Kuba o závodech na Phillip Islandu

vydáno 28. 2. 2010, text TZ, foto RZ

Úvodní závod MS superbiků kromě toho, že se jel „hlavou dolů“ tedy v Austrálii, znova prokázal, že každý sport je občas postavený na hlavu. I díky tomu si Kuba Smrž veze domů jen jedno 8. místo.

Někdy to tak prostě zkrátka je, že vás sportovní osud zkouší a štěstí se toulá kdovíkde. Po celý víkend je s vámi, všechno vám vychází a v den závodu pak je rázem pryč. Ono se určitě vrátí zpátky, ale je to k vzteku, když víte, že konečný výsledek neodpovídá nejen vašim kvalitám a míře snahy, ale ani předvedeným výkonům. A přesně tohle si zažil při prvním dvojzávodu MS superbiků – Kuba Smrž. Stěžovat si? Hloupost! Nezbývá nic, než dál bojovat, cesta k úspěchu je totiž mnohdy podivně dlouhá a klikatá.
 
Jakub Smrž: „Neděle nezačala šťastně, když nám ve warm upu vybouchl v posledním kole motor v motorce, s kterou jsem měl jet závod. Tým však motor rychle vyměnil, takže jsem nakonec mohl odstartovat na své lepší motorce. Start do první jízdy se mi povedl celkem normálně, ještě než jsem však dojel vůbec do první zatáčky, někdo mě na rovině zavřel a zároveň vrazil do předního kola, což byl důvod, proč jsem tolik ztratil. Z výchozí 16. pozice jsem se rychle dokázal dostat zpět do tempa a nakonec se dotáhnout až do skupiny bojující o 4. místo, kde jsem pak celkem slušně bojoval i já. Pár kol před koncem se motorka z výjezdů začala divně kroutit, takže jsem musel zvolnit, a tím jsem ztratil se skupinou kontakt. Chování motocyklu se čím dál více zhoršovalo. Po dojezdu do cíle jsme zjistili, že se urvala téměř celá levá hrana zadní gumy, což způsobilo ztrátu tlaku ve stále více se přehřívající gumě. Start do druhé jízdy se mi povedl, od začátku jsem se pohyboval v první desítce, respektive ve skupině, která bojovala o 5. místo. Téměř celý víkend jsem měl drobné problémy s najížděním do pomalých zatáček, což se nám moc nastavením nepodařilo eliminovat a během úvodu závodu jsem pak ve snaze neztratit kontakt se skupinou přede mnou byl i několikrát delší ve čtvrté jedničkové zatáčce, což nakonec bylo nejen následkem, ale i místem mého pozdějšího pádu, když jsem si přebrzdil přední kolo. Dost mne to mrzí, hlavně s ohledem na to, že druhou jízdu vyhrál Španěl Checa, s nímž jsem dokázal jet rovnocenným způsobem. I přesto však jsem celkem spokojen s průběhem celého víkendu, protože tým fungoval perfektně a celý víkend jsem se pohyboval v Top 10. Před sezónou jsme toho oproti ostatním moc nenajezdili, takže máme určitě ještě co zlepšovat a prozatímní jedenáctá příčka v průběžné klasifikaci není zrovna nejhorší výchozí pozicí."


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
včera ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
včera v 17:57
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
před 2 dny ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...