Dakar 2015: 2. etapa

aktualizováno 5. 1. 2015, text hell, foto A.S.O.

Druhá etapa vedla z Villa Carlos Paz do San Juanu a proti předchozímu dni ukázala, jaký na jezdce čeká další vývoj soutěže. V etapě bylo pro motocykly a čtyřkolky připraveno 26 km přejezdu a dlouhých 518 km měřené speciálky. Pokračovalo 160 motocyklistů a 45 čtyřkolkářů. Prvním předčasně vyřazeným se stal Srb Gabor Saghmeister na KTM.


Trasa vedla po prašném podkladu a v závěru se jezdecké pole poprvé dostalo na písek. O výborné umístění přišel vítěz první etapy Brit Sam Sunderland, který vyjel daleko mimo trať a bloudil. Nakonec etapu dokončil až na 72. místě se ztrátou téměř 2,5 hodiny na vítěze. V závěru ztratil cenné minuty také během etapy druhý Marc Coma a propadl se až na osmou pozici se ztrátou přes 12 minut. V etapě zvítězil Španěl Joan Barreda Bort (Honda) před Portugalcem Paulem Goncalvesem, rovněž na Hondě. Oba také po dvou etapách okupují vedoucí příčky soutěže. Slovák Štefan Svitko dokončil etapu na 11. pozici, jeho krajan Ivan Jakeš skončil 20. Nejlepší z českých zástupců byl tentokrát 36. Ondřej Klymčiw, o jedno místo za ním skončil David Pabiška, který na Klymčiwa ztratil 32 sekund. Na Dakar si zvyká i Milan Engel, který obsadil 47. místo. Problémy ale nejspíš potkaly Zdeňka Gottvalda. Chytil velkou ztrátu, která se každým dalším průjezdním bodem zvětšovala. Na CP3 ztrácel na prvního už čtyři a čtvrt hodiny. Podle posledních zpráv ho už v 1. etapě postihly technické problémy a pokračovalo to i během druhého dne. Jde o palivové čerpadlo a palivové vedení. Motorka nechce jet, škube a Zdeněk strávil hodně času v poušti a na slunci s opravami. Ale etapu nakonec, i když s velkou ztrátou, dojel. Ve výsledkové listině se ale u jeho času objevila navíc tříhodinová penalizace.
Ve čtyřkolkách zvítězil ve 2. etapě Polák Rafal Sonik.

2. etapa
Motocykly:
1. Barreda Bort (E) 05:46,06, 2. Goncalves (P, oba Honda) +06,13, 3. Faria (P) +09,16, 4. Viladoms (E) 09,20 5. Price (AUS) +09,42 6. Walkner (A, všichni KTM) +11,25… 11. Svitko +18,00, 20. Jakeš +31,05, 36. Klymčiw +01:01,27, 37. Pabiška +01:01,59, 47. Engel 01:26,52), 69. Veselý (všichni KTM) +02:15,53, 143. Z. Gottvald (Husqvarna) +13:16,44

Průběžně: 1. Barreda Bort 07:06,44, 2. P. Goncalves +04,37, 3. Faria +10,37, 4. Viladoms +11,24, 5. Price +11,32, 6. Coma (E, KTM) +12,03… 11. Svitko +22,14, 20. Jakeš +35,20, 33. Pabiška +01:07,57, 34. Klymčiw +01:09,38, 49. Engel +01:47,58, 70. Veselý +02:34,34, 143. Z. Gottvald +13:36:34

Quady: 1. Sonik (PL) 06:49,24, 2. Casale (RCH) +03,33, 3. Lafuente (URY) +04,14, 4. Halpern (RA) +09,06, 5. Gonzales (RA, všichni Yamaha) +18,54

Průběžně: 1. Sonik 08:27,39, 2. Casale +02,26, 3. Lafuente +04,30, 4. Halpern 13,39, 5. 5. Abu-Issa (QAT, Honda) +21,18 




Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife