Kent mistrem světa

vydáno 8. 11. 2015, text hell, foto motogp.com

Ve třídě Moto3 to dlouho vypadalo zcela jasně, Brit Danny Kent vedl s pohodlným náskokem. V posledních GP se ale vše zdramatizovalo, do Valencie ještě nebylo rozhodnuto, ale Kent vedl o 24 bodů před Portugalcem Oliveirou. Stačilo mu málo.

Ale bylo to napínavé skoro až do závěru závodu. V kvalifikaci si Miguel Oliveira zajistil čtvrtý čas, Danny Kent byl až osmnáctý. Pole position si vyjel John PcPhee před Romanem Fenatim a Efrenem Vazquezem. Karel Hanika byl osmý, Jakub Kornfeil dvanáctý. Hned třiadvacet jezdců se vešlo do necelé jedné sekundy!
Po startu si vedl nejlépe Oliveira, Kent byl zkraje patnáctý. Na čele se nejčastěji střídal Oliveira s Kentovým týmovým kolegou Efrenem Vazquezem, a dále pak s Romanem Fenatim a Jorge Navarrem. Kuba Kornfeil se rychle posunul do první desítky, zato Karel Hanika se trochu propadal. Kornfeil se během závodu objevil nejlépe na pátém místě, Hanika zase klesnul na třináctou pozici, to už se před něj dostal i Danny Kent. Oliveirovi by v tu chvíli na titul nestačilo ani vítězství v závodě. Hanika potom upadl a svůj poslední závod v továrním týmu Ajo KTM nedokončil. Znamená to pro něj letošní nepříliš lichotivé skóre, v tomto roce získal stejnou konečnou osmnáctou příčku, jako při své loňské premiéře v seriálu GP a dokonce zapsal o jeden bod méně.
Na čele jezdila v té chvíli s nepatrným náskokem osmičlenná skupina, která se v závěru závodu zmenšila na čtyři jezdce, Oliveiru, Navarra, Vazqueze a Fenatiho. Kornfeil bojoval o šesté místo a za ním sváděli mezi sebou dost nepochopitelnou bitvu dva týmoví kolegové, Kent a Ono.
Rozhodlo poslední kolo, v jedné zatáčce se navzájem srazili Antonelli, Fenati a Vazquez. Vydělal na tom právě Kuba Kornfeil, který skončil na skvělém třetím místě, tedy podruhé letos na pódiové příčce. V konečném pořadí se posunul na dvanácté místo, což by po první polovině seriálu nikdo netipoval.
Zvítězil Miguel Oliveira před Jorge Navarrem, Danny Kent dokončil devátý a stal se mistrem světa třídy Moto3 pro rok 2015.

Moto2

Tito Rabat se po několika vynechaných GP vrátil ve Valencii do startovního pole a hned si vyjel pole position před novým mistrem světa, Francouzem Johannem Zarcem a krajanem Alexem Rinsem.
Rabat také nejlépe odstartoval do závodu, Zarco se v průběhu prvního kola propadl ze šestého až na osmé místo. Pak dokonce na chvíli klesnul ještě o jednu příčku. Na druhé pozici vystřídal Švýcara Lüthiho Alex Rins a začal se přibližovat k vedoucímu Rabatovi. V následujících kolech pokračovala mezi nimi bitva o první místo. Zarco jel stále osmý, v závěru postoupil na sedmé místo. Tito Rabat před sebe Alexe Rinse ani na chvíli nepustil, dokonce odolal i útoku na cílové rovince. Druhým místem v závodě však Rins potvrdil konečnou stříbrnou pozici v seriálu.

Moto GP
Valencia (E)

Moto3:
1. Oliveira (P, KTM), Navarro (E, Honda), 3. Kornfeil, 4. B. Binder (ZA, oba KTM), 5. Bastianini (I, Honda), 6. I. Vinales (E, KTM)
Konečné pořadí: 1. Kent (GB, Honda) 260, 2. Oliveira 254, 3. Bastianini 207, 4. Fenati (I, KTM) 176, 5. Antonelli (I, Honda) 174, 6. B. Binder 159… 12. Kornfeil 89, 18. Hanika (KTM) 43

Moto2: 1. Rabat (E), 2. Rins (E), 3. Lüthi (CH), 4. Baldassarri (I, všichni Kalex), 5. Lowes (GB, Speed Up), 6. Salom (E), 7. Zarco (F, oba Kalex)
Konečné pořadí: 1. Zarco 352, 2. Rins 234, 3. Rabat 231, 4. Lowes 186, 5. Lüthi 179, 6. Folger (D, Kalex) 163
 


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...