ČMN Prospeed Cup 2010 – Pannoniaring

vydáno 29. 6. 2010, text David M. Bodlák, foto David M. Bodlák, Kateřina B.

O víkendu jsme odjeli další závod našeho seriálu ČMN Prospeed Cup. Tentokráte už dvoudenní akce se konala na maďarském okruhu Pannoniaring, který byl pro drtivou většinu z nás velkou neznámou a nakonec i velkým překvapením.

Dvoudenní jezdění, to už je jiná liga. Žádné brzy ráno vyrazit a navečer se vrátit. Kdo si chce jezdění na okruhu opravdu užít a nasát tu správnou atmosféru, pro toho je právě takový dvoudenní program tím úplně nejideálnějším. A když k tomu přidáte pro vás zcela neznámý okruh, máte se nač těšit.


Páteční horor

Dva dny, to už je pěkná hromada věcí. Krom toho, co s sebou vozíte obvykle, si musíte přibalit něco na spaní, nějaké to jídlo a pití, a nejvíce příprav zabere technika. Seznam věcí je dlouhý a stejně tak dlouho vám zabere to všechno naložit a pak se na místo vůbec dopravit. Po ose to v tomhle případě opravdu nejde a pokud se začíná dle harmonogramu v sobotu brzy ráno, je třeba vyrazit na cestu už v pátek odpoledne a přespat přímo na okruhu.

Na Pannonii je to nejkratší cestou z Prahy cca 450 kilometrů a kdo to měl po D1 stejně jako my, ten se musel hodně obrnit. Předvíkendové zácpy, nehody, uzavírky a další nástrahy nejproslulejší české dálnice značně prodloužily čas potřebný na zdárné zvládnutí jinak ne až tak daleké trasy přes Brno, Bratislavu a dál už po okreskách.

Okruh najdete uprostřed rovinaté maďarské krajiny nedaleko vesnice s nejnevyslovitelnějším názvem Ostffyasszonyfa. Brány do nitra okruhu jsou stále otevřené a po vjetí do areálu vás přivítá vcelku prostorný paddock s jednou z nejlepších restaurací na okruzích vůbec.

Přenocování v paddocku je úplně bez problémů. Maďaři dbají na klid a pořádek, takže vás tu nikdo nebude budit přetočeným motorem a smradem pálící se gumy, na toaletách se nestalo, aby chyběly papírové ubrousky nebo toaletní papír a teplé vody na osprchování bylo také dost.


Tréninkové terno

Ranní rituál v podobě podepsání několika lejster, vyzvednutí si transpondéru a absolvování rozpravy je už standardem. Za zmínku ale stojí počet jízd, který se oproti původním plánům znásobil. Bylo tak k dispozici 170 minut čistého času na trati v sedmi jízdách na sobotu, 95 minut ve čtyřech jízdách na neděli jako kvalifikace do závodu na sedm kol, a kdo neměl pořád dost, ten se mohl ještě nakonec sklouznout v poslední půlhodině po vyhlášení vítězů ČMN Prospeed Cupu.

Vzhledem k tomu, že se nás v Pannonii sešlo jen 44 jezdců celkem, zrušilo se rozdělení do skupin fast a medium a jezdilo se dohromady. V tomhle případě to ale nijak zvlášť nevadilo, už jenom proto, že jsme se převážně všichni rozkoukávali. A nebudu lhát, když řeknu, že po první jízdě byla většina účastníků zděšena. Já sám jsem měl pocit, že tohle si nemůžu zapamatovat a že to bude hodně těžké. Pannoniaring je technická a hodně rychlá trať, kterou se musíte naučit a které prostě musíte přijít na chuť. A konkrétně u mě to bylo už ve třetí jízdě, kdy jsem se dostal na pátou pozici a jízdu na Pannonii jsem si začal užívat podobně jako ostatní, kteří mě nakonec odsunuli o deset míst dozadu.


Prořídlé rošty

Celá sobota a nakonec i neděle znamenala pro řadu jezdců vynikající zlepšení, ale také mnoho pádů, kvůli kterým se snižoval počet startujících do závodu. A nejen to, přišly také technické závady, a to skoro těsně před závodem, takže nakonec zbylo pár prázdných míst i na roštu. V neděli také došlo operativně k jedné výjimečné změně, kterou bylo vzhledem k počtu startujících a dosaženým časům přesunutí kubatury 750 cm3 do Sportbiků, tedy mezi šestistovky. V již zmíněné kategorii Sportbike tak startovalo 11 motorek, v Powerbike to bylo 16 litrů z původně 23 kvalifikovaných (řada jezdců do závodu nenastoupila, brali tuto akci jako volné jezdění) a poprvé byla také letos vypsána kategorie Best of Rest, kam se „kvalifikovali“ přesně tři jezdci, kterým jejich dosažené časy nestačily na 115 % času nejlepšího ve své kategorii.


Pěkné a čisté závody

Ve sportbikách byl nejvážnějším kandidátem na vítězství Milan Murgaš, který dosahoval jedny z nejlepších časů po oba dva dny. To bylo dáno tím, že na Pannonii jako jeden z mála nebyl poprvé, ale hlavně tím, že jede ukrutně rychle. Jedinou jeho slabinou jsou starty, což potvrdil i při odmávnutí do závodu, kdy se do první zatáčky dostal až jako čtvrtý, přestože startoval z prvního místa. Svoje kvality ale ukázal během několika málo kol, kdy se probojoval přes Frantu Jandu, Jiřího Nováka a Michala Vydru až na první pozici a tu si až do konce dokázal s přehledem ohlídat. Licencovaný, a tedy neklasifikovaný Jirka Novák do konce závodu podlehl Michalově stíhací jízdě a Franta Janda už ve druhém kole zase té mé. Do konce závodu se viditelně prodíral skrz startovní pole už akorát David Coufal, který startoval z boxovky, protože nestihl nájezd do zaváděcího kola, ale jakožto druhý licencovaný jezdec nijak pořadím nezamíchal. Bohužel na startu chyběl například Libor Hanuš, kterému vypověděla v poslední kvalifikaci službu jeho Ducati 848 a Jarda Douša, který by se býval se svými dosaženými časy v průběhu tréninků držel v závodě do pátého místa, kdyby se mu při zaváděcím kole nezastavil motor jeho GSX-R.


Těžká střelba a kuriózní vítězství

Start několika desítek litrů je vždycky emotivním a dechberoucím zážitkem a i když tady v Pannonii jich šlo do boje nakonec jen 16, bylo se na co koukat. Stylem start-cíl to nejlépe zajel Rastislav Hlodák, nejrychlejší jezdec celého ČMN Prospeed Cupu (2:05,096), z dálky pronásledovaný Zdeňkem Brabcem. Oba dva jezdci se ale díky licenci řadili na černou listinu neklasifikovaných, takže akorát poodjeli následné bitvě o vítězství, kde se přehnal jak uragán přes Jarika Kamenického a do té doby „vedoucího“ Petra Pastora rozjetý Dan Weiss na téměř civilní Ninje s přelepenými světly. Petra Pastora nakonec ze druhé pozice odsunul Jarik a ze zbytku startovního pole určitě stojí za zmínku viditelné zlepšení Aleše Zadiny, který je oficiálně prvním vítězem kategorie Best of Rest z roku 2009 a který od té doby výrazně porychlil.

Kategorie Best of Rest měla být tentokrát o boji třech jezdců. Když ale Petr Suchý na turistických gumách, horlivě povzbuzovaný svými kamarády, ať dá bednu, opouštěl depo, asi ani netušil, že si jede rovnou pro první místo. Ostatní dva to totiž vzdali, a tak si Petr odkroužil jedno kolo a tím byl závodění konec. Rozdání pohárů a cen bylo hřebem dvoudenního programu, kdo chtěl, mohl se jít ještě na půl hodiny povozit a pak se už jen balilo a odjíždělo domů.


Konec dobrý, všechno...

První dvoudenní akce v zahraničí je za námi a já jen doufám, že to nebylo naposled, kdy jsme mohli zavítat na tak krásný okruh, jakým Pannoniaring opravdu je. Z prvotních rozporuplných pocitů se vyklubalo absolutní nadšení a touha se sem vrátit. Ani ten ukrutný vichr, který nám trochu znepříjemňoval žití v paddocku i ostrou jízdu na okruhu velkou část soboty i neděle, ani drsný asfalt, který mi doslova ujídal z nových Pirellek Diablo Supercorsa SC2, by mě neodradil od další návštěvy. A krom toho, že se zde sešla skvělá parta lidí, mi ještě něco utkvělo v hlavě. Během tréninků jsem byl svědkem pronikání manýrů z Moto GP do světa amatérského jezdění, to když jezdec přede mnou dobržďoval z vysoké rychlosti do zatáčky s nohou venku, přesně jako to dělá Rossi... Tak 17.– 18. července na Slovači, přátelé!


Výsledky druhého závodu ČMN Prospeed Cup 2010 - Pannoniaring (H)

Sportbike:

1. Murgaš (Yamaha R6) 2:08,503

2. Vydra (Yamaha R6) 2:09,972

3. Bodlák (Suzuki GSX-R600) 2:12,618

4. Janda (Honda CBR600RR)

5. Klár (Yamaha R6)

6. Motloch (Suzuki GSX-R750)

7. Bayer (Kawasaki ZX-7R)

8. Melčák (Honda CBR600RR)

9. Lacina (Suzuki GSX-R750)

Powerbike:

1. Weiss (Kawasaki ZX-10R) 2:10,303

2. Kamenický (Suzuki GSX-R1000) 2:09,870

3. Pastor (Yamaha R1) 2:10,262

4. Krecar (Ducati 1098)

5. Vondrášek (Honda CBR954)

6. Horský (Kawasaki ZX-10R)

7. Cibulka (Yamaha R1)

8. Zadina (Suzuki GSX-R1000)

9. Bajkai (Honda CBR1000RR)

10. Havíř (Ducati 1098)

11. Čech (Honda CBR954)

12. Staněk (Yamaha R1)

Best of Rest:

1. Suchý (Honda CBR954)


Vítězové

#67, DANIEL WEISS, 40 LET, VÍTĚZ KATEGORIE POWERBIKE

Motorka: Kawasaki ZX-10R Ninja ‘04

Úpravy: Vyšší plexi, brzdová pumpa Brembo, laďák, zpřevodováno, jinak série v originálních kapotách.

Nejlepší čas v závodě: 2:10,303

Jak dlouho jezdí: Na silné motorce sedmnáct let.

Zkušenosti s okruhy: Brno a Most, v Pannonii poprvé.

Pocity z Pannonie: „Jsem úplně nadšenej. Brno je taková flákárna, a oproti Mostu, kde jsem zase vždycky úplně vyřízenej, tohle není fyzicky vůbec náročnej okruh. Klidně bych tu jezdil hodinu v kuse, navíc krásně se tu sjížděj gumy, takže super.“

Účast v ČMN Prospeed Cupu 2010: Láká ho Slovakiaring.


#322, MILAN MURGAŠ, 38 LET, VÍTĚZ KATEGORIE SPORTBIKE

Motorka: Yamaha R6 ‘07

Úpravy: Čistá okruhovka se vším, co by tam mělo být.

Nejlepší čas v závodě: 2:08,503

Jak dlouho jezdí: Pět let.

Zkušenosti s okruhy: Jezdí pouze na okruhu, v Pannonii byl už pětkrát.

Pocity z Pannonie: „Baví mě to tady.“

Účast v ČMN Prospeed Cupu 2010: Jede kompletní seriál.


#77, PETR SUCHÝ, 33 LET, ÚČASTNÍK KATEGORIE BEST OF REST

Motorka: Honda CBR954 ‘03

Úpravy: Nejsou.

Nejlepší čas v kvalifikaci: 2:31,626

Jak dlouho jezdí: Na silnici cca patnáct let, ale z časových důvodů už čím dál tím míň.

Zkušenosti s okruhy: Letos začal.

Pocity z Pannonie: „Hezký, akorát jsem podcenil gumy, takže mám cestovní, a tak jsem si nedovolil moc tahat.“

Účast v ČMN Prospeed Cupu 2010: Určitě Slovakiaring a možná i to Brno.


TIP na prohlížení fotek: klikněte na první a pak už jen šipkou dolů prohlížíte celou galerii! ! !



Diskuze k článku


Přečtěte si také

ČMN Prospeed Cup 2010 - Most  13. 5. 2010  
ČMN Prospeed Cup 2010 - Slovakiaring  24. 7. 2010  
ČMN Prospeed Cup 2011_Most  5. 7. 2011  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife