VIDEO: ISDE 2015 – 5. den
vydáno 11. 9. 2015, text hell, foto Verva Racing
Zdá se, že 90. ročník slavné Šestidenní bude poznamenán skandálem. Jinými slovy, co platilo, neplatí, a co neplatilo, platí. Jak je to možné? Dva dny po vyřazení tří týmů (Francie, Španělsko, Velká Británie), se tyto celky do výsledkové listiny vrátily a všechno je jinak.
V průběhu třetího dne se čekalo na výsledky až do pozdních večerních hodin. Osmi jezdcům z dotčených zemí, a také USA, Finska a Itálie byla připsaná tříhodinová penalizace za neprojetí kontroly, a tím pádem všechny trophy týmy, v nichž chybělo po dvou jezdcích, prakticky skončily a propadly se pořadím až na samý konec. Jezdci si údajně nevšimli odbočky, která vedla na trať třetího dne, a pokračovali po staré cestě z druhého dne. A tak se například po čtvrtém dni dočteme ve výsledkové listině, že se Španělsko dostalo až na průběžné 19. místo, Velká Británie na 20. místo, Francie dokonce byla až poslední na 23. pozici. Jezdci těchto týmů ale čtvrtý den pokračovali dál a po protestech měla tento případ řešit mezinárodní federace FIM. Pro český tým, který do této pasti nespadl, to znamenalo posun na výbornou pátou příčku. Přesně na tomto místě byl ve výsledkové listině náš Trophy tým ve dvou následujících dnech zapsán. Páté místo celkově by mimo jiné znamenalo vyrovnání českého výsledku ze Šestidenní 2001, potom už jsme se nikdy takto vepředu neobjevili.
Pátý den ale vypadala výsledková listina zcela jinak. Týmy Francie, Španělska a Velké Británie se do pořadí vrátily. Na čelo se tak před doposud vedoucí družstvo Austrálie dostala Francie a pro český Trophy tým to znamenalo pokles na osmou příčku.
Těžko nyní předvídat, jak tato situace nakonec skončí, dá se předpokládat, že si další země nenechají líbit a možná se bude rozhodovat až od zeleného stolu. Pokud se zase po šestém dni všechno nezmění.
Každopádně po pátém dni vede Francie před Austrálií a Španělskem. V českém TT předčasně skončil Michal Kadleček, po pádu a nárazu do stromu má nejspíš zlomená žebra. Naši tedy půjdou do závěrečného motokrosu v pěti. Nejlepším českým jezdcem v pátém dni se stal Patrik Markvart. Další čtyři dojeli do cíle v minimálním rozmezí 12 sekund.
Světová trofej: 1. Francie 19:59:35,34, 2. Austrálie +2:04,02, 3. Španělsko +11:29,57, 4. Itálie + 13:31,02, 5. Velká Británie +20:41,40, 6. Finsko +38:29,97, 7. Německo +50:37,52, 8. Česká republika +53:13,10, 9. Švédsko +1:10:46,70, 10. Slovensko +1:17:31,21.
V Juniorské světové trofeji se také měnilo pódiové pořadí, stále dál vede Austrálie před Švédy, ale tým USA už zastupovali jen dva jezdci, a tak se propadl na poslední místo. Naše trojice Hroneš, Kučera, Živný se tak posunula o jednu příčku dopředu a do závěrečného motokrosu nastoupí na osmé pozici. Itálie navíc předstihla Francii a patří jí tedy průběžné třetí místo.
Juniorská světová trofej: 1. Austrálie 12:15:10,08, 2. Švédsko +13:42,97, 3. Itálie +24:37,35. 4. Francie + 26:06,72, 5. Velká Británie, 6. Finsko, 7. Mexiko, 8. Česká republika +54:44,24, 10. Slovensko +1:01:26,26…
V klubové soutěži se na prvních třech místech nic nezměnilo, 1. VAMC Drie Musketiers, 2. Team Ostra Elite, 3. KBS ÚAMK Unhošť (Balaš, Horák, V. Kuklík) Dobrá zpráva je, že mezi 96 startujícími kluby figurují v první desítce hned čtyři s českou vlaječkou, pokud do toho počítáme i česko-slovenský BMT Gottbros Team-FIM Europe s bratry Gottvaldovými a T. Hostinským.
Výsledky našich klubů do 30. místa: 3. KBS ÚAMK Unhošť + 9:10,32, 6. BMT Gottbros Team FIM Europe +30:21,26, 7. EnC Racing CZ I +31:12,31, 8. Motosport Klub Hošťálkovice +34:40,34, 11. Motoklub Chrastava +47:01,70, 17. Gottbros +1:55:14,71. 23. AK Krakonoš Jilemnice I +2:24:11,71, 24. Enduro klub Semily +2:25:20,16…
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...