Ezpeleta o Claiming Rule

vydáno 7. 9. 2011, text Jiří Nykodým, foto RZ

Jak jsme již dříve informovali, od příští sezony se startovní rošt královské kubatury MotoGP rozšíří o týmy tzv. Claiming Rule, které ale podle dosavadních odhadů nebudou mít na to, aby bojovaly o přední pozice v závodech.

Tento fakt se samozřejmě nelíbí šéfovi společnosti Dorna - promotéra mistrovství světa silničních motocyklů Carmelo Ezpeletovi. Podle jeho vyjádření se budou pravidla v blízké budoucnosti ještě měnit. Hlavním účelem změn bude, aby týmy CRT byly konkurenceschopné i vůči továrním motocyklům.

„Továrny budou hrát i nadále hlavní roli v našem šampionátu. Jsou zde od samého počátku, takže rozhodně nebudeme nějak zakazovat tovární týmy,“ ujistil Carmelo Ezpeleta.

Ve své první sezoně 2012 dostanou týmy CRT dvě hlavní výhody oproti zbytku startovního pole. Prvním zvýhodněním bude o tři litry větší palivová nádrž, takže motor bude moci mít o něco vyšší spotřebu paliva. Druhým rozdílem oproti továrním týmům bude počet motorů povolených na jednu sezonu. Zatímco tovární týmy si musí vystačit s šesti pohonnými jednotkami na sezonu, týmy CRT budou mít tento počet dvojnásobný, tedy dvanáct motorů na sezonu.

Podle výsledku „pokusného“ roku 2012 budou pravidla pro týmy CRT nadále upravována tak, abychom mohli vidět vyrovnané a napínavé závody.

„Je mi jasné, že v příštím roce bude cílem všech týmů CRT získat titul nejlepšího týmu CRT. My se ale budeme snažit vylepšit možnosti těchto týmů s nižším rozpočtem. Když se podíváme do minulosti, bylo možné, aby i pro privátní týmy vyhrávaly závody a porážely tovární týmy. To je naším hlavním cílem do budoucna,“ dodal Ezpeleta.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife