Cik cak Atacamou
vydáno 16. 1. 2014, text hell, foto dakar.com
605 kilometrů speciálky pouští, takový byl příběh jedenácté dakarské etapy pro všechny kategorie. Odstartovalo do ní 80 motocyklů a 16 čtyřkolek. Na čele motocyklové kategorie se usadil Francouz Cyril Despres a Španěl Marc Coma a jako v dobách své největší slávy bojovali mezi sebou o sekundové rozdíly.
Minutu na Despreseho získal vedoucí Coma až přibližně po 330 najetých kilometrech. Zkraje sice vedl Despres, ale na WP3 už zajížděl nejrychlejší čas Coma, i když jen o 22 sekund. Ještě na WP9 to dělalo necelou půlminutu, pak ale začal Coma svůj náskok pomalu natahovat, naopak, na Desprese se dotahoval třetí Viladoms a na 465. km ho dokonce předstihl. Jenže v cíli bylo všechno jinak, Despres se na druhou příčku za Comu znovu vrátil a Viladoms v úplném závěru klesnul na čtvrtou pozici za Francouze Paina. Pro Marca Comu to bylo letošní třetí etapové vítězství
Ze slovenské dvojice na tom byl o trochu lépe Ivan Jakeš, ale Štefan Svitko se držel jen pár sekund za Jakešovým časem. Na WP13 ale Svitko přijel o dvě sekundy rychleji, udržovali si tak osmou a devátou pozici. David Pabiška jel stabilně kolem dvaadvacátého, ve druhé části etapy jednadvacátého a dvacátého místa. V závěru se Svitko začal od Jakešova času vzdalovat, na WP15 už měli mezi sebou čtyřminutový rozdíl. V cíli byl Svitko osmý se ztrátou 13,25 minuty na vítězného Comu, 10. Jakeš ztrácel na Svitka půldruhou minutu.
Vypadalo to, že ve druhé části etapy po pádu přestaly fungovat Joanu Barredovi navigační přístroje a on musel pokračovat dál jen podle stop svých soupeřů, aniž by by mu pomáhal roadbook. Přesto si i nadále udržoval výborný čas a etapu dokončil pátý.
David Pabiška v jedenácté etapě zaznamenal nakonec jednadvacátý čas a znovu si o jednu příčku polepšil v průběžném hodnocení. Je tedy nyní šestnáctý, což je o deset míst lepší postavení než jeho nejlepší dosavadní konečný výsledek. Jenže něco přes čtyři minuty za ním je nyní Španělka Laia Sanz, která sice v předchozí desáté etapě hodně ztratila a průběžně se propadla, ale jinak dojíždí lépe než Pabiška a dá se tedy předpokládat, že na jeho šestnáctou pozici bude už zítra znovu útočit.
Dakar 2014
Motocykly, 11. etapa: 1. Coma (E, KTM) 06:36,08, 2. Despres (F, Yamaha) +02,51, 3. Pain (F, Yamaha) +05,28, 4. Viladoms (E, 05,53, 5. Barreda Bort (E, Honda) +08,12, 6. Rodrigues (P, Honda) +09,23… 8. Svitko (SK, KTM) +13,25, 10. Jakeš (SK, KTM) +14,47, 21. Pabiška (KTM) +45,40
Průběžně: 1. Coma 48:24,41, 2. Barreda Bort +52,36, 3. Viladoms +02:07,56, 4. Pain +02:21,40, 5. Rodrigues +02:30,35, 6. Despres +02:31,18… 9. Svitko +03:46,32, 11. Jakeš 04:27,36, 16. Pabiška +07:37,03
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...