Ezpeleta o Claiming Rule

vydáno 7. 9. 2011, text Jiří Nykodým, foto RZ

Jak jsme již dříve informovali, od příští sezony se startovní rošt královské kubatury MotoGP rozšíří o týmy tzv. Claiming Rule, které ale podle dosavadních odhadů nebudou mít na to, aby bojovaly o přední pozice v závodech.

Tento fakt se samozřejmě nelíbí šéfovi společnosti Dorna - promotéra mistrovství světa silničních motocyklů Carmelo Ezpeletovi. Podle jeho vyjádření se budou pravidla v blízké budoucnosti ještě měnit. Hlavním účelem změn bude, aby týmy CRT byly konkurenceschopné i vůči továrním motocyklům.

„Továrny budou hrát i nadále hlavní roli v našem šampionátu. Jsou zde od samého počátku, takže rozhodně nebudeme nějak zakazovat tovární týmy,“ ujistil Carmelo Ezpeleta.

Ve své první sezoně 2012 dostanou týmy CRT dvě hlavní výhody oproti zbytku startovního pole. Prvním zvýhodněním bude o tři litry větší palivová nádrž, takže motor bude moci mít o něco vyšší spotřebu paliva. Druhým rozdílem oproti továrním týmům bude počet motorů povolených na jednu sezonu. Zatímco tovární týmy si musí vystačit s šesti pohonnými jednotkami na sezonu, týmy CRT budou mít tento počet dvojnásobný, tedy dvanáct motorů na sezonu.

Podle výsledku „pokusného“ roku 2012 budou pravidla pro týmy CRT nadále upravována tak, abychom mohli vidět vyrovnané a napínavé závody.

„Je mi jasné, že v příštím roce bude cílem všech týmů CRT získat titul nejlepšího týmu CRT. My se ale budeme snažit vylepšit možnosti těchto týmů s nižším rozpočtem. Když se podíváme do minulosti, bylo možné, aby i pro privátní týmy vyhrávaly závody a porážely tovární týmy. To je naším hlavním cílem do budoucna,“ dodal Ezpeleta.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2025
  • Motorbike 7-8/2025
  • Motorbike 6/2025
  • Motorbike 5/2025
  • Motorbike 4/2025

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 11 hodinami, upraveno před 7 hodinami
Honda experimentuje s elektřinou
MotoLife
30. srpna
Prague Harley Days - do spanilé jízdy se zapojil i prezidentský pár
MotoLife
1. srpna
Nekonečné zatáčky, výhledy na třítisícové štíty a asfalt, kam oko dohlédne. Kde to je ale nejlepší?
Všechny příspěvky ...