Rossi to dokázal

aktualizováno 29. 6. 2013, text Ivo Helikar

Když už to začínalo vypadat, že se Valentino Rossi zpátky na trůn nevrátí, udělal italský fenomén přítrž všem spekulacím. S převahou zvítězil v GP Nizozemí v Assenu. Bylo to poprvé od října roku 2010.

Nutno poznamenat, že kolem továrního týmu Yamahy se v depu točí největší zájem. Po celou dobu Velké ceny u jejich kamionů stál houf fanoušků. A na trati, když Vale projel kolem, panovalo v každém kole velké pozdvižení. Po celý víkend na sebe dokázal upozorňovat a zajížděl skvělé časy. Pole position sice nevybojoval, musel se spokojit se čtvrtým místem, ale dopoledne před závodem si alespoň zajel nejrychlejší kolo ve warm-upu. Do ranního tréninku se z Barcelony po operaci zlomené klíční kosti vrátil Jorge Lorenzo, a když dostal od lékařů zelenou, zkusil, co jeho zranění udělá v zátěži. Postupně se rozjížděl a vylepšoval se, nakonec zajel osmý čas.
Po startu se na prvních dvou místech objevila dvojice týmu Repsol Honda, Pedrosa a Márquez, Rossi vyrazil za nimi. Nejprve překonal Márqueze, to diváci na tribunách zařvali tak, že to muselo být slyšet i v nedalekém centru Assenu. A potom i Pedrosu, což vzbudilo řev ještě větší. Potom si udělal potřebný náskok a s klidem si ve velkém stylu dojel pro vítězství. „Nemohu tomu uvěřit, ale je to skvělý pocit, vrátit se na první místo. Trvalo to hodně dlouho,“ byla první Valentinova slova na tiskovce po závodě. Za Rossim se nejprve seřadil Pedrosa, Márquez, Lorenzo a Crutchlow, později Márquez předjel Pedrosu a Crutchlow Lorenza. Tohle pořadí už zůstalo až do cíle. Lorenzo přijel do boxů naprosto vyčerpaný. Ale stálo to za to, na vedoucího jezdce seriálu Pedrosu ztratil jen minimálně.
Karel Abraham dlouho vyrovnaně bojoval s Iannonem a Pirrem (oba motocykl Ducati týmu Pramac Racing) o třináctou pozici. Dokázal se jich držet, ačkoliv bylo zřejmé, že Ducati jsou mnohem výkonnější než jeho ART. Dokonce se mezi tuto dvojici vklínil, ale musel jet na hraně a v zatáčce na konci cílové rovinky se po menší chybě zase vrátil na patnácté místo. Připsal si tak třetí letošní bod. Lukáš Pešek na tom byl hůř. Ani v jednom dni nevylepšil své časy, motocykl ho zjevně moc neposlouchal. Ze závodu potom předčasně odstoupil z posledního místa.
Ve třídě Moto2 spolu o vítězství sváděli souboje Scott Redding a Pol Espargaró. V cíli byl o 0,117 sekundy lepší Espargaró. Ve třídě Moto3 jezdila na čele pětičlenná skupina, Alex Rins, Maverick Vinales, Alex Márquez, Luis Salom a Miguel Oliveira. Nejprve vedl Oliveira, potom Rins, kterého na několik kol vystřídal Vinales. Ale v cíli se radoval Salom. Pětice jezdců protnula cílovou fotobuňku v rozmezí 0,418 sekundy. Jakub Kornfeil se celý víkend potýkal s technickými problémy svého motocyklu. A nepřekonal to ani v závodě, do něhož vyrážel až z osmnáctého místa. Za začátku jezdil třináctý, ale v cíli byl těsně za body šestnáctý.

Moto GP
Assen (NL)
Moto3:
1. Salom (E), 2. M. Vinales (E), 3. Rins (E, všichni KTM), 4. Oliveira (P, Kalex KTM), 5. A. Márquez (E, KTM), 6. Folger (D, Mahindra)… 16. Kornfeil (Kalex KTM)
Průběžně:
1. Salom 152, 2. M. Vinales 142, 3. Rins 117, 4. Folger 73, 5. A. Márquez 59, 6. Oliveira 56… 14. Kornfeil 27

Moto2:
1. P. Espargaró (E), 2. Redding (GB, oba Kalex), 3. Aegerter (CH, Suter), 4. Kallio (FIN), 5. Rabat (E, oba Kalex), 6. Zarco (F, Suter)
Průběžně: 1. Redding 134, 2. P. Espargaró 104, 3. Rabat 86, 4. Kallio 78, 5. Aegerter 77, 6. Zarco 63

MotoGP
: 1. Rossi (I, Yamaha), 2. M. Márquez (E, Honda), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Lorenzo (E, Yamaha), 6. Bradl (D, Honda)… 15. Abraham (ART)
Průběžně:
1. Pedrosa 136, 2. Lorenzo 127, 3. M. Márquez 113, 4. Crutchlow 87, 5. Rossi 85, 6. Dovizioso (I, Ducati) 65… 22. Abraham 3 


Diskuze k článku

jan 1. 7. 2013
v článku je chyba už v titulku, Rossi vyhrál naposledy GP Malajsie v roce 2010, ale ne v srpnu ale 10. října

Přečtěte si také

Druhé Hanikovo vítězství v Assenu  29. 6. 2013  
Lorenzo po operaci  28. 6. 2013  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife