GP Španělska - závod MotoGP

vydáno 2. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

V dramatickém finiši závodu královské kubatury vybojoval vítězství Jorge Lorenzo.

Ihned po odstartování závodu královské kubatury MotoGP se na trati v Jerezu ujal vedení poleman Dani Pedrosa, na druhé místo se zařadil Valentino Rossi, třetí příčku obsadil Nicky Hayden, čtvrtý jel Jorge Lorenzo a pátý Casey Stoner.

V druhém kole závodu předjel pátý Stoner čtvrtého Lorenza a začal dotahovat před ním jedoucího Nickyho Haydena. Ve třetím kole přišel první pád - havaroval Ital Loris Capirossi na Suzuki. Po čtyřech odjetých kolech vedl stále Dani Pedrosa s nepatrným náskokem na druhého Rossiho, o další dvě sekundy dále jel Nicky Hayden na Ducati, čtvrté místo patřilo Jorge Lorenzovi a první pětku uzavíral Casey Stoner. Kvůli technické závadě musel zajet do boxu domácí Aleix Espargaro z týmu Pramac Ducati. Po sedmi odjetých kolech následovalo další odstoupení ze závodu - Američan Ben Spies byl donucen odstavit svoji Yamahu v boxech. Postup vpřed zaznamenal Jorge Lorenzo, když v devátém kole předjel Nicky Haydena a posunul se tak na třetí místo. Třináct okruhů před cílem vedl s dvousekundovým náskokem Dani Pedrosa, za ním jel Valentino Rossi, který měl bezpečný náskok na svého týmového kolegu Jorge Lorenza. S větším odstupem následoval čtvrtý Hayden, o další dvě sekundy dál jel Casey Stoner. Sedm kol před koncem závodu se na druhého Valentina dotáhl jeho týmový kolega Jorge Lorenzo a zahájil útok. V následujícím kole byl Lorenzův útok úspěšný a Jorge se tak posunul na druhé místo. Ihned poté začal stahovat i náskok vedoucího Dani Pedrosy, který činil čtyři okruhy před cílem 1,4 sekundy. V následujícím kole byl Lorenzo již v těsném kontaktu s prvním Pedrosou a začal si chystat předjížděcí manévr. V posledním kole závodu Lorenzo úspěšně zaútočil na Pedrosu a převzal vedení závodu.

Z vítězství se tak mohl radovat Jorge Lorenzo, druhý dojel Dani Pedrosa, třetí Valentino Rossi. Následoval čtvrtý Nicky Hayden a pátý Casey Stoner.

 

Výsledky:

1. Jorge Lorenzo – Fiat Yamaha Team – Yamaha YZR M1 – 45'17.538

2. Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 0.543

3. Valentino Rossi – Fiat Yamaha Team – Yamaha YZR M1 – + 0.890

4. Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 9.015

5. Casey Stoner – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 10.034

6. Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 23.144

7. Mika Kallio – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP10 – + 34.489

8. Marco Melandri – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 34.687

9. Randy De Puniet – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 36.160

10. Alvaro Bautista – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 36.791

11. Marco Simoncelli – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 37.155

12. Colin Edwards – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 38.260

13. Hector Barbera – Paginas Amarillas Aspar – Ducati Desmosedici GP10 – + 38.371

14. Hiroshi Aoyama – Interwetten Honda MotoGP – Honda RC212V – + 1'02.052

15. Aleix Espargaro – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP10 – +3 kola


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife