Barreda doháněl ztrátu ze včerejší penalizace
vydáno 15. 1. 2014, text hell, foto Honda
Výsledky včerejší deváté etapy se ještě trochu změnily Joan Barreda sice dokončil etapu jako druhý, ale pak dostal patnáctiminutovou penalizaci za překročení rychlosti v kontrolovaném pásmu. A tak spadl ze druhého až na deváté místo v etapě.
Proměnilo se to v dobrou zprávu pro slovenské jezdce, Štefan Svitko se posunul na vynikající čtvrté místo v etapě a vylepšil tak svůj nejlepší výsledek v letošním ročníku. Ivan Jakeš skončil šestý, a to proto, že stejných 15 minut jako Barrreda připisoval i původně šestý Španěl Viladoms. V průběžném pořadí se ale výsledky neměnily, jen časy byly u potrestaných jezdců posunuté.
Desátá etapa vedla z chilského Iquique do Antofagasty, tedy po nejsušší poušti světa Atacamě. Speciálka pro všechny kategorie měřila nekonečných 631 kilometrů a byla rozdělena na dvě části. Od WP3 se na čelo probojoval Barreda, který byl i nadále nejrychlejší na konci první části a potom až do cíle. Na druhého Portugalce Rodriguese najel celých osm minut. Třetí skončil Despres a pátý Coma, který na vítěze ztratil téměř jedenáct a půl minuty. Oba Slováci pokračovali ve výborných výkonech a podruhé za sebou se vešli do první etapové desítky. Svitko skončil sedmý a Jakeš devátý. Pro Štefana Svitka bylo důležité, že dokázal o skoro 15 minut stáhnout Francouze Casteua (v etapě osmnáctý), což znamenalo jeho posun na deváté místo. To, že se posunul hned o dvě příčky, zavinila nehoda do té doby výborně jedoucího Chilana Jeremiase Esquerre Israela s místním automobilem na 114 km speciálky. Podle svědectví ho srazil automobil s diváky, pohybující se po trase etapy. Jenže později se upřesnilo, že se Israel s autem nesrazil, ale narazil do skály. Naštěstí se ukázalo, že jezdcova zranění nejsou příliš vážná, a okamžitě byl ošetřen, ale v soutěži skončil. V průběžném pořadí si polepšil Cyril Despres, těsně předstihl Poláka Przygonského a je nyní šestý. Jeho ztráta na vedoucího Comu však dělá téměř dvě a půl hodiny.
Na pětadvacáté místo dosáhl David Pabiška, což znamenalo jeho posun na sedmnáctou pozici v průběžném pořadí. Ještě dvě místa mu tedy schází na druhý nejlepší český motocyklový výsledek na Dakaru, patnácté místo si totiž svého času vyjel Martin Macek.
Dakar 2014
Motocykly, 10. etapa: 1. Barreda Bort (E, Honda) 04:42,00, 2. Rodrigues (P, Honda) +08,00, 3. Despres (F, Yamaha) +09,40, 4. Pain (F, Yamaha) +11,11, 5. Coma (E, KTM) +11,26, 6. Przygonski (PL, KTM) +15,08, 7. Svitko (SK, KTM) +15,14… 9. Jakeš (SK, KTM) +18,17, 25. Pabiška (KTM) +48,30
Průběžně: 1. Coma 41:48,33, 2. Barreda Bort +44,10, 3. Viladoms +02:02,03, 4. Pain +02:16,12, 5. Rodrigues +02:21,16, 6. Despres +02:28,27… 9. Svitko +03:33,07. 11. Jakeš 04:12,49, 17. Pabiška +06:51,23
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...