

vydáno 17. 10. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Karel Abraham desátý, pět desetinek sekundy za sedmým Elíasem.

Počasí si i v neděli se závodníky pohrálo. Dopolední warm up, ve kterém Karel měl sedmý nejlepší čas, se jel na mokru. V poledne se trochu oteplilo, bylo kolem 15 °C, ale hlavně závod se odjel na suché trati. Karel startoval ze třetí řady a v úvodu bojoval kolem desátého místa. V sedmém kole se dostal na sedmou pozici, ale to už si šest jezdců před ním vytvořilo slušný náskok, a tak nezbylo než se soustředit na boj v této skupině, kde společně s ním udávali tempo už jistý mistr světa Španěl Elías, jeho krajané Debon a Nieto a Švýcar Lüthi. Strhující bitva vyvrcholila v závěrečném kole, kdy se už zdálo, že se nakonec Karel přece jen prosadí a skončí sedmý, ale přišel Debonův útok. Španělský veterán byl v zatáčce příliš rychlý, vyvezl Abaju ven a cesta se tak otevřela Elíasovi s Corsim, kteří nezaváhali. Na Karla zbylo desáté místo.

Po závodě Karel Abraham řekl:
„Po zranění se mi vrátila forma a já byl opět schopný bojovat v první desítce. Přesto si myslím, že to mohlo být ještě o něco lepší. Třetí místo v Japonsku bylo skvělé a dařilo se mi i v Malajsii, kde jsem skončil šestý. V Austrálii jsem ale měl na víc než na desáté místo. Po startu ze třetí řady jsem už nestihl Simona s Bradlem a musel se soustředit na boj ve skupině o sedmé místo. Byla to tvrdá bitva, ve které jsem se snažil neustále si hlídat první nebo druhou pozici a diktovat tempo, abych se nepropadl dozadu. Až do posledního kola mi taktika vycházela. Pak se ale rozhodl Debon zaútočit v místě, kde mu to moc nešlo a já ani nepočítal s tím, že to právě tam zkusí. Šel jsem pozdě na brzdy a on mi to tam poslal. Vyvezl mě na vnější okraj dráhy a Elías s Corsim měli volnou cestu. Po závodě jsme si to s Debonem vyříkali, ale na výsledku to už nic nezměnilo. Teď už se těším na pár dní odpočinku. Jsem z náročného programu i cestování dost unavený.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife