Marc Márquez nejmladším mistrem královské třídy
vydáno 10. 11. 2013, text hell, foto MotoGP - Dorna
Ve Valencii vyvrcholila letošní sezona MS silničních motocyklů rozhodujícím závodem královské třídy MotoGP. Na titul mohli dosáhnout už jen dva Španělé, letošní nováček třídy Marc Márquez (Honda) nastupoval do závodu s náskokem 13 bodů před úřadujícím mistrem světa Jorgem Lorenzem (Yamaha).
V prvním, druhém a třetím volném tréninku byl nejrychlejší Márquez, v posledním čtvrtém volném tréninku Lorenzo. V kvalifikaci si ale pole position zajistil znovu Márquez, první řadu vybojoval i Lorenzo a Dani Pedrosa. Jorge Lorenzo musel během vymezeného času měřeného tréninku po technických potížích přesednout na druhý motocykl. V nedělním warm-upu si první dvojice svá místa znovu vyměnila.
Start se už skoro tradičně nejlépe povedl Lorenzovi, Márquez se propadl na chvíli dokonce na čtvrté místo za Rossiho, ale v první zatáčce už jel třetí za Pedrosou a Lorenzem. To by mu na titul stačilo. Lorenzo musel jet na první pozici naplno, ale druhý Pedrosa na něj neustále útočil. Několikrát se na chvíli před Lorenza dokonce dostal. Márquez se do těchto soubojů nezapojoval a držel si třetí pozici, jenže těsně za sebou měl dvojici Bautista, Rossi. Dani Pedrosa se soubojem s Lorenzem sice snažil svému týmovému kolegovi pomáhat, ale bylo to trošku kontraproduktivní, protože ho současně i zdržoval a Bautista s Rossim se drželi nebezpečně blízko. V té chvíli už po pádu nepokračoval Lukáš Pešek.
V jedné ze zatáček došlo k malému kontaktu mezi Pedrosou a Lorenzem a oba vyjeli ze stopy na vnějšek dráhy. Vnitřkem je předjel Marc Márquez a to byl velice důležitý a snad i rozhodující moment. Situace se začala vyjasňovat, Lorenzo sice po chvíli Márqueze předjel, tomu se určitě nadoraz nechtělo jet. Pedrosa se propadl za Bautistu a Rossiho, ale po čase se vrátil na třetí pozici. Lorenzo se začal takticky jedoucímu Márquezovi trošku vzdalovat, druhý jezdil Márquez a třetí Pedrosa. Čtvrtou pozici držel Rossi a pátý byl Bautista. Rozestupy se zvětšily a pro Hondu už šlo jen o to, udržet toto pořadí do konce. Titul byl jednoznačně důležitější než možnost vybojovat dvě stě padesáté první místo v královské kubatuře. Pedrosa dokázal opatrněji jedoucího Márqueze předjet, ale to nic neměnilo na pořadí šampionátu. Bylo obdivuhodné, jak dokáže mladý a mnohdy agresivně jezdící Marc Márquez udržet své nervy na uzdě.
Jorge Lorenzo si přijel pro své třetí vítězství v řadě, druhý byl Dani Pedrosa, ale třetí Marc Márquez se ve dvaceti letech stal ve své premiérové sezoně nejmladším mistrem světa královské třídy. Naposledy se ve své první sezoně této třídy stal mistrem světa v roce 1978 Kenny Roberts o 10 bodů před Barry Sheenem.
Moto GP
Valencie (E)
MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. Pedrosa (E), 3. M. Márquez (E, oba Honda), 4. Rossi (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)
Konečné pořadí: 1. M. Márquez 334, 2. Lorenzo 330, 3. Pedrosa 300, 4. Rossi 237, 5. Crutchlow (GB, Yamaha) 188, 6. Bautista 171… 24. Abraham (ART) 5
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...
-
Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
V pražských Letňanech proběhla ve dnech 2.–5. března
již 23. výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství. Nedílnou součástí veletrhu
byla výstava custom staveb a přestaveb Bohemian Custom Motorcycles.
Dalo by se říct, že jarní výstava motocyklů se po třech
letech konečně vrátila k normálu a bude opět tím pomyslným startem nadcházející
motorkářské sezóny. Také návštěvnost potvrdila obrov...
-
Výsledky ankety Motocykl roku 2023
Na letňanském výstavišti
byly oceněny vítězné stroje v šesti kategoriích prestižní ankety Motocykl
roku. Hlasovat v anketě Motocykl
roku mohla veřejnost během února, jejich hlasy společně s hlasy odborné
poroty rozhodly o vítězstvích v kategoriích adventure, cestovní,
chopper, naháče, skútry a sportovní.V porotě v čele s jejím
předsedou Filipem Tichým zasedl...
-
Motorbike 3/2023
Asi se nedalo čekat, že bychom už začátkem března vyrazili
houfně na silnice a těšili se z prvních letošních kilometrů. Přeci jen nežijeme
ani ve Španělsku, ani na jihu Itálie, takže si budeme muset ještě pár dní na
pořádnou vyjížďku nechat zajít chuť. Co se ale čekat dalo, je březnové vydání
Motorbike. A taky že ano – jeho 120 stran je tady!
Testy
Aprilia RS 660 vs. Yamaha R7
Jednička mine sto p...