VIDEO: ISDE 2015 – 5. den
vydáno 11. 9. 2015, text hell, foto Verva Racing
Zdá se, že 90. ročník slavné Šestidenní bude poznamenán skandálem. Jinými slovy, co platilo, neplatí, a co neplatilo, platí. Jak je to možné? Dva dny po vyřazení tří týmů (Francie, Španělsko, Velká Británie), se tyto celky do výsledkové listiny vrátily a všechno je jinak.
V průběhu třetího dne se čekalo na výsledky až do pozdních večerních hodin. Osmi jezdcům z dotčených zemí, a také USA, Finska a Itálie byla připsaná tříhodinová penalizace za neprojetí kontroly, a tím pádem všechny trophy týmy, v nichž chybělo po dvou jezdcích, prakticky skončily a propadly se pořadím až na samý konec. Jezdci si údajně nevšimli odbočky, která vedla na trať třetího dne, a pokračovali po staré cestě z druhého dne. A tak se například po čtvrtém dni dočteme ve výsledkové listině, že se Španělsko dostalo až na průběžné 19. místo, Velká Británie na 20. místo, Francie dokonce byla až poslední na 23. pozici. Jezdci těchto týmů ale čtvrtý den pokračovali dál a po protestech měla tento případ řešit mezinárodní federace FIM. Pro český tým, který do této pasti nespadl, to znamenalo posun na výbornou pátou příčku. Přesně na tomto místě byl ve výsledkové listině náš Trophy tým ve dvou následujících dnech zapsán. Páté místo celkově by mimo jiné znamenalo vyrovnání českého výsledku ze Šestidenní 2001, potom už jsme se nikdy takto vepředu neobjevili.
Pátý den ale vypadala výsledková listina zcela jinak. Týmy Francie, Španělska a Velké Británie se do pořadí vrátily. Na čelo se tak před doposud vedoucí družstvo Austrálie dostala Francie a pro český Trophy tým to znamenalo pokles na osmou příčku.
Těžko nyní předvídat, jak tato situace nakonec skončí, dá se předpokládat, že si další země nenechají líbit a možná se bude rozhodovat až od zeleného stolu. Pokud se zase po šestém dni všechno nezmění.
Každopádně po pátém dni vede Francie před Austrálií a Španělskem. V českém TT předčasně skončil Michal Kadleček, po pádu a nárazu do stromu má nejspíš zlomená žebra. Naši tedy půjdou do závěrečného motokrosu v pěti. Nejlepším českým jezdcem v pátém dni se stal Patrik Markvart. Další čtyři dojeli do cíle v minimálním rozmezí 12 sekund.
Světová trofej: 1. Francie 19:59:35,34, 2. Austrálie +2:04,02, 3. Španělsko +11:29,57, 4. Itálie + 13:31,02, 5. Velká Británie +20:41,40, 6. Finsko +38:29,97, 7. Německo +50:37,52, 8. Česká republika +53:13,10, 9. Švédsko +1:10:46,70, 10. Slovensko +1:17:31,21.
V Juniorské světové trofeji se také měnilo pódiové pořadí, stále dál vede Austrálie před Švédy, ale tým USA už zastupovali jen dva jezdci, a tak se propadl na poslední místo. Naše trojice Hroneš, Kučera, Živný se tak posunula o jednu příčku dopředu a do závěrečného motokrosu nastoupí na osmé pozici. Itálie navíc předstihla Francii a patří jí tedy průběžné třetí místo.
Juniorská světová trofej: 1. Austrálie 12:15:10,08, 2. Švédsko +13:42,97, 3. Itálie +24:37,35. 4. Francie + 26:06,72, 5. Velká Británie, 6. Finsko, 7. Mexiko, 8. Česká republika +54:44,24, 10. Slovensko +1:01:26,26…
V klubové soutěži se na prvních třech místech nic nezměnilo, 1. VAMC Drie Musketiers, 2. Team Ostra Elite, 3. KBS ÚAMK Unhošť (Balaš, Horák, V. Kuklík) Dobrá zpráva je, že mezi 96 startujícími kluby figurují v první desítce hned čtyři s českou vlaječkou, pokud do toho počítáme i česko-slovenský BMT Gottbros Team-FIM Europe s bratry Gottvaldovými a T. Hostinským.
Výsledky našich klubů do 30. místa: 3. KBS ÚAMK Unhošť + 9:10,32, 6. BMT Gottbros Team FIM Europe +30:21,26, 7. EnC Racing CZ I +31:12,31, 8. Motosport Klub Hošťálkovice +34:40,34, 11. Motoklub Chrastava +47:01,70, 17. Gottbros +1:55:14,71. 23. AK Krakonoš Jilemnice I +2:24:11,71, 24. Enduro klub Semily +2:25:20,16…
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...