GP Velké Británie - závod Moto2

vydáno 20. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

V ostrém souboji v posledním kole vybojoval vítězství Francouz Jules Cluzel, z českých jezdců dojel do cíle pouze dvacátý Lukáš Pešek.

Do závodu kubatury Moto2 na britském okruhu Silverstone se podařilo nejlépe odstartovat polemanovi Claudio Cortimu, jenž se okamžitě ujal vedení závodu. Druhé místo udržel Jules Cluzel, třetí pozici hájil Julian Simon, čtvrtý jel Yonni Hernandez a první pětku uzavíral Xavier Simeon. Z českých jezdců držel Karel Abraham devatenácté místo, Lukáš Pešek se zařadil na 26. místo.
 
V druhém kole přišel první pád, kdy havaroval Simone Corsi se Stefanem Bradlem, kolizi zavinil Bradl. Po dvou odjetých okruzích vedl Fonsi Nieto před Cortim, třetí místo držel Cluzel, čtvrtý jel Simeon a první pětku zavíral Simon. Karel Abraham se posunul na osmnáctou příčku, Lukáš Pešek se držel na 24. místě. O další dvě kola později se díky několika skvělým předjížděcím manévrům dostal na vedoucí pozici Julian Simon, za jeho zády jel v těsném závěsu Jules Cluzel, třetí místo patřilo Claudio Cortimu. Po šesti odjetých kolech se začala zbytku startovního pole trhat tříčlenná první skupina, kterou vedl Simon před Cluzelem a Cortim. Čtvrtý Alex Debon ztrácel již celé dvě sekundy. Deset okruhů před cílem závodu se náš Abraham propadl na devatenáctou pozici, Lukáš Pešek kroužil stále na 24. místě. Mezitím převzal první příčku Jules Cluzel, kterého stále stíhali Corti se Simonem. Čtvrtý Scot Redding ztrácel již celé tři sekundy, na pátém místě se držel Alex Debon. Tvrdé souboje předváděl také o šestou příčku Tomizawa s Lüthim, který velmi rychle postupoval dopředu. Šest okruhů před cílem se na čele opět utvořila bojující pětice jezdců vedená Cluzelem před Cortim, Simonem, Lüthim a Reddingem. Karel Abraham se v této fázi závodu pohyboval na sedmnácté příčce, Lukáš Pešek byl stále čtyřiadvacátý. S blížícím se koncem závodu přibývalo soubojů v čelní skupině, dva okruhy před cílem převzal první místo Thomas Lüthi, za ním jel Jules Cluzel, Claudio Corti, Julian Simon a Scot Redding. V předposledním kole neustál závěrečný tlak Claudio Corti a havaroval.
 
Vítězství v dramatickém souboji v posledním  kole vybojoval Jules Cluzel, na druhém místě protnul cílovou čáru Thomas Lüthi, třetí místo obsadil Julian Simon, na čtvrtém místě dojel Scot Redding a první pětku doplnil Alex Debon. Karel Abraham bohužel nezvládl závěr závodu a havaroval. Závod tak dokončil jediný český jezdec - Lukáš Pešek, který v závěru vybojoval dvacáté místo.
 
Výsledky:
1. Jules CLUZEL (FRA-Forward Racing,Suter) 39'19.472
2. Thomas LÜTHI (SWI-Interwetten Moriwaki Moto2,Moriwaki) +0.057
3. Julian SIMON (SPA-Mapfre Aspar Team,Suter) +0.322
4. Scott REDDING (GBR-Marc VDS Racing Team,Suter) +0.520
5. Alex DEBON (SPA-Aeroport de Castello - Ajo,FTR) +5.271
6. Shoya TOMIZAWA (JPN-Technomag-CIP,Suter) +5.377
7. Mike DI MEGLIO (FRA-Mapfre Aspar Team,Suter) +5.484
8. Xavier SIMEON (BEL-Holiday Gym G22,Moriwaki) +5.709
9. Dominique AEGERTER (SWI-Technomag-CIP,Suter) +10.240
10. Toni ELÍAS (SPA-Gresini Racing Moto2,Moriwaki) +10.411
11. Fonsi NIETO (SPA-Holiday Gym G22,Moriwaki) +10.701
12. Andrea IANNONE (ITA-Fimmco Speed Up,Speed Up) +10.741
13. Ratthapark WILAIROT (THA-Thai Honda PTT Singha SAG,Bimota) +10.959
14. Arne TODE (GER-Racing Team Germany,Suter) +16.062
15. Sergio GADEA (SPA-Tenerife 40 Pons,Pons Kalex) +16.161
16. Niccolo CANEPA (ITA-RSM Team Scot,Force GP210) +24.118
17. Anthony WEST (AUS-MZ Racing Team,MZ-RE Honda) +29.563
18. Yuki TAKAHASHI (JPN-Tech 3 Racing,Tech 3) +29.952
19. Vladimir IVANOV (UKR-Gresini Racing Moto2,Moriwaki) +30.218
20. Lukáš PEŠEK (CZE-Matteoni CP Racing,Moriwaki) +31.289


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife