GP Francie - závod Moto2

vydáno 23. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Závod kubatury Moto2 poznamenalo mnoho pádů, havárii se nevyhnul ani Karel Abraham. Vítězství si odváží Toni Elías, Lukáš Pešek třináctý.

Do závodu nově vzniklé kubatury Moto2 ve francouzském Le Mans velmi dobře odstartoval Toni Elías, který se ujal vedení, během několika zatáček se ale na první místo dostal Alex Debon. Druhý jel Toni Elías, třetí poleman Kenny Noyes, čtvrtý Fonsi Nieto a pátý Jules Cluzel.
 
Hned v první zatáčce došlo k pádu dvou jezdců, jedním z nich byl bohužel i český závodník Karel Abraham. Po dvou odjetých okruzích vedl stále Debon před Elíasem, Noyesem, Nietem a Cluzelem. Lukáš Pešek držel osmnácté místo. Alex Debon se ale vedení závodu musel nedobrovolně vzdát, protože dostal penalizaci průjezdem boxovou uličkou za ulitý start. Zanedlouho přišel další pád, havaroval ze sedmého místa Japonec Yuki Takahashi na motocyklu týmu Tech 3. Další pád na sebe nenechal dlouho čekat, k zemi se odporoučel ze čtvrtého místo poleman tohoto závodu Američan Kenny Noyes. Lukáš Pešek se po čtyřech odjetých kolech pohyboval na dvacátém místě. Na sérii pádů navázal další jezdec ze špice - domácí Jules Cluzel. Tento dramatický závod tak po šesti odjetých kolech vedl Toni Elías, druhé místo držel Julian Simon, třetí jel Andrea Iannone, čtvrtý Simone Corsi a pátý Gábor Talmácsi. Další kolize následovala o kolo později - havaroval lídr šampionátu Shoya Tomizawa, který kolidoval s Mattia Pasinim. Díky mnoha pádům se náš Lukáš Pešek posunul na výborné deváté místo. Dvanáct okruhů před cílem přišla další dramatická nehoda, kdy Alexe De Angelise doslova srazila spadená motorka jiného jezdce. Deset okruhů před cílem vedl stále Toni Elías, druhé místo držel Julian Simon. O další tři sekundy dál jel Andrea Iannone a Simone Corsi, první pětku uzavíral Gábor Talmácsi. Lukáš Pešek se v této fázi závodu pohyboval na čtrnáctém místě. Technické problémy potkaly Hectora Faubela a i on se tak zařadil na seznam jezdců, kteří závod v Le Mans nedokončí. I čtyři okruhy před cílem držel vedení závodu suverénně Toni Elías s drobným náskokem před Julianem Simonem, bezpečný odstup měl i třetí Simone Corse před čtvrtým Andreou Iannonem. Lukáš Pešek držel v této chvíli třinácté místo.

Toni Elías už nechyboval a i v Le Mans se mohl postavit na nejvyšší stupínek na pódiu. Druhé místo obsadil Julian Simon, třetí dojel Simone Corsi, čtvrtý Andrea Iannone a první pětku uzavřel Gábor Talmácsi. Lukáš Pešek dokončil závod na bodovaném třináctém místě.

 

Výsledky:

1.Toni ELIAS (SPA-Gresini Racing Moto2,Moriwaki) 43'29.277

2.Julian SIMON (SPA-Mapfre Aspar Team,Suter) +1.336

3.Simone CORSI (ITA-JIR Moto2,Motobi) +2.831

4.Andrea IANNONE (ITA-Fimmco Speed Up,Speed Up) +4.880

5.Gábor TALMÁCSI (HUN-Fimmco Speed Up,Speed Up)+13.293

6.Sergio GADEA (SPA-Tenerife 40 Pons,Pons Kalex) +13.415

7.Ratthapark WILAIROT (THA-Thai Honda PTT Singha SAG,Bimota) +14.294

8.Fonsi NIETO (SPA-Holiday Gym G22,Moriwaki) +14.554

9.Stefan BRADL (GER-Viessmann Kiefer Racing,Suter) +23.503

10.Roberto ROLFO (ITA-Italtrans S.T.R.,Suter) +23.687

11.Scott REDDING (GBR-Marc VDS Racing Team,Suter) +23.959

12.Yonny HERNANDEZ (COL-Blusens-STX,BQR-Moto2) +24.955

13.Lukáš PEŠEK (CZE-Matteoni CP Racing,Moriwaki) +25.068

14.Alex BALDOLINI (ITA-Caretta Technology Race Dept,I.C.P.) +26.023

15.Claudio CORTI (ITA-Forward Racing,Suter) +28.765


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife