GP Itálie - závod MotoGP

vydáno 6. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda

Suverénní vítězství v závodě královské kubatury MotoGP si stylem start - cíl vyjel Španěl Dani Pedrosa na tovární Hondě.

Ihned po startu závodu královské kubatury MotoGP v Mugellu se ujal vedení poleman Dani Pedrosa, na druhé místo se zařadil Jorge Lorenzo, třetí jel Casey Stoner, čtvrý Andrea Dovizioso a páté místo držel Ben Spies.
 
Hned v prvním kole potkaly problémy domácího Marca Simoncelliho, který se dostal do kontaktu s předním kolem Colina Edwardse a byl donucen vyjet mimo trať. V nájezdu do druhého kola vedl Dani Pedrosa před Jorge Loreznem, Andreou Doviziosem, Benem Spiesem a Casey Stonerem. Ve třetím kole závodu se podařilo Doviziosovi předjet Lorenza.Tvrdý souboj se odehrával i o páté místo mezi Haydenem a Melandrim. V pátém kole závodu vedl již Pedrosa s náskokem celých tří sekund, na druhé místo se vrátil Jorge Lorenzo, třetí pozici držel Andrea Dovizioso, na čtvrté příčce se držel Casey Stoner a první pětku uzavíral Marco Melandri. Ve stejném kole havaroval na přední kolo z šestého místa Američan Nicky Hayden. Velmi dobře rozjetý Marco Melandri začal v šestém kole závodu tlačit na čtvrtého Casey Stonera, kterého zanedlouho bez větších problémů překonal. O dvě kola později se skvělým předjížděcím manévrem na brzdách vrátil na čtvrté místo Casey Stoner. Mezitím na čele stále neohroženě kroužil Dani Pedrosa s náskokem šesti sekund na druhého Lorenza, který měl v zádech třetího Doviziosa. Jedenáct okruhů před cílem chyboval Casey Stoner a toho okamžitě využil Melandri s De Punietem, kteří Australana předjeli. Sedm kol před cílem bylo pořadí na prvních třech pozicích stále stejné, čtvrté místo převzal De Puniet, pátý jel Melandri a šestý Stoner. De Puniet ale své čtvrté místo dlouho neudržel, protože jej hned v následujícím kole znovu předjel Melandri. Tři okruhy před cílem bylo již pořadí ustálené Pedrosa za sebou stále držel Lorenza, Doviziosa, Melandriho, De Punieta a Stonera.
 
Ze suverénního vítězství v Grand Prix Itálie se tak mohl radovat Dani Pedrosa, druhé místo udržel Jorge Lorenzo, třetí dojel Andrea Dovizioso. Čtvrté místo v tvrdém souboji v posledním kole vybojoval Casey Stoner, na pátém místě protnul cíl Marco Melandri a šesté místo zbylo na Randy De Punieta.
 
Výsledky:
1. Dani PEDROSA (SPA-Repsol Honda Team) 42'28.066
2. Jorge LORENZO (SPA-Fiat Yamaha Team) +4.014
3. Andrea DOVIZIOSO (ITA-Repsol Honda Team) +6.196
4. Casey STONER (AUS-Ducati Marlboro Team) +25.703
5. Marco MELANDRI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +25.735
6. Randy DE PUNIET (FRA-LCR Honda MotoGP) +25.965
7. Ben SPIES (USA-Monster Yamaha Tech 3) +28.806
8. Aleix ESPARGARO (SPA-Pramac Racing Team) +40.172
9. Marco SIMONCELLI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +41.394
10. Loris CAPIROSSI (ITA-Rizla Suzuki MotoGP) +42.107
11. Hiroshi AOYAMA (JPN-Interwetten Honda MotoGP) +43.095
12. Hector BARBERA (SPA-Paginas Amarillas Aspar) +43.363
13. Colin EDWARDS (USA-Monster Yamaha Tech 3) +1'14.393
14. Alvaro BAUTISTA (SPA-Rizla Suzuki MotoGP) +1'24.389
 


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife