Karel Hanika novou hvězdou české silnice?

vydáno 1. 10. 2012, text Honzis, foto Red Bull

Šestnáctiletý Brňan dokázal letos třikrát vyhrát v prestižním Red Bull Rookies Cupu!

Nedělní vítězství v prestižní sérii Red Bull Rookies Cup ukázalo, že šestnáctiletý Brňan je bezesporu jedním z největších talentů posledních let. Na co sedne, na tom vyhraje, ať už šlo o minibiky, či ostré stopětadvacítky. Zasvěcení, co se pohybují v závodním světě, o něm mluví jako o dalším Peškovi. „Ten borec to v sobě má! “ je nejčastější komentář. Hlavně od lidí, co ho znají odmala a mají porovnání s ostatními hvězdičkami českého minibikového nebe, a že jich od devadesátých let bylo.

V neděli skončila nejprestižnější světová „přípravka“ a Kája ji, jak už bylo zmíněno, ukončil symbolicky – vítězstvím. Letos třetím. Stejný počet měl vítěz celé série Němec Alt i druhý Holanďan Deroue, na něhož náš jezdec ztratil pouhé čtyři body. V Top 10 má přitom až desátý jezdec více výpadků než Karel, mladý Brňan to prostě s nasazením občas přehnal. Nebýt toho…

Takhle napsané to vypadá jako nudná statistika, ale kdo zná sérii RBRC, ví, co tohle je za mega úspěch. Třetí v první sezóně! Zeptejte se Kuby Kornfeila nebo Tomáše Vavrouše, jak těžké to je, se tady prosadit. Dvacítka mladých talentovaných bezmozků, za nimiž stojí v mnoha případech přemotivovaní otcové, kteří do svých ratolestí už stačili nasypat nehorázné prachy, aby je dostali právě sem, se řeže v každé zatáčce o každičký flek, jako by šlo o život. Ono také v přeneseném smyslu o život jde, o ten profesní. Ten, kdo dokáže vyhrát Red Bully, není žádné ořezávátko (však se podívejte na „Kornfíka“) a otevírá se mu cesta do Moto GP. Závodí se na jednotných motorkách (teoreticky…), na úplně nových tratích – většina účastníků doposud jezdila jen domácí mistráky. A do toho vlítne „nějaké Hanika s bíló helmó“ a místo toho, aby se jako většina pilotů první sezónu učil tratě a v té druhé se pokusil o nějaký úspěch třeba na domácí trati, začne to tam sekat hned od prvního závodu. Nesmyslné stopy, neskutečné manévry a ve finále neuvěřitelné výsledky. Bojovník, který se nebojí jít do kontaktu (ale to žádný z těchto kluků), a přitom jeho jízda navzdory dravosti nepůsobí zbrkle.

Příští sezóna ale bude úplně jiná. S letošní sérií Red Bull Rookies Cup zřejmě definitivně skončila éra dvoutaktů (jezdilo se na KTM 125 RR) v Moto GP a napřesrok se i zde budou používat čtyřdobé dvěstěpadesátky, opět od rakouského výrobce. Jsou typy jezdců, kteří při přechodu na jiný druh stroje už nikdy nic nezajedou, nicméně Karel Hanika by mohl potvrdit svou pověst, že je schopný zajet i na pověstných dveřích od chlíva. Minibikový vicemistr Evropy nikdy neměl s adaptací na novou motorku problémy, na dospělé stopětadvacítce debutoval ve svých třinácti letech a už o rok později, v barvách AB Cardion, získal čtyři mistrovské tituly – juniorský i seniorský český šampion stopětadvacítek, rakouský šampion plus vítěz seriálu Alpe Adria. Loni na tovární FGR to bylo to samé v bledě modrém (dvakrát Česko, jednou Rakousko).

Pokud mu nevleze do cesty třeba nějaké zranění, mohla by ta příští sezona být hodně dobrá. A dál? Dál už to bude jen o štěstí a, co si budeme v motosportu vykládat, také o penězích. Neboť v téhle oblasti nemá Karel zrovna na růžích ustláno. Spousta lidí by Haniku ráda viděla v Moto3 v sedle FGR. Český jezdec na české motorce, obojí ve vysoké kvalitě. Jo, to by bylo super…




Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife