Barreda doháněl ztrátu ze včerejší penalizace

vydáno 15. 1. 2014, text hell, foto Honda

Výsledky včerejší deváté etapy se ještě trochu změnily Joan Barreda sice dokončil etapu jako druhý, ale pak dostal patnáctiminutovou penalizaci za překročení rychlosti v kontrolovaném pásmu. A tak spadl ze druhého až na deváté místo v etapě.

Proměnilo se to v dobrou zprávu pro slovenské jezdce, Štefan Svitko se posunul na vynikající čtvrté místo v etapě a vylepšil tak svůj nejlepší výsledek v letošním ročníku. Ivan Jakeš skončil šestý, a to proto, že stejných 15 minut jako Barrreda připisoval i původně šestý Španěl Viladoms. V průběžném pořadí se ale výsledky neměnily, jen časy byly u potrestaných jezdců posunuté.
Desátá etapa vedla z chilského Iquique do Antofagasty, tedy po nejsušší poušti světa Atacamě. Speciálka pro všechny kategorie měřila nekonečných 631 kilometrů a byla rozdělena na dvě části. Od WP3 se na čelo probojoval Barreda, který byl i nadále nejrychlejší na konci první části a potom až do cíle. Na druhého Portugalce Rodriguese najel celých osm minut. Třetí skončil Despres a pátý Coma, který na vítěze ztratil téměř jedenáct a půl minuty. Oba Slováci pokračovali ve výborných výkonech a podruhé za sebou se vešli do první etapové desítky. Svitko skončil sedmý a Jakeš devátý. Pro Štefana Svitka bylo důležité, že dokázal o skoro 15 minut stáhnout Francouze Casteua (v etapě osmnáctý), což znamenalo jeho posun na deváté místo. To, že se posunul hned o dvě příčky, zavinila nehoda do té doby výborně jedoucího Chilana Jeremiase Esquerre Israela s místním automobilem na 114 km speciálky. Podle svědectví ho srazil automobil s diváky, pohybující se po trase etapy. Jenže později se upřesnilo, že se Israel s autem nesrazil, ale narazil do skály. Naštěstí se ukázalo, že jezdcova zranění nejsou příliš vážná, a okamžitě byl ošetřen, ale v soutěži skončil. V průběžném pořadí si polepšil Cyril Despres, těsně předstihl Poláka Przygonského a je nyní šestý. Jeho ztráta na vedoucího Comu však dělá téměř dvě a půl hodiny.
Na pětadvacáté místo dosáhl David Pabiška, což znamenalo jeho posun na sedmnáctou pozici v průběžném pořadí. Ještě dvě místa mu tedy schází na druhý nejlepší český motocyklový výsledek na Dakaru, patnácté místo si totiž svého času vyjel Martin Macek.



Dakar 2014
Motocykly, 10. etapa:
1. Barreda Bort (E, Honda) 04:42,00, 2. Rodrigues (P, Honda) +08,00, 3. Despres (F, Yamaha) +09,40, 4. Pain (F, Yamaha) +11,11, 5. Coma (E, KTM) +11,26, 6. Przygonski (PL, KTM) +15,08, 7. Svitko (SK, KTM) +15,14… 9. Jakeš (SK, KTM) +18,17, 25. Pabiška (KTM) +48,30

Průběžně: 1. Coma 41:48,33, 2. Barreda Bort +44,10, 3. Viladoms +02:02,03, 4. Pain +02:16,12, 5. Rodrigues +02:21,16, 6. Despres +02:28,27… 9. Svitko +03:33,07. 11. Jakeš 04:12,49, 17. Pabiška +06:51,23



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife