Pořád se s námi musí počítat

vydáno 7. 5. 2012, text Lucie Rejdová, foto autorka, worldsbk

Před závodem v Assenu nám poskytl rozhovor obhájce loňského a horký kandidát na zisk letošního titulu mistra světa WSBK Španěl Carlos Checa.

Letos jsi sezonu zahájil pádem v úvodním závodě v Austrálii. Byl to nepříjemný pád, jak jsi to zvládnul psychicky?

Je to součást závodění, stává se to, ale psychicky mě to nijak neovlivňuje. Vyhrál jsem hned druhou jízdu a pak, než jsme odjeli na druhý závod do Imoly, jsem otočil list a vše hodil za hlavu.


Další tři jízdy jsi s přehledem vyhrál. Jak moc to bylo těžké?

Abych byl upřímný, udělal jsem vše, co jsem mohl, abych vyhrál hlavně druhý závod na Phillip Islandu, právě po tom, co se stalo v prvním závodě. Do Imoly jsem nejel s očekáváním, že bych vyhrál oba závody, protože vím, že tento rok je konkurence tvrdá. Je zde několik schopných kluků, kteří můžou vítězit. Ale nakonec jsme byli schopni vyhrát oba závody a to byl vynikající výkon. Potřebovali jsme letos udělat dobrý výsledek na okruhu, který Ducati vyhovuje, protože víme, že přijdou mnohem složitější tratě, jako například Monza.


Jak bys srovnal letošní konkurenci s loňskou?

Myslím, že je tvrdší než vloni, ale také si myslím, že je to ohromný souboj každý rok. Je zde sedm nebo osm kluků schopných vyhrávat závody a tři nebo čtyři schopní získat titul. Není to lehké!


Po Austrálii se tvůj tým vyjádřil, že pro Ducati je nevýhodou váhový handicap šesti kilogramů. Bylo to znát i v Imole?

Šest kilo navíc bude vždycky nevýhoda. Vždycky se vyrábějí motorky tak, aby byly co nejlehčí. Takže tento předpis nás samozřejmě postaví do nevýhody na každé trati.


V Imole jsi měl mezi italskými diváky větší podporu než domácí Max Biaggi. Vnímáš to na trati během závodu?

Ano, samozřejmě že to cítím. Možná nemám dostatek času se moc dívat na fanoušky, ale ano, cítím jejich podporu a atmosféru. Vyhrát na místě, jako je Imola, je fantastické a vděčím za to i nadšení fanoušků. Je to vážně úžasné.


V Imole jsi v uplynulých třech letech v šesti jízdách pětkrát zvítězil. Je to tvůj oblíbený okruh?

Není to moje oblíbená trať, ale i tak v Imole velice rád závodím, hlavně kvůli tomu, že Itálie je pro mě jako můj druhý domov. Imola je dokonce domácí tratí Ducati a to znamená, že Ducati tam má velkou podporu. Atmosféra tento okruh přetváří na úžasné místo pro závodění.


Po odchodu Corsera, Hagy, Toselanda nebo Vermeulena jste ze starších zkušených jezdců zůstali pouze ty a Biaggi. Jak je těžké bojovat s nastupující generací, jako jsou třeba tvůj týmový kolega Giugliano nebo jeho krajan Zanetti?

Myslím, že zkušenost, kterou mám, mi velmi pomáhá. Můj věk nebo věk mých soupeřů mě nezajímá. Je přirozené, že mladší generace přichází, ale myslím, že zkušení borci jako Max a já dokazujeme, že se s námi pořád musí počítat.


V Imole pro tebe byl největším soupeřem Tom Sykes na Kawasaki. Překvapil tě jeho výkon?

Ve skutečnosti nejsem překvapen. Nějakou dobu motorku vyvíjeli a Tom pracoval na tomto projektu dlouho. Těší mě, že nyní může tímto způsobem zúročit výsledky svojí práce.


Před sezonou jsi byl odborníky označen za největšího kandidáta na letošní titul. Cítíš se tak?

Samozřejmě, že si myslím, že můžu o titul bojovat, jinak bych už dál nezávodil.


Ve třídě Superstock 1000 už závodí nová Panigale 1199. Měl jsi už možnost se s tímto motocyklem blíže seznámit?

Slyšel jsem o ní spoustu věcí od kluků z Ducati, kteří na ní pracovali, a taky od jezdců, kteří ji už testovali. Je naprosto odlišná od 1098, ale měla okamžitý úspěch na závodních tratích. Například v Itálii a Španělsku už vyhrála závody. Mám veliký zájem si na ní zajezdit po tom, co jsem na ni slyšel všechnu tu chválu.


Kdy budeš mít příležitost Panigale vyzkoušet při prvních testech?

Nejspíš ji budu testovat během června a těším se, až uvidím, jaký má výkon.


Děkujeme za rozhovor a hodně štěstí v boji o titul.



Přečtěte si také

Checa potvrzen u Pramac Racing  26. 10. 2010  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 11 hodinami
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
před 16 hodinami
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
včera ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
včera ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...