Šťastná sedmička

vydáno 13. 11. 2012

Jakub Kornfeil ve třídě Moto3 a Karel Abraham v královské třídě MotoGP obsadili na poslední silniční GP sezony nadějné sedmé místo. Valencie připravila mokré závody, které zdramatizovaly průběh dne. Jela se jubilejní stá GP na území Španělska.

S těžkým závodem se museli vyrovnávat jezdci všech tří tříd. Ve třídě Moto3 si svůj díl smůly vybral i nejrychlejší jezdec kvalifikace, Jonas Folger, který musel do závodu po technických problémech startovat z boxů. Nejprve vedl Luis Salom, po něm se na první místo propracoval Alex Márquez, ten ovšem záhy upadl. Pádů ale bylo na trati daleko více. Nakonec přijel na prvním místě do cíle Danny Kent před Sandrem Cortesem a Zulfahmim Khairuddinem. Jakub Kornfeil začínal ze čtrnáctého místa na startovním roštu, jenže pak se propadl ještě o další čtyři pozice: „Celou sezonu mám problém s tím, že se vždycky na začátku propadnu, a pak dlouho trvá, než se dostanu do závodního tempa. Navíc jsme dneska zvolili trošku jinou taktiku, vyjeli jsme s tvrdším nastavením, které mělo začít pořádně fungovat až na sušší trati. Bylo to docela složité se z toho osmnáctého místa propracovávat nahoru. Na začátku jsem bojoval i s Mírou Popovem, který to tam dával doslova hlava nehlava, ale jak jsem již říkal, postupem závodu byla motorka lepší a lepší. Víkend se nevyvíjel nijak dobře, takže, myslím, sedmé místo je pěknou tečkou za letošní sezonou.“ Miroslav Popov do cíle nedojel.

Start z 33. místa
Z letošních mistrů světa se ve Valencii dařilo nejlépe Marcu Márquezovi ve třídě Moto2. Ale ani on to neměl jednoduché. Zvítězil totiž z poslední třiatřicáté pozici na startovním roštu. Po prvním kole však už byl jedenáctý a s menšími výjimkami postupoval stále dopředu. V patnáctém kole se už prosadil na stupně vítězů a tři kola před koncem byl na prvním místě. Do cíle přijel s náskokem 1,256 sekundy před druhým Julianem Simonem, třetí Nicolas Terol skončil se ztrátou více než 11 sekund.

Na závěr Pedrosa
Danimu Pedrosovi se vyplatila výměna motocyklu po zahřívacím kole. Přesedl na náhradní stroj na suchých pneumatikách, i když riskoval start z boxové uličky až za všemi účastníky závodu třídy MotoGP. Nebyl v tom sám, spolu s ním se do závodu z boxů vydal ještě Cal Crutchlow, Alvaro Bautista a Nicky Hayden. Pedrosa byl v kvalifikaci nejrychlejší, měl tedy stát v první řadě spolu s mistrem světa Jorgem Lorenzem a týmovým kolegou Casey Stonerem.
Vysychající trať ukázala mnoho překvapení. To první bylo k vidění hned po startu, kdy se na první místo protlačil z desátého místa na roštu Aleix Espargaró na motocyklu CRT. Bylo to poprvé, co se stroj CRT dostal tak vysoko, i když to dlouho nevydrželo. Espargaró dokonce svým soupeřům zkraje závodu chvíli ujížděl. Karel Abraham, v kvalifikaci třináctý, začínal na výborném pátém místě. Do vedení se dostal Andrea Dovizioso, v té chvíli bylo pořadí Dovizioso, Espargaró, Stoner, Rossi, Lorenzo. Abraham se propadl na 11. příčku a Dani Pedrosa začal zajíždět nejrychlejší časy. Vysychající trať však připravila další změny. Do čela se prosadil Jorge Lorenzo, na chvíli dokonce následovaný Valentinem Rossim, který jel svůj poslední závod na Ducati. Do boxů zajížděli vyměnit motocykl se suchým obutím další jezdci, Casey Stoner, Andrea Dovizioso, Karel Abraham, potom i Valentino Rossi. Na druhé místo postoupil Katsuyuki Nakasuga. Ten dostal příležitost představit se ve Valencii v továrních barvách Yamahy namísto zraněného Bena Spiese. Šestnáctý jezdec kvalifikace Nakasuga je letošním vítězem japonského superbikového seriálu a továrním testovacím jezdcem Yamahy. V letošním ročníku startoval po domácí GP Japonska podruhé, v seriálu MS pošesté. Poprvé se představil už před deseti lety ve dvěstěpadesátkách, v nichž se objevil po jednom startu také v letech 2003 a 2004. Vloni si vyzkoušel svůj první závod v královské třídě, pokaždé sedlal Yamahu. Bylo to na stejném místě, tedy ve Valencii a skončil tehdy na výborné páté pozici, takže jeho výborná jízda zase takovým překvapením nebyla. Nakonec, do cíle bylo ještě daleko, o stříbrnou pozici Nakasuga přišel, když ho předjel Dani Pedrosa. Ten pokračoval ve výborných časech a pomalu začal stahovat vedoucího Lorenza. Pořadí, Lorenzo, Pedrosa, Nakasuga, Bradl, Crutchlow také nevydrželo dlouho. Karel Abraham byl po výměně motocyklu až sedmnáctý, ale se svým umístěním se nechtěl smířit. O třetí pozici sváděl bitvu Nakasuga a Bradl a připojil se k nim i Crutchlow. Na bronzovou příčku postoupil Stefan Bradl, jenže pak následoval pád a konec nadějí. Nakasuga se vrátil na třetí místo, vzápětí ho ale předjel Crutchlow. Abraham už mezi tím postoupil na jedenáctou příčku a potom dokonce před Rossiho na desátou. Jezdci na čele se nevyvarovali chyb, nejprve jedna na krátkou dobu zdržela Pedrosu, ale pak přišel během předjíždění Jamese Ellisona o kolo ošklivě vypadající pád vedoucího Lorenza, který se naštěstí bez větších následků zdvihl, pokračovat však už nemohl, jeho motocykl byl hodně poničený. Utvořilo se nové pořadí, za vedoucím Pedrosou jel Crutchlow, Nakasuga, Bautista, Pirro jako nejlepší jezdec na motocyklu CRT, Stoner, Dovizioso a devátý Abraham. Pedrosa už měl náskok kolem 23 sekund, čtrnáct kol před cílem předjel o kolo Rossiho a devět kol před cílem i našeho Karla Abrahama. Z druhého místa upadl Cal Crutchlow a na stříbrnou pozici postoupil znovu Nakasuga. Abraham se posunul na osmé místo a potom na sedmé. Po chybě Doviziosa dokonce jezdil chvíli šestý. Zajížděl výborné časy a nějakou dobu se držel těsně za Pedrosou, kterého potom předjel a měl opět plný počet kol. Dovizioso ho však v závěru překonal, i tak je sedmá příčka nejlepším letošním Abrahamovým výsledkem. Poslední dva závody zajel ve výborné formě. Na stupních vítězů došlo však ještě k jedné změně. Casey Stoner dojel a předjel Alvara Bautistu a ve svém ohlášeném posledním závodě tak skončil na stupních vítězů. Před ním už byl jen druhý Katuyuki Nakasuga a vítězný Dani Pedrosa. Ten měl v cíli náskok přes 37 sekund a před třetím Stonerem dokonce více než minutu. Bylo to jeho už šesté vítězství na okruhu ve Valencii, jednou se mu to povedlo ve stopětadvacítkách, dvakrát ve dvěstěpadesátkách a třikrát ve třídě MotoGP.
Cíl nevidělo osm jezdců, Hayden, Silva, Rolfo, Bradl, Lorenzo, Barbera, Corti a Crutchlow. Karel Abraham udržel plný počet kol a Pedrosa už ho znovu nepředjel. Valentino Rossi skončil desátý a před ním byly dokonce tři motocykly CRT, na páté pozici Michele Pirro, na osmé Danilo Petrucci a na deváté James Ellison. Vítězem značkového mistrovství se stala Honda před Yamahou, nejlepším jezdcem na CRT celkově dvanáctý Aleix Espargaró (ART).
Ve Valencii pokračuje v tomto týdnu posezonní testování a jezdci se poprvé představí v nových týmech a na nových značkách motocyklů. Karel Abraham vyzkouší, jaký je rozdíl mezi jeho nepříliš dokonalou Ducati a stále se zlepšujícím CRT strojem značky ART (Aprilia). Na hlavní událost příštího roku, výkony Valentina Rossiho po boku mistra světa Jorge Lorenza, čeká už s napětím celý motoristický svět.

Pokud se i vy zajímáte o motorky a to jak aktivně či pasivně, tak zkuste navštívit stránky bwin, které vám zjednoduší svět online sázení. Mimo jiné zde najdete potřebné informace, analýzy a prognózy na příští zápasy.

Moto GP
Valencie (E)

MotoGP: 1. Pedrosa (E, Honda), 2. Nakasuga (J, Yamaha), 3. Stoner (AUS), 4. Bautista (E, oba Honda), 5. Pirro (I, FTR), 6. Dovizioso (I, Yamaha), 7. Abraham (Ducati)
Konečné pořadí: 1. Lorenzo (E, Yamaha) 350, 2. Pedrosa 332, 3. Stoner 254, 4. Dovizioso 218, 5. Bautista 178, 6. Rossi (I, Ducati) 163… 14. Abraham 59

Moto2:
1. M. Márquez (E), 2. Simon (E), 3. Terol (E), 4. Lüthi (CH), 5. Aegerter (CH), 6. Torres (E, všichni Suter)
Konečné pořadí: 1. Márquez 324, 2. P. Espargaro (E, Kalex) 268, 3. Iannone (I, Speed Up) 193, 4. Lüthi 190, 5. Redding (GB) 161, 6. Kallio (FIN, oba Kalex) 128

Moto3: 1. Kent (GB), 2. Cortese (D), 3. Khauruddin (MAL, všichni KTM), 4. Binder (ZA, Kalex KTM), 5. Faubel (E), 6. L. Rossi (F), 7. Kornfeil (všichni FTR Honda)
Konečné pořadí:
1. Cortese 325, 2. Salom (E, Kalex KTM) 214, 3. M. Vinales (E, FTR Honda) 207, 4. Kent 154, 5. Rins (E, Suter Honda) 141, 6. Fenati (I, FTR Honda) 136… 15. Kornfeil 71


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...