Marc Márquez nejmladším mistrem královské třídy
vydáno 10. 11. 2013, text hell, foto MotoGP - Dorna
Ve Valencii vyvrcholila letošní sezona MS silničních motocyklů rozhodujícím závodem královské třídy MotoGP. Na titul mohli dosáhnout už jen dva Španělé, letošní nováček třídy Marc Márquez (Honda) nastupoval do závodu s náskokem 13 bodů před úřadujícím mistrem světa Jorgem Lorenzem (Yamaha).
V prvním, druhém a třetím volném tréninku byl nejrychlejší Márquez, v posledním čtvrtém volném tréninku Lorenzo. V kvalifikaci si ale pole position zajistil znovu Márquez, první řadu vybojoval i Lorenzo a Dani Pedrosa. Jorge Lorenzo musel během vymezeného času měřeného tréninku po technických potížích přesednout na druhý motocykl. V nedělním warm-upu si první dvojice svá místa znovu vyměnila.
Start se už skoro tradičně nejlépe povedl Lorenzovi, Márquez se propadl na chvíli dokonce na čtvrté místo za Rossiho, ale v první zatáčce už jel třetí za Pedrosou a Lorenzem. To by mu na titul stačilo. Lorenzo musel jet na první pozici naplno, ale druhý Pedrosa na něj neustále útočil. Několikrát se na chvíli před Lorenza dokonce dostal. Márquez se do těchto soubojů nezapojoval a držel si třetí pozici, jenže těsně za sebou měl dvojici Bautista, Rossi. Dani Pedrosa se soubojem s Lorenzem sice snažil svému týmovému kolegovi pomáhat, ale bylo to trošku kontraproduktivní, protože ho současně i zdržoval a Bautista s Rossim se drželi nebezpečně blízko. V té chvíli už po pádu nepokračoval Lukáš Pešek.
V jedné ze zatáček došlo k malému kontaktu mezi Pedrosou a Lorenzem a oba vyjeli ze stopy na vnějšek dráhy. Vnitřkem je předjel Marc Márquez a to byl velice důležitý a snad i rozhodující moment. Situace se začala vyjasňovat, Lorenzo sice po chvíli Márqueze předjel, tomu se určitě nadoraz nechtělo jet. Pedrosa se propadl za Bautistu a Rossiho, ale po čase se vrátil na třetí pozici. Lorenzo se začal takticky jedoucímu Márquezovi trošku vzdalovat, druhý jezdil Márquez a třetí Pedrosa. Čtvrtou pozici držel Rossi a pátý byl Bautista. Rozestupy se zvětšily a pro Hondu už šlo jen o to, udržet toto pořadí do konce. Titul byl jednoznačně důležitější než možnost vybojovat dvě stě padesáté první místo v královské kubatuře. Pedrosa dokázal opatrněji jedoucího Márqueze předjet, ale to nic neměnilo na pořadí šampionátu. Bylo obdivuhodné, jak dokáže mladý a mnohdy agresivně jezdící Marc Márquez udržet své nervy na uzdě.
Jorge Lorenzo si přijel pro své třetí vítězství v řadě, druhý byl Dani Pedrosa, ale třetí Marc Márquez se ve dvaceti letech stal ve své premiérové sezoně nejmladším mistrem světa královské třídy. Naposledy se ve své první sezoně této třídy stal mistrem světa v roce 1978 Kenny Roberts o 10 bodů před Barry Sheenem.
Moto GP
Valencie (E)
MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. Pedrosa (E), 3. M. Márquez (E, oba Honda), 4. Rossi (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)
Konečné pořadí: 1. M. Márquez 334, 2. Lorenzo 330, 3. Pedrosa 300, 4. Rossi 237, 5. Crutchlow (GB, Yamaha) 188, 6. Bautista 171… 24. Abraham (ART) 5
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...