Dojmy z deváté etapy

vydáno 15. 1. 2014, text Lukáš Pour, foto Libor Veselý

Tisková zpráva týmu SP Moto po deváté etapě z Calamy do Iquique. Po dlouhé cestě z Calamy do Iquique dodorazily asistenční vozy do bivaku na úpatí písečné duny a na pobřeží Atlantského oceánu, kde byl i cíl rychlostního testu, těsně před dojezdem prvních jezdců. Začátek servisu tak byl opravdu rychlý.
Naštěstí nebylo nutné na motocyklech dělat žádné neočekávané opravy, pouze základní servis.
David skončil na 27. místě a Štefan opět zlepšil své maximum letošního ročníku, když skončil 4. V celkovém pořadí je Štefan 11. a David se posunul na 19. příčku.

David Pabiška: Dnešní etapa byla pro mě podstatně jiná, konečně jsme opustili vysoké nadmořské výšky, takže mi bylo dobře a neměl jsem kyslíkový dluh. Byla to dlouhá etapa, ale jelo se mi dobře, motorka jede skvěle a bez závad, ubližuju jí maximálně já svými pády. Jediným problémem tak je můj spálený nos, který při dlouhých etapách v dunách hodně trpí, protože sluníčko je hodně silné. Jsem rád, že jsme ukousli další den Dakaru a jedeme dál.


Štefan Svitko: V dnešní etapě jsem dojel 4. a jelo se mi opravdu dobře. Dneska už to bylo náročnější na navigaci, hlavně posledních 60 kilometrů se šlo přes duny, tak tam bylo hodně důležité neudělat navigační chybu, což se mi podařilo. Na 360. kilometru jsem viděl jezdce špatně odbočovat, nejel jsem za nimi, takže tam jsem hodně získal. Dneska jsem spokojený, ani jednou jsem nespadl, motorka funguje skvěle. Máme před sebou ještě čtyři etapy, cíl je ještě daleko. i když se zdá že čtyři etapy nejsou moc, čeká nás ještě cca 2500 km.

Hlavně musíme pokračovat bez pádů a bez navigačních chyb, tím pádem bych mohl pomýšlet na umístění do desítky.


10. ETAPA 15. 1.  Iquique - Antofagasta

Spojovací úseky: 58 km

Rychlostní zkouška: 631 km

Nejdelší měřený úsek Dakaru 2014 s délkou 631 km, který je rozdělen do dvou částí, nás čeká v 10 etapě. V první části sjedou závodníci ke břehům Pacifiku a pojedou takřka 200 km v náročném písečném terénu. A jaký by to byl Dakar bez Fesh-Fesh? S ním se budou muset jezdci vyrovnat ve druhé části. Fesh-Fesh je velice jemný písek (prach), který sice vypadá jako pevná země, ale chová se jako měkké bláto. V cíli čeká majestátný oblouk La Portuda, ležící nedaleko bivaku.



Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...