Burgess o letošní sezoně
vydáno 6. 8. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati Corse
Podle Jerremy Burgesse, legendárního šéfmechanika devítinásobného mistra světa Itala Valentina Rossiho, nepodcenil Valentino své letošní šance na vítězství v závodě MotoGP. Podle zkušeného Australana to byla právě továrna Ducati, kdo podcenil přípravu ne letošní sezonu, na rozdíl od japonské Hondy. Rossi nedokázal zajet výraznější výsledek od posledního závodu na Yamaze a za prvních deset letošních závodů dojel pouze jednou na pódiu!
Mezitím u Hondy si užívají nejlepší sezonu v osmistovkové éře a Honda za prvních deset letošních závodů vyhrála vícekrát než za celou sezonu v předchozích letech od roku 2007.
„Myslím si, že jsme podcenili, jaké zlepšení mohou udělat naši rivalové. Caseymu se podařilo zvednout potenciál všech ostatních jezdců na Hondách. Casey zatím platí za nejrychlejšího jezdce startovního pole. Podle mého názoru by pouze velká smůla mohla pokazit jeho cestu za mistrovským titulem. Nikdy neočekáváte, že na Ducati to bude snadné, protože oni mají podvozkově dost odlišnou motorku od ostatních. Nemají s tím zatím mnoho zkušeností a nevědí, jak by to přesně mělo fungovat. V minulosti se u Ducati vydávali cestou, která přinesla nevyrovnané výsledy, což nebyla podle mého názoru zrovna ideální cesta. Když se podíváte do minulosti, byli tam dva jezdci Loris Capirossi a Troy Bayliss, kteří dokázali dojíždět v závodech do první čtverky. Tehdy to byla motorka mnohem lépe ovladatelnější. Postupem času jsme se vydriftovali ze stylu závodění, který mám rád, a udělali to tak, že každý dokáže řídit tento motocykl a na vlastnostech jezdce už tolik nezáleží,“ řekl Jerremy Burgess.
Diskuze k článku
grey003
7. 8. 2011
Čí chleba.. toho píseň zpívej. Tak nevím, co tím legendární šéfmechanik, po legendárních 15 minutách přenastavování, chtěl vlastně říci i mezi řádky. Že byl Stoner na Ducati prvním mistrem světa v osmistovkové éře a na Hondě bude pravděpodobně i posledním mistrem světa a že mu tímto vlastně skládá hold jak tu nevyrovnanou Ducati zvládal a na vlastnostech jezdce už tolik nezáleží !?
Doctor
7. 8. 2011
To jsou všechno kecy grey003. Kdo se někdy věnoval závodům ví, že vítězství pokud není dosaženo náskokem technologie - rozdílem třídy, je vždy o momentální formě a štěstí, zvlášť ve velmi vyrovnaném poli jeké dnes v motoGP je. Prostě to chce jen čas, nadané lidi a peníze. Výsledek se určitě dostaví (viz Rossi u Yamahy). Možná by to na konci sezóny chtěto srovnávací závod na "standardním" motocyklu pro všechny (1ks+1rezervní) a na tom by si zajeli svých 5+20kol. Za den bude jasné, jak kdo umí pilotovat.
xbiker
7. 8. 2011
Doctor: Ten závod na standardním motocyklu by byl určitě zajímavej, to by chtělo někde navrhnout :-)
*
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...