Rossi to dokázal
aktualizováno 29. 6. 2013, text Ivo Helikar
Když už to začínalo vypadat, že se Valentino Rossi zpátky na trůn nevrátí, udělal italský fenomén přítrž všem spekulacím. S převahou zvítězil v GP Nizozemí v Assenu. Bylo to poprvé od října roku 2010.
Nutno poznamenat, že kolem továrního týmu Yamahy se v depu točí největší zájem. Po celou dobu Velké ceny u jejich kamionů stál houf fanoušků. A na trati, když Vale projel kolem, panovalo v každém kole velké pozdvižení. Po celý víkend na sebe dokázal upozorňovat a zajížděl skvělé časy. Pole position sice nevybojoval, musel se spokojit se čtvrtým místem, ale dopoledne před závodem si alespoň zajel nejrychlejší kolo ve warm-upu. Do ranního tréninku se z Barcelony po operaci zlomené klíční kosti vrátil Jorge Lorenzo, a když dostal od lékařů zelenou, zkusil, co jeho zranění udělá v zátěži. Postupně se rozjížděl a vylepšoval se, nakonec zajel osmý čas.
Po startu se na prvních dvou místech objevila dvojice týmu Repsol Honda, Pedrosa a Márquez, Rossi vyrazil za nimi. Nejprve překonal Márqueze, to diváci na tribunách zařvali tak, že to muselo být slyšet i v nedalekém centru Assenu. A potom i Pedrosu, což vzbudilo řev ještě větší. Potom si udělal potřebný náskok a s klidem si ve velkém stylu dojel pro vítězství. „Nemohu tomu uvěřit, ale je to skvělý pocit, vrátit se na první místo. Trvalo to hodně dlouho,“ byla první Valentinova slova na tiskovce po závodě. Za Rossim se nejprve seřadil Pedrosa, Márquez, Lorenzo a Crutchlow, později Márquez předjel Pedrosu a Crutchlow Lorenza. Tohle pořadí už zůstalo až do cíle. Lorenzo přijel do boxů naprosto vyčerpaný. Ale stálo to za to, na vedoucího jezdce seriálu Pedrosu ztratil jen minimálně.
Karel Abraham dlouho vyrovnaně bojoval s Iannonem a Pirrem (oba motocykl Ducati týmu Pramac Racing) o třináctou pozici. Dokázal se jich držet, ačkoliv bylo zřejmé, že Ducati jsou mnohem výkonnější než jeho ART. Dokonce se mezi tuto dvojici vklínil, ale musel jet na hraně a v zatáčce na konci cílové rovinky se po menší chybě zase vrátil na patnácté místo. Připsal si tak třetí letošní bod. Lukáš Pešek na tom byl hůř. Ani v jednom dni nevylepšil své časy, motocykl ho zjevně moc neposlouchal. Ze závodu potom předčasně odstoupil z posledního místa.
Ve třídě Moto2 spolu o vítězství sváděli souboje Scott Redding a Pol Espargaró. V cíli byl o 0,117 sekundy lepší Espargaró. Ve třídě Moto3 jezdila na čele pětičlenná skupina, Alex Rins, Maverick Vinales, Alex Márquez, Luis Salom a Miguel Oliveira. Nejprve vedl Oliveira, potom Rins, kterého na několik kol vystřídal Vinales. Ale v cíli se radoval Salom. Pětice jezdců protnula cílovou fotobuňku v rozmezí 0,418 sekundy. Jakub Kornfeil se celý víkend potýkal s technickými problémy svého motocyklu. A nepřekonal to ani v závodě, do něhož vyrážel až z osmnáctého místa. Za začátku jezdil třináctý, ale v cíli byl těsně za body šestnáctý.
Moto GP
Assen (NL)
Moto3: 1. Salom (E), 2. M. Vinales (E), 3. Rins (E, všichni KTM), 4. Oliveira (P, Kalex KTM), 5. A. Márquez (E, KTM), 6. Folger (D, Mahindra)… 16. Kornfeil (Kalex KTM)
Průběžně: 1. Salom 152, 2. M. Vinales 142, 3. Rins 117, 4. Folger 73, 5. A. Márquez 59, 6. Oliveira 56… 14. Kornfeil 27
Moto2: 1. P. Espargaró (E), 2. Redding (GB, oba Kalex), 3. Aegerter (CH, Suter), 4. Kallio (FIN), 5. Rabat (E, oba Kalex), 6. Zarco (F, Suter)
Průběžně: 1. Redding 134, 2. P. Espargaró 104, 3. Rabat 86, 4. Kallio 78, 5. Aegerter 77, 6. Zarco 63
MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha), 2. M. Márquez (E, Honda), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Lorenzo (E, Yamaha), 6. Bradl (D, Honda)… 15. Abraham (ART)
Průběžně: 1. Pedrosa 136, 2. Lorenzo 127, 3. M. Márquez 113, 4. Crutchlow 87, 5. Rossi 85, 6. Dovizioso (I, Ducati) 65… 22. Abraham 3
Diskuze k článku
jan
1. 7. 2013
v článku je chyba už v titulku, Rossi vyhrál naposledy GP Malajsie v roce 2010, ale ne v srpnu ale 10. října
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
(Ne)poznané zaujímavosti Ducati - SUPERŠPORTY
Ducati 916, 998, Desmosedici RR... Legendy ktoré si so značkou Ducati ľahko spojíme. Ale čo model Supermono či MH900e? (Ne)poznané zaujímavosti Ducati mapuje prvý diel seriálu.DUCATI 91600*00* 00* 00*CharakteristikaSvojimi modelmi 888 a 916 sa Ducati stala najúspešnejšou značkou v triede Superbike za vtedajšie roky. Modelmi 916 sa Ducati snažila predať všetky svoje športové úspechy, ktoré získala ...
-
Tomáš Krajčí
Tomáš Krajčí, to je slovenský motocyklový pretekár zo Žiliny. Zúčastnil sa závodov na slovenských ale i svetových podujatiach. V dnešnom rozhovore sme ho vyspovedali ako chutí pódium vo svetovej konkurencií triedy Superstock 600 ccm ale i o tom, aké vie byť cesta k takému úspechu poriadne náročná. To všetko sa dozviete rozhovore, kde vám Tomáša predstavíme.Ahoj Tomáš, úvodom by som Ti rád poďakova...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Team Roberts
Potom, čo sa závodná kariéra Kennyho Robertsa seniora v Grand Prix skončila v roku 1983, krátko uvažoval o automobilovej závodnej kariére. Nakoniec ale ostal u dvoch kolies a rozhodol sa postaviť tím Grand Prix. So svojim tímom nastupoval v majstrovstvách sveta 250 ccm, neskôr postúpil do šampionátu 500 ccm. V roku 1990 Roberts zabezpečil finančnú podporu cigaretovej spoločnosti Marlboro a jeho tí...
-
Zabudnuté tímy MotoGP - ONDE 2000
Tím Onde 2000 MotoGP sa sformoval na konci roku 2008 kedy oficiálne oznámil svoju účasť v ročníku 2009. V sedle motocykla sa objavili so skúseným jazdcom paddocku MotoGP, Sete Gibernauom. Tím bol postavený na základoch zoskupenia zo série 125ccm kde pôsobili jednu sezónu, než prešli do série MotoGP. Za tímom sponzorsky stál španielsky stavebný koncern Onde 2000 (Francisco Hernando, developer nehnu...
-
Šeri testuje - Yamaha MT-07
Do rodinky podareného proma o „tmavej strane Japonska“ patrí i Yamaha MT-07. Spomínate si ešte ako to vlastne začalo? Celé to odštartovala neskutočná MT-01, s dračím srdcom vytrhnutým z Yamaha Warrior XV1700. Obrovská vibrujúca šialenosť s vysoko zdvihovým charakterom, usadená do rámu naháča... Neskutočná záležitosť. Tento model je samozrejme o niečom úplne inom. O kultivovanosti a inej cieľovej s...