Kornfeil a Hanika poprvé vyzkoušeli své letošní motocykly

vydáno 9. 2. 2014, text TZ Team Calvo a TZ Red Bull KTM Ajo , foto Calvo Team (Kornfeil) a Friedrich Weisse (Hanika)

Od 11. do 13. února proběhne první letošní oficiální testování jezdců a týmů třídy Moto2 a Moto3 ve Valencii. Těsně předtím si ale mohli mnozí včetně Kuby Kornfeila a Karla Haniky vyzkoušet novou techniku na okruhu v Almerii.
Zde jsou tiskové zprávy obou jezdců z prvního předsezonního svezení:


S prvním testem jsem moc spokojený!

Na okruhu v Almerii se ke svému prvnímu letošnímu testování konečně vydaly také motocykly nižších kubatur. Ve třídě Moto3 jsme na trati mohli vidět motorky poháněné motory KTM. Svůj test také absolvovali jezdci továrního týmu Husqvarna a barvy japonské Hondy reprezentoval tým Estrella Galicia 0,0%.
Pochopitelně zde nechyběl ani náš závodník Jakub Kornfeil, který se poprvé v sezoně 2014 představil v barvách svého nového týmu, Teamu Calvo. Ten se testu zúčastnil ve své kompletní formaci tří pilotů. Do týmu vedeného Pablem Nietem se totiž den před začátkem testů oficiálně připojil také Brazilec Eric Granado. Celkem tři dny měl tedy Jakub Kornfeil na to, aby se co nejlépe sžil s novým motocyklem KTM. Ve své dosavadní práci pak bude pokračovat od úterý při testech na okruhu Ricarda Torma ve Valencii.

Jakub Kornfeil: „V tomto testu jsme si dali za úkol co možná nejlépe porozumět datům. Konstantně jsme se pohybovali na hranici 1:40 na jedno kolo. To jsou myslím docela solidní časy. Čas teď ale není podstatný. Ještě jsme ani nepoužili závodní výfuky. Ostré zbraně prostě vytáhneme až později. Trať tady v Almerii je velmi náročná na pneumatiky. I když jsme včera, stejně jako dneska, přezouvali pouze dvakrát, motorka se chová naprosto parádně. Já jsem tedy s prvním testem moc spokojený. Samozřejmě jsme ale teprve na začátku a musíme najet více kilometrů. Zatímco můj tým už je zvyklý s motorkou pracovat z minulé sezóny, já se musím přizpůsobit určitým změnám. Motorka je mnohem menší a lépe ovladatelná v zatáčkách. Důležitou věcí pak bude ještě najít správnou polohu pro posez. Velmi příjemná změna pro mě je, že mám k sobě celkem šest lidí. Během zimy jsem navíc díky tréninku shodil pár kilo, což se na motocykl třídy Moto3 rozhodně bude hodit. V týmu panuje velmi dobrá nálada a optimismus. Už v úterý začne další test ve Valencii, kam se už nemůžu dočkat. Doufejme, že podmínky na okruhu Ricarda Torma nám umožní další kvalitní test.“


Karel Hanika má za sebou první letošní testy

Po zimní přestávce, jejíž podstatnou část strávil Karel Hanika v mírném španělském podnebí fyzickou přípravou - na motorce a na horském kole - na svou premiérovou sezonu v Grand Prix, skončil konečně zákaz testování a od čtvrtka do soboty se na okruhu Circuito de Almeria konaly privátní testy kubatury Moto3. Těch se pochopitelně zúčastnil i finský tým Red Bull KTM Ajo Factory s Jackem Millerem a našim pilotem Karlem Hanikou. Oba dva měli k dispozici tovární motocykly KTM RC 250 GP.
Samozřejmě že v těchto úvodních testech nejde hlavně o zajetí nějakého super času, nýbrž o získání dobrého pocitu při jízdě na závodní motorce a o základní nastavení motocyklu. Proto tým Akiho Aja pracoval u Hanikovy motorky především na nastavení šasi a elektroniky.
“Vše probíhalo skvěle, najezdili jsme přes 230 kol a získal jsem hodně nových zkušeností. Někdy jsme měli problémy s větrem, kvůli kterému jsme museli vynechat pár hodin testování. Nakonec můj nejlepší čas měl hodnotu 1:40,0 min. Jsem velmi spokojený s prací mechaniků a celého týmu. Díky! " řekl po skončení testů tovární pilot KTM Karel Hanika, jemuž patřilo v tabulce neoficiálních časů po třech dnech testů v Almerii 7. místo.

Almeria - test Moto3, přehled časů po 3. dnech

1. Jack Miller (AUS), KTM, 1:39,4
2. Danny Kent (GB), Husqvarna, 1:39,4
3. Niccolo Antonelli (I), KTM, 1:39,5
4. Alex Rins (E), Honda, 1:39,8
5. Alex Márquez (E), Honda, 1:39,8
6. Fabio Quartararo (F), 1:39,8
7. Karel Hanika (CZ), KTM, 1:40,0
8. Isaac Vinales (E), KTM, 1:40,094
9. Romano Fenati (I), KTM, 1:40,272
10. Jakub Kornfeil (CZ), KTM, 1:40,660
11. Enea Bastianini (I), KTM, 1:40,9
12. Francesco Bagnaia (I), KTM, 1:40,985
13. Eric Granado (BR), KTM, 1:41,195
14. Luca Grünwald (D), Kalex-KTM, 1:42,5
15. Gabriel Rodrigo (E), KTM, 1:42,501
16. Gabriel Ramos (YV), Kalex-KTM, 1:43,734

Už v úterý pokračuje Karel Hanika ve španělské předsezonní přípravě na sezonu Grand Prix 2014, čekají ho třídenní oficiální testy IRTA na okruhu Ricarda Torma u Valencie.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife