GP Španělska - závod 125 cm3

vydáno 2. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

V domácím závodě zvítězil Pol Espargaro, Kuba Kornfeil si odváží první mistrovské body.

Závod stopětadvacítek startoval ve španělském Jerezu za podmínek ideálních pro závody motocyklů, tedy za slunečného a teplého počasí - teplota vzduchu dosahovala 25 stupňů a trať byla rozpálená na 35 stupňů. Ihned po startu šel do vedení Efren Vasquez, na druhou pozici se zařadil Terol, třetí jel Espargaro. Jakub Kornfeil byl třiadvacátý.
 
Ještě v prvním kole se dostal do vedení Nicolas Terol, Efren Vasquez se propadl na druhé místo. Ve stejném kole přišel nepříjemný pád polemana Marca Marqueze, který v jedné z posledních zatáček okruhu chytil highsidera a závod pro něj skončil havárií. Už v druhém kole závodu se podařilo utrhnout vedoucí čtyřce zbytku startovního pole, tuto skupinu vedl Pol Espargaro, za ním jel Vasquez, Terol a Rabat. Na vedoucí skupinu se postupně dotahoval i pátý Sandro Cortese. Jakub Kornfeil se v šestém kole pohyboval na devatenáctém místě. V osmém kole závodu vedl první skupinu Nicolas Terol, za ním jel v těsném závěsu Pol Espargaro, Efren Vasquez a Sandro Cortese. O tři kola později převzal vedení Vasquez, na druhé místo se posunul Terol, třetí příčku držel Espargaro a čtvrtý jel Cortese. Kuba Konrfeil hájil v této fázi závodu sedmnáctou pozici. Sedm okruhů před cílem chyboval čtvrtý Cortese a propadl se až na šesté místo za Braydley Smitha. Pět kol před cílem závodu se začala trhat vedoucí skupina - první jel Nicolas Terol, který měl v zádech Espargara a Vasqueze, čtvrtý Rabat ztrácel již více než pět sekund. Ve stejném kole havaroval ze třetího místa Efren Vasquez, boj o první místo tak zůstal již pouze mezi Terolem a Espargarem. Kubu Kornfeila dělilo tři kola před cílem od historicky prvních bodů v kubatuře stopětadvacítek pouze jedno místo. Tři okruhy před cílem přišel další pád - k zemi se odporoučel z osmého místa Dani Webb. V posledním kole již byly karty rozdané, Pol Espargaro vedl se sekundovým náskokem před Terolem, třetí Rabat ztrácel dalších 11 sekund.
 
Z vítězství v domácím závodě se tak radoval Pol Espargaro, druhé místo udržel Nicolas Terol, třetí dojel Esteve Rabat, čtvrtý Bradley Smith a a první pětku uzavřel Japonec Tomoyoshi Koyama. Jakub Kornfeil nakonec dojel na čtrnáctém místě a z Jerezu si odváží své první dva mistrovské body z šampionátu MS stopětadvacítek.
 
Výsledky:
1. Pol ESPARGARO (SPA-Tuenti Racing) 41'36.146
2. Nicolas TEROL (SPA-Bancaja Aspar Team) +1.886
3. Esteve RABAT (SPA-Blusens-STX) +15.180
4. Bradley SMITH (GBR-Bancaja Aspar Team) +17.110
5. Tomoyoshi KOYAMA (JPN-Racing Team Germany) +25.069
6. Alberto MONCAYO (SPA-Andalucia Cajasol) +26.860
7. Johann ZARCO (FRA-WTR San Marino Team) +27.102
8. Randy KRUMMENACHER (SWI-Stipa-Molenaar Racing GP) +28.465
9. Alexis MASBOU (FRA-Ongetta Team) +28.963
10. Jasper IWEMA (NED-CBC Corse) +58.830
11. Sandro CORTESE (GER-Avant Mitsubishi Ajo) +1'03.035
12. Marcel SCHROTTER (GER-Interwetten Honda 125) +1'04.722
13. Adrian MARTIN (SPA-Aeroport de Castello - Ajo) +1'04.841
14. Jakub KORNFEIL (CZE-Racing Team Germany) +1'05.248
15. Luis SALOM (SPA-Lambretta Reparto Corse) +1'09.300


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife