Cik cak Atacamou

vydáno 16. 1. 2014, text hell, foto dakar.com

605 kilometrů speciálky pouští, takový byl příběh jedenácté dakarské etapy pro všechny kategorie. Odstartovalo do ní 80 motocyklů a 16 čtyřkolek. Na čele motocyklové kategorie se usadil Francouz Cyril Despres a Španěl Marc Coma a jako v dobách své největší slávy bojovali mezi sebou o sekundové rozdíly.

Minutu na Despreseho získal vedoucí Coma až přibližně po 330 najetých kilometrech. Zkraje sice vedl Despres, ale na WP3 už zajížděl nejrychlejší čas Coma, i když jen o 22 sekund. Ještě na WP9 to dělalo necelou půlminutu, pak ale začal Coma svůj náskok pomalu natahovat, naopak, na Desprese se dotahoval třetí Viladoms a na 465. km ho dokonce předstihl. Jenže v cíli bylo všechno jinak, Despres se na druhou příčku za Comu znovu vrátil a Viladoms v úplném závěru klesnul na čtvrtou pozici za Francouze Paina. Pro Marca Comu to bylo letošní třetí etapové vítězství
Ze slovenské dvojice na tom byl o trochu lépe Ivan Jakeš, ale Štefan Svitko se držel jen pár sekund za Jakešovým časem. Na WP13 ale Svitko přijel o dvě sekundy rychleji, udržovali si tak osmou a devátou pozici. David Pabiška jel stabilně kolem dvaadvacátého, ve druhé části etapy jednadvacátého a dvacátého místa. V závěru se Svitko začal od Jakešova času vzdalovat, na WP15 už měli mezi sebou čtyřminutový rozdíl. V cíli byl Svitko osmý se ztrátou 13,25 minuty na vítězného Comu, 10. Jakeš ztrácel na Svitka půldruhou minutu.
Vypadalo to, že ve druhé části etapy po pádu přestaly fungovat Joanu Barredovi navigační přístroje a on musel pokračovat dál jen podle stop svých soupeřů, aniž by by mu pomáhal roadbook. Přesto si i nadále udržoval výborný čas a etapu dokončil pátý.
David Pabiška v jedenácté etapě zaznamenal nakonec jednadvacátý čas a znovu si o jednu příčku polepšil v průběžném hodnocení. Je tedy nyní šestnáctý, což je o deset míst lepší postavení než jeho nejlepší dosavadní konečný výsledek. Jenže něco přes čtyři minuty za ním je nyní Španělka Laia Sanz, která sice v předchozí desáté etapě hodně ztratila a průběžně se propadla, ale jinak dojíždí lépe než Pabiška a dá se tedy předpokládat, že na jeho šestnáctou pozici bude už zítra znovu útočit.

Dakar 2014
Motocykly, 11. etapa:
1. Coma (E, KTM) 06:36,08, 2. Despres (F, Yamaha) +02,51, 3. Pain (F, Yamaha) +05,28, 4. Viladoms (E, 05,53, 5. Barreda Bort (E, Honda) +08,12, 6. Rodrigues (P, Honda) +09,23… 8. Svitko (SK, KTM) +13,25, 10. Jakeš (SK, KTM) +14,47, 21. Pabiška (KTM) +45,40

Průběžně: 1. Coma 48:24,41, 2. Barreda Bort +52,36, 3. Viladoms +02:07,56, 4. Pain +02:21,40, 5. Rodrigues +02:30,35, 6. Despres +02:31,18… 9. Svitko +03:46,32, 11. Jakeš 04:27,36, 16. Pabiška +07:37,03


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...