Laverty: "Mohl jsem být rychlejší"

vydáno 8. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Eugene Laverty si myslí, že na testech v Austrálii mohl být ještě rychlejší, kdyby jel celou dobu na maximum.

Během posledního testu továrního superbikového týmu Yamaha Sterilgarda dokázal zajet jeho jezdec Ir Eugene Laverty nejrychlejší čas ze všech zúčastněných, dokázal dokonce porazit letošního mistra světa Itala Maxe Biaggiho. I přes velmi dobré výkony ale Eugene tvrdí, že jeho výkon na motocyklu Yamaha YZF-R1 mohl být na australském Phillip Islandu ještě mnohem lepší.

„Během třídenních testů v Austrálii jsme pracovali na nastaveních a zkoušeli odjet celou závodní vzdálenost, takže jsem jel na motorce stabilně a tak, abych šetřil pneumatiky, a nejel jsem na maximum. Během mého posledního kola toho dne jsem se rozhodl, že zkusím využít maximální výkon pneumatik. Bylo to téměř perfektní kolo, ale bohužel, jak jsem najel do zatáčky Lukey Heights, uviděl jsem bouřku a ihned nato začaly padat kapky deště na trať. Jakmile jsem tento úsek projel, viděl jsem, že vše je v pořádku a pokračoval jsem v rychlém kole. Potom v boxu jsme ale podle dat zjistili, že jsem tam ztratil tři desetiny sekundy. Když jsem viděl, že jsem měl na to, abych zajel čas 1:35,5 s na kolo, byl jsem ohromen,“ řekl Laverty.

 „V prvních deseti kolech jsem ani nemohl uvěřit, jak je těžké tuto motorku řídit. Vše nám ztěžoval silný vítr a já jsem měl co dělat, abych motorku udržel v přímém směru na cílové rovince. Na trati je i několik nerovností, které způsobují zvednutí předního kola na šestý rychlostní stupeň těsně před tím, než začnete brzdit, na to jsem opravdu nebyl připraven! Jinak test proběhl přesně tak, jak jsem potřeboval. Po dobrých testech v Magny Cours a Valencii jsem zažil další tři dny v Austrálii, které potvrdily, že jdeme správným směrem.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife