Kornfeil a Hanika poprvé vyzkoušeli své letošní motocykly

vydáno 9. 2. 2014, text TZ Team Calvo a TZ Red Bull KTM Ajo , foto Calvo Team (Kornfeil) a Friedrich Weisse (Hanika)

Od 11. do 13. února proběhne první letošní oficiální testování jezdců a týmů třídy Moto2 a Moto3 ve Valencii. Těsně předtím si ale mohli mnozí včetně Kuby Kornfeila a Karla Haniky vyzkoušet novou techniku na okruhu v Almerii.
Zde jsou tiskové zprávy obou jezdců z prvního předsezonního svezení:


S prvním testem jsem moc spokojený!

Na okruhu v Almerii se ke svému prvnímu letošnímu testování konečně vydaly také motocykly nižších kubatur. Ve třídě Moto3 jsme na trati mohli vidět motorky poháněné motory KTM. Svůj test také absolvovali jezdci továrního týmu Husqvarna a barvy japonské Hondy reprezentoval tým Estrella Galicia 0,0%.
Pochopitelně zde nechyběl ani náš závodník Jakub Kornfeil, který se poprvé v sezoně 2014 představil v barvách svého nového týmu, Teamu Calvo. Ten se testu zúčastnil ve své kompletní formaci tří pilotů. Do týmu vedeného Pablem Nietem se totiž den před začátkem testů oficiálně připojil také Brazilec Eric Granado. Celkem tři dny měl tedy Jakub Kornfeil na to, aby se co nejlépe sžil s novým motocyklem KTM. Ve své dosavadní práci pak bude pokračovat od úterý při testech na okruhu Ricarda Torma ve Valencii.

Jakub Kornfeil: „V tomto testu jsme si dali za úkol co možná nejlépe porozumět datům. Konstantně jsme se pohybovali na hranici 1:40 na jedno kolo. To jsou myslím docela solidní časy. Čas teď ale není podstatný. Ještě jsme ani nepoužili závodní výfuky. Ostré zbraně prostě vytáhneme až později. Trať tady v Almerii je velmi náročná na pneumatiky. I když jsme včera, stejně jako dneska, přezouvali pouze dvakrát, motorka se chová naprosto parádně. Já jsem tedy s prvním testem moc spokojený. Samozřejmě jsme ale teprve na začátku a musíme najet více kilometrů. Zatímco můj tým už je zvyklý s motorkou pracovat z minulé sezóny, já se musím přizpůsobit určitým změnám. Motorka je mnohem menší a lépe ovladatelná v zatáčkách. Důležitou věcí pak bude ještě najít správnou polohu pro posez. Velmi příjemná změna pro mě je, že mám k sobě celkem šest lidí. Během zimy jsem navíc díky tréninku shodil pár kilo, což se na motocykl třídy Moto3 rozhodně bude hodit. V týmu panuje velmi dobrá nálada a optimismus. Už v úterý začne další test ve Valencii, kam se už nemůžu dočkat. Doufejme, že podmínky na okruhu Ricarda Torma nám umožní další kvalitní test.“


Karel Hanika má za sebou první letošní testy

Po zimní přestávce, jejíž podstatnou část strávil Karel Hanika v mírném španělském podnebí fyzickou přípravou - na motorce a na horském kole - na svou premiérovou sezonu v Grand Prix, skončil konečně zákaz testování a od čtvrtka do soboty se na okruhu Circuito de Almeria konaly privátní testy kubatury Moto3. Těch se pochopitelně zúčastnil i finský tým Red Bull KTM Ajo Factory s Jackem Millerem a našim pilotem Karlem Hanikou. Oba dva měli k dispozici tovární motocykly KTM RC 250 GP.
Samozřejmě že v těchto úvodních testech nejde hlavně o zajetí nějakého super času, nýbrž o získání dobrého pocitu při jízdě na závodní motorce a o základní nastavení motocyklu. Proto tým Akiho Aja pracoval u Hanikovy motorky především na nastavení šasi a elektroniky.
“Vše probíhalo skvěle, najezdili jsme přes 230 kol a získal jsem hodně nových zkušeností. Někdy jsme měli problémy s větrem, kvůli kterému jsme museli vynechat pár hodin testování. Nakonec můj nejlepší čas měl hodnotu 1:40,0 min. Jsem velmi spokojený s prací mechaniků a celého týmu. Díky! " řekl po skončení testů tovární pilot KTM Karel Hanika, jemuž patřilo v tabulce neoficiálních časů po třech dnech testů v Almerii 7. místo.

Almeria - test Moto3, přehled časů po 3. dnech

1. Jack Miller (AUS), KTM, 1:39,4
2. Danny Kent (GB), Husqvarna, 1:39,4
3. Niccolo Antonelli (I), KTM, 1:39,5
4. Alex Rins (E), Honda, 1:39,8
5. Alex Márquez (E), Honda, 1:39,8
6. Fabio Quartararo (F), 1:39,8
7. Karel Hanika (CZ), KTM, 1:40,0
8. Isaac Vinales (E), KTM, 1:40,094
9. Romano Fenati (I), KTM, 1:40,272
10. Jakub Kornfeil (CZ), KTM, 1:40,660
11. Enea Bastianini (I), KTM, 1:40,9
12. Francesco Bagnaia (I), KTM, 1:40,985
13. Eric Granado (BR), KTM, 1:41,195
14. Luca Grünwald (D), Kalex-KTM, 1:42,5
15. Gabriel Rodrigo (E), KTM, 1:42,501
16. Gabriel Ramos (YV), Kalex-KTM, 1:43,734

Už v úterý pokračuje Karel Hanika ve španělské předsezonní přípravě na sezonu Grand Prix 2014, čekají ho třídenní oficiální testy IRTA na okruhu Ricarda Torma u Valencie.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Ondřej Ježek
  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 16 hodinami
Už jsi četl Šeriho 🍒 pokec s Ondrou Ježkem? Jukni hned na to.

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
26. července v 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
26. července v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...