Marc Márquez nejmladším mistrem královské třídy
vydáno 10. 11. 2013, text hell, foto MotoGP - Dorna
Ve Valencii vyvrcholila letošní sezona MS silničních motocyklů rozhodujícím závodem královské třídy MotoGP. Na titul mohli dosáhnout už jen dva Španělé, letošní nováček třídy Marc Márquez (Honda) nastupoval do závodu s náskokem 13 bodů před úřadujícím mistrem světa Jorgem Lorenzem (Yamaha).
V prvním, druhém a třetím volném tréninku byl nejrychlejší Márquez, v posledním čtvrtém volném tréninku Lorenzo. V kvalifikaci si ale pole position zajistil znovu Márquez, první řadu vybojoval i Lorenzo a Dani Pedrosa. Jorge Lorenzo musel během vymezeného času měřeného tréninku po technických potížích přesednout na druhý motocykl. V nedělním warm-upu si první dvojice svá místa znovu vyměnila.
Start se už skoro tradičně nejlépe povedl Lorenzovi, Márquez se propadl na chvíli dokonce na čtvrté místo za Rossiho, ale v první zatáčce už jel třetí za Pedrosou a Lorenzem. To by mu na titul stačilo. Lorenzo musel jet na první pozici naplno, ale druhý Pedrosa na něj neustále útočil. Několikrát se na chvíli před Lorenza dokonce dostal. Márquez se do těchto soubojů nezapojoval a držel si třetí pozici, jenže těsně za sebou měl dvojici Bautista, Rossi. Dani Pedrosa se soubojem s Lorenzem sice snažil svému týmovému kolegovi pomáhat, ale bylo to trošku kontraproduktivní, protože ho současně i zdržoval a Bautista s Rossim se drželi nebezpečně blízko. V té chvíli už po pádu nepokračoval Lukáš Pešek.
V jedné ze zatáček došlo k malému kontaktu mezi Pedrosou a Lorenzem a oba vyjeli ze stopy na vnějšek dráhy. Vnitřkem je předjel Marc Márquez a to byl velice důležitý a snad i rozhodující moment. Situace se začala vyjasňovat, Lorenzo sice po chvíli Márqueze předjel, tomu se určitě nadoraz nechtělo jet. Pedrosa se propadl za Bautistu a Rossiho, ale po čase se vrátil na třetí pozici. Lorenzo se začal takticky jedoucímu Márquezovi trošku vzdalovat, druhý jezdil Márquez a třetí Pedrosa. Čtvrtou pozici držel Rossi a pátý byl Bautista. Rozestupy se zvětšily a pro Hondu už šlo jen o to, udržet toto pořadí do konce. Titul byl jednoznačně důležitější než možnost vybojovat dvě stě padesáté první místo v královské kubatuře. Pedrosa dokázal opatrněji jedoucího Márqueze předjet, ale to nic neměnilo na pořadí šampionátu. Bylo obdivuhodné, jak dokáže mladý a mnohdy agresivně jezdící Marc Márquez udržet své nervy na uzdě.
Jorge Lorenzo si přijel pro své třetí vítězství v řadě, druhý byl Dani Pedrosa, ale třetí Marc Márquez se ve dvaceti letech stal ve své premiérové sezoně nejmladším mistrem světa královské třídy. Naposledy se ve své první sezoně této třídy stal mistrem světa v roce 1978 Kenny Roberts o 10 bodů před Barry Sheenem.
Moto GP
Valencie (E)
MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. Pedrosa (E), 3. M. Márquez (E, oba Honda), 4. Rossi (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)
Konečné pořadí: 1. M. Márquez 334, 2. Lorenzo 330, 3. Pedrosa 300, 4. Rossi 237, 5. Crutchlow (GB, Yamaha) 188, 6. Bautista 171… 24. Abraham (ART) 5
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...