VIDEO: ISDE 2015 – 5. den

vydáno 11. 9. 2015, text hell, foto Verva Racing

Zdá se, že 90. ročník slavné Šestidenní bude poznamenán skandálem. Jinými slovy, co platilo, neplatí, a co neplatilo, platí. Jak je to možné? Dva dny po vyřazení tří týmů (Francie, Španělsko, Velká Británie), se tyto celky do výsledkové listiny vrátily a všechno je jinak.

 V průběhu třetího dne se čekalo na výsledky až do pozdních večerních hodin. Osmi jezdcům z dotčených zemí, a také USA, Finska a Itálie byla připsaná tříhodinová penalizace za neprojetí kontroly, a tím pádem všechny trophy týmy, v nichž chybělo po dvou jezdcích, prakticky skončily a propadly se pořadím až na samý konec. Jezdci si údajně nevšimli odbočky, která vedla na trať třetího dne, a pokračovali po staré cestě z druhého dne. A tak se například po čtvrtém dni dočteme ve výsledkové listině, že se Španělsko dostalo až na průběžné 19. místo, Velká Británie na 20. místo, Francie dokonce byla až poslední na 23. pozici. Jezdci těchto týmů ale čtvrtý den pokračovali dál a po protestech měla tento případ řešit mezinárodní federace FIM. Pro český tým, který do této pasti nespadl, to znamenalo posun na výbornou pátou příčku. Přesně na tomto místě byl ve výsledkové listině náš Trophy tým ve dvou následujících dnech zapsán. Páté místo celkově by mimo jiné znamenalo vyrovnání českého výsledku ze Šestidenní 2001, potom už jsme se nikdy takto vepředu neobjevili.
Pátý den ale vypadala výsledková listina zcela jinak. Týmy Francie, Španělska a Velké Británie se do pořadí vrátily. Na čelo se tak před doposud vedoucí družstvo Austrálie dostala Francie a pro český Trophy tým to znamenalo pokles na osmou příčku.
Těžko nyní předvídat, jak tato situace nakonec skončí, dá se předpokládat, že si další země nenechají líbit a možná se bude rozhodovat až od zeleného stolu. Pokud se zase po šestém dni všechno nezmění.
Každopádně po pátém dni vede Francie před Austrálií a Španělskem. V českém TT předčasně skončil Michal Kadleček, po pádu a nárazu do stromu má nejspíš zlomená žebra. Naši tedy půjdou do závěrečného motokrosu v pěti. Nejlepším českým jezdcem v pátém dni se stal Patrik Markvart. Další čtyři dojeli do cíle v minimálním rozmezí 12 sekund.


Světová trofej: 1. Francie 19:59:35,34, 2. Austrálie +2:04,02, 3. Španělsko +11:29,57, 4. Itálie + 13:31,02, 5. Velká Británie +20:41,40, 6. Finsko +38:29,97, 7. Německo +50:37,52, 8. Česká republika +53:13,10, 9. Švédsko +1:10:46,70, 10. Slovensko +1:17:31,21.

V Juniorské světové trofeji se také měnilo pódiové pořadí, stále dál vede Austrálie před Švédy, ale tým USA už zastupovali jen dva jezdci, a tak se propadl na poslední místo. Naše trojice Hroneš, Kučera, Živný se tak posunula o jednu příčku dopředu a do závěrečného motokrosu nastoupí na osmé pozici. Itálie navíc předstihla Francii a patří jí tedy průběžné třetí místo.

Juniorská světová trofej: 1. Austrálie 12:15:10,08, 2. Švédsko +13:42,97, 3. Itálie +24:37,35. 4. Francie + 26:06,72, 5. Velká Británie, 6. Finsko, 7. Mexiko, 8. Česká republika +54:44,24, 10. Slovensko +1:01:26,26…

V klubové soutěži se na prvních třech místech nic nezměnilo, 1. VAMC Drie Musketiers, 2. Team Ostra Elite, 3. KBS ÚAMK Unhošť (Balaš, Horák, V. Kuklík) Dobrá zpráva je, že mezi 96 startujícími kluby figurují v první desítce hned čtyři s českou vlaječkou, pokud do toho počítáme i česko-slovenský BMT Gottbros Team-FIM Europe s bratry Gottvaldovými a T. Hostinským.

Výsledky našich klubů do 30. místa: 3. KBS ÚAMK Unhošť + 9:10,32, 6. BMT Gottbros Team FIM Europe +30:21,26, 7. EnC Racing CZ I +31:12,31, 8. Motosport Klub Hošťálkovice +34:40,34, 11. Motoklub Chrastava +47:01,70, 17. Gottbros +1:55:14,71. 23. AK Krakonoš Jilemnice I +2:24:11,71, 24. Enduro klub Semily +2:25:20,16…


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Laverda 750
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Foggy Petronas FP1
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Benelli Tornado
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Bimota SB8K & SB8R
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Yoshimura Hayabusa X1

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:19
Trocha z historie: Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1967 - Kompletní výsledky a popis sezóny: www.moto.cz/.../878-zavody-motocyklu-1967
Bikes.cz
před 5 dny ve 13:51
Pěkně zpracovaný přehled novinek 2022 na webu garaz.cz 👈
Časopis Motorbike
před týdnem ve 23:55
Harley-Davidson představil první modely pro rok 2022 🔥
Miluju motorky
před 8 dny v 15:55
"Motorizmus v taliansku bol vždy úžasný!" Motocyklová značka Laverda sa do histórie zapísala mnohými kapitolami. Odvážne zmýšľajúca spoločnosť nasledujúca vášeň a túžby dvojkolesových nadšencov – tak by sa dala charakterizovať dnes už neexistujúca značka.

Neprežívala ale iba šťastné obdobia, finančnými ťažkosťami zmietaná spoločnosť vyprodukovala mnoho skvelých modelov, medzi ktoré sa radí i 750 – superšportový motocykel s paralelným dvojválcovým motorom a dvojitými svetlometmi v štýle tak vlastnom koncu 90-tych rokov!

Novo vznikajúca motorka mala pomôcť značke znova vstúpiť do mapy motocyklových výrobcov. A ako to vlastne celé dopadlo? O tom je už diel číslo 5️⃣ zo serie "Special Youngtimers":

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Všechny příspěvky ...