GP Holandska - závod MotoGP

vydáno 26. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Pro čtvrté vítězství v sezoně si s přehledem dojel Španěl Jorge Lorenzo na Yamaze.

Závod královské kubatury MotoGP startoval stejně jako předešlé kubatury v Assenu za slunečného počasí, teplota vzduchu dosahovala 23 stupňů a trať byla rozpálená na 48 stupňů.
 
Do samotného závodu nejlépe vyrazil poleman Jorge Lorenzo, který se v první zatáčce ujal vedení. Na druhé místo se prosadil Ben Spies, na třetím místě jel Casey Stoner, čtvrté místo držel Dani Pedrosa a páté Andrea Dovizioso.
 
Jorge Lorenzo nasadil velmi vysoké tempo už od úvodního kola závodu a v nájezdu do druhého okruhu měl již sekundový náskok na druhého Bena Spiese. Na třetí místo se díky předjetí Stonera posunul Dani Pedrosa, za ním jel Casey Stoner a první pětku uzavíral Andrea Dovizioso. Ve třetím kole se začal propadat Ben Spies, nejdříve jej předjel Dani Pedrosa, poté ho na čtvrté místo odsunul Casey Stoner. Netrvalo dlouho a Spiese předjel i Andrea Dovizioso. S dalším postupem času se na prvního Lorenza dotáhl druhý Pedrosa a rychle se zezadu blížil i třetí Stoner. Za Caseyho Ducati byla sekundová mezera, na jejímž konci jel čtvrtý Dovizioso a pátý Ben Spies. V sedmém kole se na čele utvořila kompaktní trojice. V třináctém okruhu vedl stále Jorge Lorenzo s náskokem jedné sekundy na druhého Pedrosu, na něhož stále útočil třetí Casey Stoner. Za Caseym byla pětisekundová díra, za kterou kroužila trojice Dovizioso, Spies a De Puniet. Deset okruhů před cílem předvedl skvělý předjížděcí manévr Ben Spies, když se dostal na čtvrté místo před Andreu Doviziosa. V posledních pěti kolech se zdály být karty na čele rozdané, vedl Lorenzo s dvousekundovým náskokem na druhého Pedrosu, třetí Stoner byl o další dvě sekundy dále. Až v druhé skupině, kde jel Spies, De Puniet a Dovizioso, se bojovalo.
 
Jorge Lorenzo si tak v Assenu připsal čtvrté vítězství v sezoně, na druhé pozici závod dokončil Dani Pedrosa, třetí místo udržel Casey Stoner, na čtvrté pozici je klasifikován Ben Spies a páté místo v posledním kole vybojoval Andrea Dovizioso.
 
Výsledky:
1. Jorge LORENZO (SPA-Fiat Yamaha Team) 41'18.629
2. Dani PEDROSA (SPA-Repsol Honda Team) +2.935
3. Casey STONER (AUS-Ducati Team) +7.022
4. Ben SPIES (USA-Monster Yamaha Tech 3) +13.265
5. Andrea DOVIZIOSO (ITA-Repsol Honda Team) +15.323
6. Randy DE PUNIET (FRA-LCR Honda MotoGP) +15.772
7. Nicky HAYDEN (USA-Ducati Team) +25.867
8. Colin EDWARDS (USA-Monster Yamaha Tech 3) +28.991
9. Marco SIMONCELLI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +35.658
10. Aleix ESPARGARÓ (SPA-Pramac Racing Team) +35.837
11. Mika KALLIO (FIN-Pramac Racing Team) +56.769
12. Hector BARBERÁ (SPA-Paginas Amarillas Aspar) +56.890
13. Loris CAPIROSSI (ITA-Rizla Suzuki MotoGP) +1'00.615
14. Alvaro BAUTISTA (SPA-Rizla Suzuki MotoGP) +1'08.074
15. Kousuke AKIYOSHI (JPN-Interwetten Honda MotoGP) +1 kolo


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife