Cik cak Atacamou

vydáno 16. 1. 2014, text hell, foto dakar.com

605 kilometrů speciálky pouští, takový byl příběh jedenácté dakarské etapy pro všechny kategorie. Odstartovalo do ní 80 motocyklů a 16 čtyřkolek. Na čele motocyklové kategorie se usadil Francouz Cyril Despres a Španěl Marc Coma a jako v dobách své největší slávy bojovali mezi sebou o sekundové rozdíly.

Minutu na Despreseho získal vedoucí Coma až přibližně po 330 najetých kilometrech. Zkraje sice vedl Despres, ale na WP3 už zajížděl nejrychlejší čas Coma, i když jen o 22 sekund. Ještě na WP9 to dělalo necelou půlminutu, pak ale začal Coma svůj náskok pomalu natahovat, naopak, na Desprese se dotahoval třetí Viladoms a na 465. km ho dokonce předstihl. Jenže v cíli bylo všechno jinak, Despres se na druhou příčku za Comu znovu vrátil a Viladoms v úplném závěru klesnul na čtvrtou pozici za Francouze Paina. Pro Marca Comu to bylo letošní třetí etapové vítězství
Ze slovenské dvojice na tom byl o trochu lépe Ivan Jakeš, ale Štefan Svitko se držel jen pár sekund za Jakešovým časem. Na WP13 ale Svitko přijel o dvě sekundy rychleji, udržovali si tak osmou a devátou pozici. David Pabiška jel stabilně kolem dvaadvacátého, ve druhé části etapy jednadvacátého a dvacátého místa. V závěru se Svitko začal od Jakešova času vzdalovat, na WP15 už měli mezi sebou čtyřminutový rozdíl. V cíli byl Svitko osmý se ztrátou 13,25 minuty na vítězného Comu, 10. Jakeš ztrácel na Svitka půldruhou minutu.
Vypadalo to, že ve druhé části etapy po pádu přestaly fungovat Joanu Barredovi navigační přístroje a on musel pokračovat dál jen podle stop svých soupeřů, aniž by by mu pomáhal roadbook. Přesto si i nadále udržoval výborný čas a etapu dokončil pátý.
David Pabiška v jedenácté etapě zaznamenal nakonec jednadvacátý čas a znovu si o jednu příčku polepšil v průběžném hodnocení. Je tedy nyní šestnáctý, což je o deset míst lepší postavení než jeho nejlepší dosavadní konečný výsledek. Jenže něco přes čtyři minuty za ním je nyní Španělka Laia Sanz, která sice v předchozí desáté etapě hodně ztratila a průběžně se propadla, ale jinak dojíždí lépe než Pabiška a dá se tedy předpokládat, že na jeho šestnáctou pozici bude už zítra znovu útočit.

Dakar 2014
Motocykly, 11. etapa:
1. Coma (E, KTM) 06:36,08, 2. Despres (F, Yamaha) +02,51, 3. Pain (F, Yamaha) +05,28, 4. Viladoms (E, 05,53, 5. Barreda Bort (E, Honda) +08,12, 6. Rodrigues (P, Honda) +09,23… 8. Svitko (SK, KTM) +13,25, 10. Jakeš (SK, KTM) +14,47, 21. Pabiška (KTM) +45,40

Průběžně: 1. Coma 48:24,41, 2. Barreda Bort +52,36, 3. Viladoms +02:07,56, 4. Pain +02:21,40, 5. Rodrigues +02:30,35, 6. Despres +02:31,18… 9. Svitko +03:46,32, 11. Jakeš 04:27,36, 16. Pabiška +07:37,03


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife