Matěj Smrž přestupuje k BMW
vydáno 20. 11. 2014, text PtP, foto archiv M. Smrže
Mladší z bratrské dvojice Smržů mění v seriálu IDM tým.
Po třech letech u Yamahy Motor Germany podepsal po sezoně smlouvu s týmem Wilbers-BMW-Racing. K přestupu došlo celkem narychlo, když šéf týmu Michal Galinski oznámil Matějovi neprodloužení smlouvy až na konci sezony.
„Konec spolupráce bych nechtěl moc komentovat. Svoje jsem k tomu řekl osobně přímo Galinskemu a dál to nemá cenu řešit. Fér to rozhodně nebylo a s jezdci zacházet tímto způsobem by se nemělo! Do vypršení mé smlouvy jsem byl uměle udržován v domnění, že na Yamaze pojedu dál, ale nakonec se všechno změnilo během dvou dnů. Prozatím nemám veliký problém najít si jiné místo, ale nepředpokládal jsem tento přístup. Především po tom, co po dobu třech let všechno fungovalo na velice přátelské úrovni. Tým Michaela v mých očích snad omlouvá jen to, že se nerozhodoval sám a s nových motocyklem je nyní pod velikým tlakem Yamaha Germany, potažmo Yamaha Europe,“ komentoval svůj odchod Matěj Smrž. Yamaha má zřejmě v seriálu IDM s novou R1 velké plány. A přesto, že Matěj skončil letos v německé mezinárodním superbikovém šampionátu na osmé příčce jako nejlepší jezdec na Yamaze, do dalších plánů této značky se nevešel.
Nově bude sedlat superbike BMW S1000RR a není bez zajímavosti, že Matějův tým je partnerem továrny BMW, která využívá informace jezdců jako poznatky z testování.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...
-
Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
V pražských Letňanech proběhla ve dnech 2.–5. března
již 23. výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství. Nedílnou součástí veletrhu
byla výstava custom staveb a přestaveb Bohemian Custom Motorcycles.
Dalo by se říct, že jarní výstava motocyklů se po třech
letech konečně vrátila k normálu a bude opět tím pomyslným startem nadcházející
motorkářské sezóny. Také návštěvnost potvrdila obrov...
-
Výsledky ankety Motocykl roku 2023
Na letňanském výstavišti
byly oceněny vítězné stroje v šesti kategoriích prestižní ankety Motocykl
roku. Hlasovat v anketě Motocykl
roku mohla veřejnost během února, jejich hlasy společně s hlasy odborné
poroty rozhodly o vítězstvích v kategoriích adventure, cestovní,
chopper, naháče, skútry a sportovní.V porotě v čele s jejím
předsedou Filipem Tichým zasedl...
-
Motorbike 3/2023
Asi se nedalo čekat, že bychom už začátkem března vyrazili
houfně na silnice a těšili se z prvních letošních kilometrů. Přeci jen nežijeme
ani ve Španělsku, ani na jihu Itálie, takže si budeme muset ještě pár dní na
pořádnou vyjížďku nechat zajít chuť. Co se ale čekat dalo, je březnové vydání
Motorbike. A taky že ano – jeho 120 stran je tady!
Testy
Aprilia RS 660 vs. Yamaha R7
Jednička mine sto p...