GP Francie - závod MotoGP

vydáno 23. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Jorge Lorenzo zvítězil v závodě královské kubatury MotoGP na okruhu v Le Mans.

Ihned po startu závodu královské kubatury MotoGP v Le Mans se ujal vedení poleman Ital Valentino Rossi, na druhé místo se posunul Dani Pedrosa, třetí jel Jorge Lorenzo, čtvrtý Nicky Hayden a první pětku uzavíral Casey Stoner.
 
Ještě v prvním kole předjel Jorge Lorenzo druhého Dani Pedrosu a pověsil se na záda vedoucímu Rossimu. Dopředu se posunul i Casey Stoner na Ducati, když předjel svého týmového kolegu Nicky Haydena a dotáhl se na třetího Pedrosu. V druhém kole přišel pád dobře rozjetého Casey Stonera, pro kterého tak závod v Le Mans skončil. Po třech odjetých okruzích vedl dvojblok továrního týmu Fiat Yamaha v pořadí Rossi, Lorenzo, třetí místo patřilo Dani Pedrosovi, čtvrtý jel Nicky Hayden a první pětku uzavíral druhý muž továrního týmu Repsol Honda Andrea Dovizioso. Další havárie přišla na řadu v pátém okruhu, kdy upadl Američan Ben Spies na Yamaze týmu Tech 3. Pár okamžiků na to odstoupila ze závodu i jediná Suzuki s Lorisem Capirossim, kterého potkaly technické problémy. V závodě tak pokračovalo již jen třináct jezdců. Zanedlouho se podařilo Lorenzovi předjet Rossiho a převzít vedení. Vale jel tedy na druhém místě, třetí pozice patřila Dani Pedrosovi, čtvrté místo držel Andrea Dovizioso a první pětku uzavíral Nicky Hayden. Jorge Lorenzo začal v polovině závodu pořádně tahat za plyn a deset okruhů před cílem závodu disponoval již čtyřsekundovým náskokem na druhého Rossiho, třetí Pedrosa se čtvrtým Doviziosem byli o další dvě sekundy dál. Pátý Hayden ztrácel na Lorenza celých 8 sekund. Pět kol před cílem se rozhořel souboj o třetí místo mezi Danim Pedrosou a Andrea Doviziosem na továrních Hondách. V posledním kole se před Pedrosu dostal Dovizioso, o to samé se snažil i pátý Nicky Hayden, který byl také úspěšný.
 
Z vítězství se radoval Jorge Lorenzo, double Yamahy potvrdil druhý Valentino Rossi, třetí místo obsadil Andrea Dovizioso, čtvrté místo udržel Nicky Hayden a první pětku uzavřel Dani Pedrosa.
 
Výsledky:
1. Jorge LORENZO (SPA-Fiat Yamaha Team) 44'29.114
2. Valentino ROSSI (ITA-Fiat Yamaha Team) +5.672
3. Andrea DOVIZIOSO (ITA-Repsol Honda Team) +7.872
4. Nicky HAYDEN (USA-Ducati Marlboro Team) +9.346
5. Dani PEDROSA (SPA-Repsol Honda Team) +12.613
6. Marco MELANDRI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +21.918
7. Randy DE PUNIET (FRA-LCR Honda MotoGP) +29.288
8. Hector BARBERA (SPA-Paginas Amarillas Aspar) +33.128
9. Aleix ESPARGARO (SPA-Pramac Racing Team) +33.493
10. Marco SIMONCELLI (ITA-San Carlo Honda Gresini) +33.805
11. Hiroshi AOYAMA (JPN-Interwetten Honda MotoGP) +34.346
12. Colin EDWARDS (USA-Monster Yamaha Tech 3) +37.123
13. Mika KALLIO (FIN-Pramac Racing Team) +55.061
                                       


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife