Rossi to dokázal
aktualizováno 29. 6. 2013, text Ivo Helikar
Když už to začínalo vypadat, že se Valentino Rossi zpátky na trůn nevrátí, udělal italský fenomén přítrž všem spekulacím. S převahou zvítězil v GP Nizozemí v Assenu. Bylo to poprvé od října roku 2010.
Nutno poznamenat, že kolem továrního týmu Yamahy se v depu točí největší zájem. Po celou dobu Velké ceny u jejich kamionů stál houf fanoušků. A na trati, když Vale projel kolem, panovalo v každém kole velké pozdvižení. Po celý víkend na sebe dokázal upozorňovat a zajížděl skvělé časy. Pole position sice nevybojoval, musel se spokojit se čtvrtým místem, ale dopoledne před závodem si alespoň zajel nejrychlejší kolo ve warm-upu. Do ranního tréninku se z Barcelony po operaci zlomené klíční kosti vrátil Jorge Lorenzo, a když dostal od lékařů zelenou, zkusil, co jeho zranění udělá v zátěži. Postupně se rozjížděl a vylepšoval se, nakonec zajel osmý čas.
Po startu se na prvních dvou místech objevila dvojice týmu Repsol Honda, Pedrosa a Márquez, Rossi vyrazil za nimi. Nejprve překonal Márqueze, to diváci na tribunách zařvali tak, že to muselo být slyšet i v nedalekém centru Assenu. A potom i Pedrosu, což vzbudilo řev ještě větší. Potom si udělal potřebný náskok a s klidem si ve velkém stylu dojel pro vítězství. „Nemohu tomu uvěřit, ale je to skvělý pocit, vrátit se na první místo. Trvalo to hodně dlouho,“ byla první Valentinova slova na tiskovce po závodě. Za Rossim se nejprve seřadil Pedrosa, Márquez, Lorenzo a Crutchlow, později Márquez předjel Pedrosu a Crutchlow Lorenza. Tohle pořadí už zůstalo až do cíle. Lorenzo přijel do boxů naprosto vyčerpaný. Ale stálo to za to, na vedoucího jezdce seriálu Pedrosu ztratil jen minimálně.
Karel Abraham dlouho vyrovnaně bojoval s Iannonem a Pirrem (oba motocykl Ducati týmu Pramac Racing) o třináctou pozici. Dokázal se jich držet, ačkoliv bylo zřejmé, že Ducati jsou mnohem výkonnější než jeho ART. Dokonce se mezi tuto dvojici vklínil, ale musel jet na hraně a v zatáčce na konci cílové rovinky se po menší chybě zase vrátil na patnácté místo. Připsal si tak třetí letošní bod. Lukáš Pešek na tom byl hůř. Ani v jednom dni nevylepšil své časy, motocykl ho zjevně moc neposlouchal. Ze závodu potom předčasně odstoupil z posledního místa.
Ve třídě Moto2 spolu o vítězství sváděli souboje Scott Redding a Pol Espargaró. V cíli byl o 0,117 sekundy lepší Espargaró. Ve třídě Moto3 jezdila na čele pětičlenná skupina, Alex Rins, Maverick Vinales, Alex Márquez, Luis Salom a Miguel Oliveira. Nejprve vedl Oliveira, potom Rins, kterého na několik kol vystřídal Vinales. Ale v cíli se radoval Salom. Pětice jezdců protnula cílovou fotobuňku v rozmezí 0,418 sekundy. Jakub Kornfeil se celý víkend potýkal s technickými problémy svého motocyklu. A nepřekonal to ani v závodě, do něhož vyrážel až z osmnáctého místa. Za začátku jezdil třináctý, ale v cíli byl těsně za body šestnáctý.
Moto GP
Assen (NL)
Moto3: 1. Salom (E), 2. M. Vinales (E), 3. Rins (E, všichni KTM), 4. Oliveira (P, Kalex KTM), 5. A. Márquez (E, KTM), 6. Folger (D, Mahindra)… 16. Kornfeil (Kalex KTM)
Průběžně: 1. Salom 152, 2. M. Vinales 142, 3. Rins 117, 4. Folger 73, 5. A. Márquez 59, 6. Oliveira 56… 14. Kornfeil 27
Moto2: 1. P. Espargaró (E), 2. Redding (GB, oba Kalex), 3. Aegerter (CH, Suter), 4. Kallio (FIN), 5. Rabat (E, oba Kalex), 6. Zarco (F, Suter)
Průběžně: 1. Redding 134, 2. P. Espargaró 104, 3. Rabat 86, 4. Kallio 78, 5. Aegerter 77, 6. Zarco 63
MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha), 2. M. Márquez (E, Honda), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Lorenzo (E, Yamaha), 6. Bradl (D, Honda)… 15. Abraham (ART)
Průběžně: 1. Pedrosa 136, 2. Lorenzo 127, 3. M. Márquez 113, 4. Crutchlow 87, 5. Rossi 85, 6. Dovizioso (I, Ducati) 65… 22. Abraham 3
Diskuze k článku
jan
1. 7. 2013
v článku je chyba už v titulku, Rossi vyhrál naposledy GP Malajsie v roce 2010, ale ne v srpnu ale 10. října
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...