Dojmy z deváté etapy

vydáno 15. 1. 2014, text Lukáš Pour, foto Libor Veselý

Tisková zpráva týmu SP Moto po deváté etapě z Calamy do Iquique. Po dlouhé cestě z Calamy do Iquique dodorazily asistenční vozy do bivaku na úpatí písečné duny a na pobřeží Atlantského oceánu, kde byl i cíl rychlostního testu, těsně před dojezdem prvních jezdců. Začátek servisu tak byl opravdu rychlý.
Naštěstí nebylo nutné na motocyklech dělat žádné neočekávané opravy, pouze základní servis.
David skončil na 27. místě a Štefan opět zlepšil své maximum letošního ročníku, když skončil 4. V celkovém pořadí je Štefan 11. a David se posunul na 19. příčku.

David Pabiška: Dnešní etapa byla pro mě podstatně jiná, konečně jsme opustili vysoké nadmořské výšky, takže mi bylo dobře a neměl jsem kyslíkový dluh. Byla to dlouhá etapa, ale jelo se mi dobře, motorka jede skvěle a bez závad, ubližuju jí maximálně já svými pády. Jediným problémem tak je můj spálený nos, který při dlouhých etapách v dunách hodně trpí, protože sluníčko je hodně silné. Jsem rád, že jsme ukousli další den Dakaru a jedeme dál.


Štefan Svitko: V dnešní etapě jsem dojel 4. a jelo se mi opravdu dobře. Dneska už to bylo náročnější na navigaci, hlavně posledních 60 kilometrů se šlo přes duny, tak tam bylo hodně důležité neudělat navigační chybu, což se mi podařilo. Na 360. kilometru jsem viděl jezdce špatně odbočovat, nejel jsem za nimi, takže tam jsem hodně získal. Dneska jsem spokojený, ani jednou jsem nespadl, motorka funguje skvěle. Máme před sebou ještě čtyři etapy, cíl je ještě daleko. i když se zdá že čtyři etapy nejsou moc, čeká nás ještě cca 2500 km.

Hlavně musíme pokračovat bez pádů a bez navigačních chyb, tím pádem bych mohl pomýšlet na umístění do desítky.


10. ETAPA 15. 1.  Iquique - Antofagasta

Spojovací úseky: 58 km

Rychlostní zkouška: 631 km

Nejdelší měřený úsek Dakaru 2014 s délkou 631 km, který je rozdělen do dvou částí, nás čeká v 10 etapě. V první části sjedou závodníci ke břehům Pacifiku a pojedou takřka 200 km v náročném písečném terénu. A jaký by to byl Dakar bez Fesh-Fesh? S ním se budou muset jezdci vyrovnat ve druhé části. Fesh-Fesh je velice jemný písek (prach), který sice vypadá jako pevná země, ale chová se jako měkké bláto. V cíli čeká majestátný oblouk La Portuda, ležící nedaleko bivaku.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...