Matěj Smrž přestupuje k BMW
vydáno 20. 11. 2014, text PtP, foto archiv M. Smrže
Mladší z bratrské dvojice Smržů mění v seriálu IDM tým.
Po třech letech u Yamahy Motor Germany podepsal po sezoně smlouvu s týmem Wilbers-BMW-Racing. K přestupu došlo celkem narychlo, když šéf týmu Michal Galinski oznámil Matějovi neprodloužení smlouvy až na konci sezony.
„Konec spolupráce bych nechtěl moc komentovat. Svoje jsem k tomu řekl osobně přímo Galinskemu a dál to nemá cenu řešit. Fér to rozhodně nebylo a s jezdci zacházet tímto způsobem by se nemělo! Do vypršení mé smlouvy jsem byl uměle udržován v domnění, že na Yamaze pojedu dál, ale nakonec se všechno změnilo během dvou dnů. Prozatím nemám veliký problém najít si jiné místo, ale nepředpokládal jsem tento přístup. Především po tom, co po dobu třech let všechno fungovalo na velice přátelské úrovni. Tým Michaela v mých očích snad omlouvá jen to, že se nerozhodoval sám a s nových motocyklem je nyní pod velikým tlakem Yamaha Germany, potažmo Yamaha Europe,“ komentoval svůj odchod Matěj Smrž. Yamaha má zřejmě v seriálu IDM s novou R1 velké plány. A přesto, že Matěj skončil letos v německé mezinárodním superbikovém šampionátu na osmé příčce jako nejlepší jezdec na Yamaze, do dalších plánů této značky se nevešel.
Nově bude sedlat superbike BMW S1000RR a není bez zajímavosti, že Matějův tým je partnerem továrny BMW, která využívá informace jezdců jako poznatky z testování.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...