Ducati nesouhlasí s omezením elektroniky

vydáno 17. 1. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati Corse

Ducati je zásadně proti omezování používané elektroniky v MotoGP. Jak prohlásil šéf Ducati Claudio Domenicali, právě v královské kubatuře Ducati testuje mnoho prvků, které později nasadí do sériových motocyklů. Domenicali se tak svým názorem postavil proti svému svěřenci Valentino Rossimu, jenž je hlavním zastáncem zákazu kontroly trakce, která podle něj způsobuje nudné závody v osmistovkové éře MotoGP.

„Každý člověk, který pracuje v motocyklovém sportu, má vášeň pro motocykly, takže víme, že názor jezdců je hodně důležitý. Na druhou stranu, my jako továrna potřebujeme úzký vztah mezi závodním oddělením a vývojem běžných motocyklů, které potom nabízíme našim fanouškům a zákazníkům. Hlavním důvodem používání elektroniky je bezpečnost, což je velmi důležité jak v závodech, tak i v běžném provozu. Celkově považujeme v motocyklovém průmyslu bezpečnost za vůbec nejdůležitější věc. A právě díky vývoji a testování na závodních motocyklech můžeme elektroniku poté použít i v sériových motocyklech. Stejně tak, jako Dorna udělala mnoho práce při zajištění větší bezpečnosti na závodních okruzích, i my děláme závody bezpečnějšími. Myslím si, že v současné době by bylo nemožné závodit bez elektroniky. Závody bez ní jsou již dávnou minulostí,“ řekl Claudio Domenicali.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...