GP Německa - závod MotoGP

vydáno 18. 7. 2010, text Jiří Nykodým, foto Repsol Honda

V závodě královské kubatury na Sachsenringu se z vítězství radoval Dani Pedrosa, Valentino Rossi dojel po návratu čtvrtý.

Do závodu královské kubatury MotoGP na německém Sachsenringu nejlépe odstartoval Dani Pedrosa, který do první zatáčky najížděl na vedoucí pozici. Na druhé místo se zařadil Jorge Lorenzo, třetí jel Hector Barberá, čtvrtý Andrea Dovizioso a první pětku zavíral Casey Stoner.
 
Do druhého kola ale už na vedoucí pozici najížděl Jorge Lorenzo, který za sebou vezl dvě tovární Hondy v pořadí Pedrosa, Dovizioso. Za dvojblokem Hond kroužil Casey Stoner, jenž měl v zádech Marco Simoncelliho a Valentina Rossiho. Velmi rychle dopředu postupovala Ducati Casey Stonera, která v druhém kole překonal Doviziosa a Stoner tlačil na druhého Pedrosu. Po šesti odjetých okruzích vedl stále Jorge Lorenzo s minimálním náskokem na druhého Pedrosu, třetí jel se ztrátou jedné sekundy Casey Stoner. Následoval čtvrtý Dovizioso a pátý Rossi. V této fázi závodu přišla také první havárie, do kačírku se odporoučel Colin Edwards na Yamaze týmu Tech 3. V devátém kole přišla dramatická nehoda Alvaro Bautisty, Randy De Punieta a Aleixe Espargara. Po této nehodě zůstal na trati hořící motocykl a závod musel být zastaven červenou vlajkou.
 
Po restartu závodu se do vedení dostal Pedrosa, druhé místo zaujal Jorge Lorenzo, třetí jel Andrea Dovizioso, čtvrtý Casey Stoner a pátý Nicky Hayden. Hned v první zatáčce havaroval Mika Kallio. Dopředu postupoval Valentino Rossi, jenž v prvním kole předjel Haydena a posunul se tak na čtvrté místo. Zanedlouho zaútočil na prvního Pedrosu Jorge Lorenzo a převzal vedení závodu. Po třech odjetých kolech vedl stále Lorenzo, v zádech měl Pedrosu a zezadu se postupně blížil třetí Stoner. Na čtvrtého Doviziosa už tlačil Valentino Rossi. Čtrnáct okruhů před cílem byl Valentinův útok úspěšný a Rossi se tak posunul na čtvrté místo. Tvrdé souboje probíhaly o páté místo, o které se přetahoval Simoncelli, Dovizioso a Hayden. Na čele mezitím stále bojoval Pedrosa s Lorenzem, třetí jel Stoner, který zatím stále odolával útokům ze strany Valentina Rossiho. Šest okruhů před cílem se Valentino Rossi dostal na brzdách před Caseyho Stonera na třetí místo. Tři kola před koncem se Casey vrátil znovu před Valentina.
 
Vítězství tak neohroženě dovezl do cíle Dani Pedrosa, druhé místo udržel Jorge Lorenzo a třetí pozici v těsném souboji vybojoval Casey Stoner. Na čtvrtém místě závod dokončil Valentino Rossi a první pětku uzavřel Andrea Dovizioso.
 
Výsledky:
1. Dani PEDROSA (SPA-Repsol Honda Team) 28'50.476
2. Jorge LORENZO (SPA-Fiat Yamaha Team) +3.355
3. Casey STONER (AUS-Ducati Team) +5.257
4. Valentino ROSSI (ITA-Fiat Yamaha Team) +5.623
5. Andrea DOVIZIOSO (ITA-Repsol Honda Team) +17.158
6. Marco SIMONCELLI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +17.757
7. Nicky HAYDEN (USA-Ducati Team) +17.935
8. Ben SPIES (USA-Monster Yamaha Tech 3) +20.957
9. Hector BARBERÁ (SPA-Paginas Amarillas Aspar) +22.000
10. Marco MELANDRI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +35.217
11. Loris CAPIROSSI (ITA-Rizla Suzuki MotoGP) +45.042
12. Alex DE ANGELIS (RSM-Interwetten Honda MotoGP) +45.204


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife