Rossi to dokázal
aktualizováno 29. 6. 2013, text Ivo Helikar
Když už to začínalo vypadat, že se Valentino Rossi zpátky na trůn nevrátí, udělal italský fenomén přítrž všem spekulacím. S převahou zvítězil v GP Nizozemí v Assenu. Bylo to poprvé od října roku 2010.
Nutno poznamenat, že kolem továrního týmu Yamahy se v depu točí největší zájem. Po celou dobu Velké ceny u jejich kamionů stál houf fanoušků. A na trati, když Vale projel kolem, panovalo v každém kole velké pozdvižení. Po celý víkend na sebe dokázal upozorňovat a zajížděl skvělé časy. Pole position sice nevybojoval, musel se spokojit se čtvrtým místem, ale dopoledne před závodem si alespoň zajel nejrychlejší kolo ve warm-upu. Do ranního tréninku se z Barcelony po operaci zlomené klíční kosti vrátil Jorge Lorenzo, a když dostal od lékařů zelenou, zkusil, co jeho zranění udělá v zátěži. Postupně se rozjížděl a vylepšoval se, nakonec zajel osmý čas.
Po startu se na prvních dvou místech objevila dvojice týmu Repsol Honda, Pedrosa a Márquez, Rossi vyrazil za nimi. Nejprve překonal Márqueze, to diváci na tribunách zařvali tak, že to muselo být slyšet i v nedalekém centru Assenu. A potom i Pedrosu, což vzbudilo řev ještě větší. Potom si udělal potřebný náskok a s klidem si ve velkém stylu dojel pro vítězství. „Nemohu tomu uvěřit, ale je to skvělý pocit, vrátit se na první místo. Trvalo to hodně dlouho,“ byla první Valentinova slova na tiskovce po závodě. Za Rossim se nejprve seřadil Pedrosa, Márquez, Lorenzo a Crutchlow, později Márquez předjel Pedrosu a Crutchlow Lorenza. Tohle pořadí už zůstalo až do cíle. Lorenzo přijel do boxů naprosto vyčerpaný. Ale stálo to za to, na vedoucího jezdce seriálu Pedrosu ztratil jen minimálně.
Karel Abraham dlouho vyrovnaně bojoval s Iannonem a Pirrem (oba motocykl Ducati týmu Pramac Racing) o třináctou pozici. Dokázal se jich držet, ačkoliv bylo zřejmé, že Ducati jsou mnohem výkonnější než jeho ART. Dokonce se mezi tuto dvojici vklínil, ale musel jet na hraně a v zatáčce na konci cílové rovinky se po menší chybě zase vrátil na patnácté místo. Připsal si tak třetí letošní bod. Lukáš Pešek na tom byl hůř. Ani v jednom dni nevylepšil své časy, motocykl ho zjevně moc neposlouchal. Ze závodu potom předčasně odstoupil z posledního místa.
Ve třídě Moto2 spolu o vítězství sváděli souboje Scott Redding a Pol Espargaró. V cíli byl o 0,117 sekundy lepší Espargaró. Ve třídě Moto3 jezdila na čele pětičlenná skupina, Alex Rins, Maverick Vinales, Alex Márquez, Luis Salom a Miguel Oliveira. Nejprve vedl Oliveira, potom Rins, kterého na několik kol vystřídal Vinales. Ale v cíli se radoval Salom. Pětice jezdců protnula cílovou fotobuňku v rozmezí 0,418 sekundy. Jakub Kornfeil se celý víkend potýkal s technickými problémy svého motocyklu. A nepřekonal to ani v závodě, do něhož vyrážel až z osmnáctého místa. Za začátku jezdil třináctý, ale v cíli byl těsně za body šestnáctý.
Moto GP
Assen (NL)
Moto3: 1. Salom (E), 2. M. Vinales (E), 3. Rins (E, všichni KTM), 4. Oliveira (P, Kalex KTM), 5. A. Márquez (E, KTM), 6. Folger (D, Mahindra)… 16. Kornfeil (Kalex KTM)
Průběžně: 1. Salom 152, 2. M. Vinales 142, 3. Rins 117, 4. Folger 73, 5. A. Márquez 59, 6. Oliveira 56… 14. Kornfeil 27
Moto2: 1. P. Espargaró (E), 2. Redding (GB, oba Kalex), 3. Aegerter (CH, Suter), 4. Kallio (FIN), 5. Rabat (E, oba Kalex), 6. Zarco (F, Suter)
Průběžně: 1. Redding 134, 2. P. Espargaró 104, 3. Rabat 86, 4. Kallio 78, 5. Aegerter 77, 6. Zarco 63
MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha), 2. M. Márquez (E, Honda), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Lorenzo (E, Yamaha), 6. Bradl (D, Honda)… 15. Abraham (ART)
Průběžně: 1. Pedrosa 136, 2. Lorenzo 127, 3. M. Márquez 113, 4. Crutchlow 87, 5. Rossi 85, 6. Dovizioso (I, Ducati) 65… 22. Abraham 3
Diskuze k článku
jan
1. 7. 2013
v článku je chyba už v titulku, Rossi vyhrál naposledy GP Malajsie v roce 2010, ale ne v srpnu ale 10. října
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...